Wenkbrauwen, wat zeggen ze eigenlijk

Lieve beauties,

Een artikel over wenkbrauwen. Alle dames die met beauty bezig zijn willen de perfecte wenkbrauw. Ikzelf ook maar stiekem ben ik wel lui! Ik heb blonde wenkbrauwen, teken ze altijd wat donkerder met de brow wiz van Anastasia Beverly Hills en de haartje waarvan ik niet wil dat ze worden gezien daar doe ik concealer overheen. Ideaal als je blonde wenkbrauwen hebt. Eigenlijk moet ik ze epileren maar ik vind het een rotgevoel. En bovendien laat ik dat liever doen en nu ik nog rolstoelgebonden ben en in een revalidatiecentrum verblijf is het niet zo handig om het te laten doen. Dat komt wel weer. Ik maak dan altijd een foto als ze perfect zijn en dan probeer ik het bij te houden. Gelukkig vind ik de natuurlijke shape van mijn wenkbrauwen wel oke dus ik vind voorlopig mijn handelingen met de brow wiz en de concealer prima! Soms irriteer ik me er alleen aan als ik een foto van dichtbij mijn ogen maak want dan zie je het wel een beetje. Enfin. Het uiterlijk van je wenkbrauwen is één ding. Maar er is nog zoveel meer met wenkbrauwen.

Wikipedia

Ik weet niet waarom maar ik tikte op google het woord "wenkbrauw" in. Op wikipedia werd ik geïnspireerd voor het schrijven van dit artikel. Enkele feitjes in citaat van wikipedia:

  • "de wenkbrauw is de naar voren stekende, met gezichtshaar begroeide bot rand boven het oog".
  • "De wenkbrauw heef als oorspronkelijk doel te voorkomen dat zaken als zweet, vuil en andere kleine voorwerpen in het oog terechtkomen".
  • "De wenkbrauwen hebben ook een belangrijke functie in lichaamstaal. Ze zijn een medebepalend onderdeel van mimiek als het gaat om expressie van emoties. Half opgetrokken wenkbrauwen laten tijdens een discussie zien dat de gesprekspartner verbaasd is. Trekt hij of zij de wenkbrauwen heel hoog op, dan is de boodschap: 'ik geloof je niet!', iets naar beneden gehouden wenkbrauwen in een halve frons wil zeggen: 'je bent niet erg duidelijk'. Fronsen van de wenkbrauwen betekent: 'ik keur dit gedrag af' of 'ik ben het niet met je eens'".
  • "Darwin noemde de spier die de wenkbrauwen tegelijkertijd omlaag trekt en samentrekt de muscle of difficulty (probleemspier). Het viel hem namelijk op dat deze spierbeweging optreedt wanneer zich een of andere moeilijkheid voordoet die uiteen kan lopen van iets zwaars optillen tot het maken van een ingewikkelde berekening".
  • "Sommige mensen hebben doorlopende, dikke wenkbrauwen. Dit type wenkbrauw is genetisch gesproken dominant. Dunne wenkbrauwen daarentegen zijn recessief".

Wat zegt jou type wenkbrauw over jou persoonlijkheid?

Bij doorlopende wenkbrauwen moet ik altijd denken aan Bert van Sesamstraat hihi! Ik vind dit wel interessante punten dus ik ging verder speuren op het web. Zo kwam ik op de website van Jean Haner, Wisdom of your face. Hieruit is de conclusie dat de wenkbrauw bij vrouwen veel laten zien over het zelfvertrouwen dat zij heeft, hoe assertief zij is en hoe gemotiveerd zij is. Jean Haner onderscheidt tien verschillende types wenkbrauwen en de persoon die daar ongeveer achter zit. De types die zij onderscheidt citeer ik niet maar ik schrijf de inhoud even op mijn eigen manier. Dit is echter wel gebaseerd op de website van Jean Haner, Wisdom of your face.

