Wat is jou favoriete televisie serie allertijden? Voor mij is dat Sex and the City

Sex and the City, ik zag bij het drinken van mijn eerste cappuccino vanmorgen mijn dvd boxen en films staan. OMG wat heb ik zin om deze weer eens een keer te gaan bekijken. Dit ga ik zeker doen. Sex and the City, oftewel SATC. Mijn all time favorite. Als ik ziek ben, als ik me rot voel, als ik fijne gedachten wil hebben dan is SATC voor mij het ideale medicijn. Ik kan me helemaal inleven in deze serie en als ik het aan het kijken ben hoor en zie ik niets meer wat er om mij heen gebeurd, zelfs mijn telefoon kan rinkelen wat hij wil maar ik ben helemaal in de serie.

Ik ben altijd makkelijk met het uitlenen van dvd's, cd's, handige spulletjes etc. maar van mijn SATC box en de SATC films blijft iedereen af. Ik heb een keer mijn box uitgeleend en er is toen een heel seizoen zoek geraakt, nooit meer teruggekregen (HOE kun je dat in vredesnaam kwijtraken?). Ik heb dus gewoon een geheel nieuwe dvd box gekocht omdat ik af en toe behoefte heb aan een portie Carrie Bradshaw in haar prachtige appartementje in New York, in haar verhalen over de dagelijkse dingen, vriendinnenzaken, mannenzaken, werkzaken. Zij is voor mij echt een icoon. Ik heb van haar genoten en vind het enorm jammer dat er een einde is gekomen aan de verhalen van SATC. Ik heb ook nooit meer een serie gevonden die ik net zo leuk vind en net zo vaak heb gezien en waar ik nooit op uitgekeken raak.

Ik denk dat alle vrouwen zich wel herkennen in één van de vier dames. Carrie, Samantha, Miranda & Charlotte. Vier verschillende dames met een eigen identiteit en een ander soort leven. Ze delen één ding in overvloed met elkaar, vriendschap. Is vriendschap niet één van de belangrijkste dingen in het leven? Ik denk van wel. Ik merk nu, in mijn situatie, wie mijn echte vrienden zijn, wie er voor me klaar staan. Als er iets aan de hand is merk je op wie je kunt bouwen en wie er waardevol zijn. Vriendschap is een kostbaar goed. Wees zuinig op je vrienden. Soms moet je je wel eens ergens over heen zetten omdat je je ergens aan irriteert. Maar vriendschap is dat wel waard, je weet dat een ander het niet altijd zo bedoeld heeft, praat er over en kom er samen uit. De quote: "When you're up, your friends know who you are. When you're down, you know who your friends are", vind ik erg toepasselijk.

 

 

Terugkomend op SATC.

WIe is jou favoriete karakter in de serie en in wie kun jij je helemaal vinden? Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken!

Ik denk dat ik me persoonlijk in allevier de karakters goed kan vinden. Ik herken dingen in alle vier de dames. Daarom vind ik de serie ook zo leuk denk ik.

Carrie Bradshaw (gespeeld door Sarah Jessica Parker): een enorm fabuleuze dame en voor mij een groot voorbeeld, schrijfster van de column 'Sex and the City' in de krant de New York Star. Carrie woont in Manhattan (in een superleuk appartement met die prachtige trap. Als ik ooit in New York kom dan wil ik een foto van mezelf op die trap *bloos) en haar columns gaan over de alledaagse gebeurtenissen in haar leven en in die van haar vriendinnen. Ook schrijft ze over onderwerpen als dating en seks. Ze ontmoet mr. Big, de grote liefde van haar leven en zoals dat in relaties kan gaan gaat dit uit en aan en uit en zijn er ook nog andere mannen tussendoor. Carrie houdt van winkelen en dan vooral van schoenenwinkels, Manolo Blahniks is een schoenenmerk dat ik door haar heb leren kennen (niet dat ik ze kan betalen).