  • Korte wenkbrauwen ~ wijzen op een persoonlijkheid die niet goed kan omgaan met stressfactoren (lees mijn artikel over het verlagen van je stresslevel eens in de Lifestyle categorie als je dit herkent hihi), vaak houden mensen met korte wenkbrauwen niet van het ´moeten luisteren´ naar de problemen en zaken van hun naasten. Een celebrity als voorbeeld met korte wenkbrauwen is: Britney Spears.
  • Lange wenkbrauwen ~ Deze mensen gaan beter om met stress en hebben vaak veel vrienden. Vrouwen met lange wenkbrauwen zijn graag een luisterend oor en helpen de ander graag. Het zijn vaak harder werkers, kunnen grote verantwoordelijkheden aan en ze zijn vaak competitief ingesteld. Een celebrity als voorbeeld met korte wenkbrauwen is: Eva Mendes
  • Dunne wenkbrauwen ~De dames die dunne wenkbrauwen hebben, hebben vaak een twijfelende persoonlijkheid. Iemand die onzeker is en snel gelooft wat andere mensen vertellen. Ze trekken het zich ook erg aan als een ander iets over hen zegt. Deze dames zijn vaak wat voorzichtig in het leven. Een celebrity als voorbeeld met korte wenkbrauwen is: Taylor Swift
  • Volle en wilde wenkbrauwen ~Actieveling is de perfecte omschrijving van dames met volle en wilde wenkbrauwen. Ze hebben een aangeboren zelfvertrouwen en ze snappen dingen snel (snel van begrip). Ze zijn soms gefrustreerd wanneer ze door anderen worden tegengehouden of geremd in hun doelen en in hun doen en laten. Een celebrity als voorbeeld met korte wenkbrauwen is: Cara Delevinge.
  • Wenkbrauwen met hoge bogen ~ De dames die hun wenkbrauwen hoog dragen zijn vrij ontoegankelijk en gevoelige types. Ze houden zich vaker op de achtergrond en hebben hun ruimte nodig. Soms wordt dit gezien als arrogant maar eigenlijk kijken ze gewoon een beetje de kat uit de boom. Deze dames zijn vaak perfectionistisch en hebben een goede smaak. Een celebrity als voorbeeld met korte wenkbrauwen is: Megan fox.
  • Wenkbrauwen met lage bogen ~ Dames met wenkbrauwen met een lage boog zijn vaak open en makkelijk in de omgang. Ze houden zich aan hun beloftes. Deze wenkbrauwen worden soms ook wel de 'coaches' genoemd omdat deze type dames bij je blijven tot je klaar bent of hebt gewonnen! Een celebrity als voorbeeld met korte wenkbrauwen is: Lily Collins.
  • Afgeronde wenkbrauwen ~ Vriendelijke types, denkend aan wat anderen nodig hebben. Tactvol in de communicatie en altijd een win-win situatie willen creëren. Deze dames zijn graag met anderen en hebben ook graag een relatie. Het zijn absoluut geen einzelgangers. Een celebrity als voorbeeld met korte wenkbrauwen is: Beyonce.
  • Wenkbrauwen met nauwelijks tot geen boog ~ De wenkbrauw staat dus in een bijna of compleet rechte lijn. Deze dames denken na op een logische manier over hun beslissingen. Het zijn denkers die waarde hechten aan de logica. In het dagelijks leven zijn dit ook geen emotionele dames. Een celebrity als voorbeeld met korte wenkbrauwen is: Jessica Alba.
  • Puntige wenkbrauwen ~ Dames met een puntige wenkbrauw zijn dames die graag plezier maken, veel praten en snel denken. Ze nemen snel beslissingen en hebben behoeften aan veel prikkels. Deze types zijn spontaan en reageren ook op emotioneel gebied. Vaak hebben ze een goed gevoel voor humor. Een celebrity als voorbeeld met korte wenkbrauwen is: Olivia Wilde.
  • Teveel geplukte wenkbrauwen ~ Als nummer één drukken de wenkbrauwen de hoeveelheid zelfvertrouwen uit. Als je teveel plukt, dus als je jou wenkbrauwen te ver uitdunt, vermindert dat zelfvertrouwen en het vermogen om keuzes te maken. Ze trekken vaak mensen aan die over hen heen lopen omdat ze minder zelfvertrouwen uitstralen. Een celebrity als voorbeeld met korte wenkbrauwen is: Pamela Anderson.

 

Wat voor een wenkbrauw type ben jij? Klopt dit met de omschrijving die Jean Haner aan de persoonlijkheid achter de wenkbrauw heeft omschreven? Ik ben benieuwd. 

Ik denk dat je heel veel kunt aflezen in het gezicht van een persoon. Hoe staan de ogen, hoe kijk je door je ogen, hoe is je mimiek, spreekt je gezicht boekdelen of kun je totaal niet aan jou zien hoe je je voelt.... Qua wenkbrauwen vind ik het eerlijk gezegd nog best lastig om te bepalen in welke categorie wenkbrauw ikzelf precies pas. Ze zijn gebogen, nauwelijks geëpileerd maar ook geen wildgroei, niet te dik en niet te dun en zeker niet geplukt... Wellicht kun je ook nog twee soorten combineren? Ach ja hihi... In ieder geval ben ik zelf weer wat wijzer over wenkbrauwen. Ik hoop jullie ook!

Ik wil eigenlijk nog veel meer schrijven over wenkbrauwen maar dat zal ik eens doen in een deel 2, anders wordt dit artikel veel te lang!

With Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

 

Reacties: Wenkbrauwen, wat zeggen ze eigenlijk

lage boog

Ik wist dat helemaal niet. Ik heb denk ik een wenkbrauw met een lage boog. Ik epileer ze wel maar haal soms te veel weg van de bovenkant. Dan moet ik weer wachten tot ze zijn gegroeid. Mijn haar is donker dus ik moet wel epileren anders wordt het een bos hahaha xxx Nena

Nieuw bericht