Samantha Jones (gespeeld door Kim Catrall): wat een prachtvrouw vind ik dat, ze is een mooie succesvolle zakenvrouw en heeft haar eigen PR bureau. Ze houdt van mannen, en ze verslindt ze af en aan door de hele serie heen. Op een gegeven moment vind ze toch haar liefde in Jerrod, of toch niet? Samantha is een flirt, ziet er altijd goed uit en krijgt het door de ziekte kanker zwaar te verduren in de serie. Samantha slaat zich er toch doorheen en toont doorzettingsvermogen. Haar vriendinnen staan haar bij in de goede en de slechte tijden.

Miranda Hobbes (gespeeld door Cynthia Nixon): met Miranda heb ik iets minder als met de rest van de dames maar toch bewonder ik haar eigenzinnigheid. Ze is een succesvolle advocaat, meestal vrijgezel maar op een gegeven moment ontmoet ze Steve waar ze ook een zoontje mee krijgt. Haar bekende uitspraak "let's get it over with" in een bedscene was toch wel erg genant. Ze staat vrij pessimistisch in het leven en heeft vaak kritiek, daarom vind ik haar personage iets minder als de anderen.

Charlotte York (gespeeld door Kristin Davis): een bloedmooie vrouw maar enorm braaf, vooral als je haar vergelijkt met Samantha. Haar ideeen over seks en het leven zijn traditioneel, ze heeft een perfect plaatje in haar hoofd met een man en kinderen, maar dat lukt allemaal niet. Ze trouwt met Trey maar gaat ook weer van hem scheiden, toch vindt ze haar liefde in Harry. Het perfecte plaatje omtrent het krijgen van kinderen wil maar niet lukken dus besluit ze een kindje te adopteren, Lily. Uiteindelijk gebeurt er toch een wonder en bevalt ze zelf van een dochter, Rose. Charlotte is een beetje het verwende meisje in de serie. Alles moet perfect (haar appartement, wauw), dat vind ik ook wel leuk. 

De dames hebben allevier een andere kijk op het leven, andere problemen en ander geluk. Maar het zijn wel de problemen en dingen die voorkomen in het 'echte leven'. Er zijn zoveel herkenbare situaties in de serie dat je er ook wat van kunt opsteken. Je ziet hoe de dames elkaar door moeilijke tijden helpen, hoe hun leven aan hun voorbij gaat en hoe ze opkrabbelen uit moeilijke perioden.

 

 

Daarbij is SATC ook gewoon een plaatje om naar te kijken. De dames zien er allemaal fabulous uit, en kledinginspiratie krijg je voldoende bij het kijken van de serie. Ik vind de scene waarin Carrie haar kledingkast haat opruimen en haar vriendinnen en Lily met bordes aan haar vertellen of ze het moet houden of moet wegdoen erg leuk. Carrie vind ik het best geklede karakter met haar verschillende jurken en verschillende kledingstijlen, dingen die je niet snel zelf zult combineren maar die haar natuurlijk fantastisch staan. Charlotte is daarna mijn favoriet, ik hou wel van haar classy looks.

 

éen van mijn favoriete Samantha uitspraken.

Absofuckinglutely. En zo is het. Niet anders.

M'n favoriete ~ Carrie ~ Quotes:

"Maybe all men are a drug. Sometimes they bring you down, and sometimes, like now, they get you so high." ~ Carrie

"The most important thing in life is your family. There are days you love them, and others you don’t. But, in the end, they’re the people you always come home to. Sometimes it’s the family you’re born into and sometimes it’s the one you make for yourself." ~Carrie

Hello… I live here!” ~Carrie --> toen ze dat mooie maar veel te dure penthouse bezocht met Mr. Big, waar hij die fantastische walk in closet voor haar inbouwde, waarna ze uit elkaar gingen en waarna ze de liefde voor elkaar weer vonden omdat ze haar schoenen ging ophalen. Ik hou echt van die scene!

Oke ik stop ermee want ik kan nog uren doordromen. Komend weekend is de dvdspeler van mij.

 

With Love,

 

Life Must Be Fabulous

Reacties op onderwerp: Wat is jou favoriete televisie serie allertijden? Voor mij is dat Sex and the City

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht