Tattoogirl

Het liefst zet ik mijn hele arm vol, ik vind het zo mooi.... een sleeve... Met mooie verschillende kleuren, vrolijk, artistiek. Maar ik doe het niet omdat ik niet weet wat de werkende wereld mij brengt en het heeft toch een bepaald imago, tattoos.

Ik heb nu drie tatoeages. Alle drie met een speciale betekenis en op een zorgvuldig uitgekozen plek. Een plek die ik kan bedekken voor het geval deze lichaamskunst too much is voor een bepaalde gelegenheid, afspraak of werk.

Die naald op je huid, het tintelende gevoel, het irriterende na een tijdje bezig zijn... ik vind het heerlijk. Hihi. Ik heb een vrij hoge pijngrens. De eerste keer wist ik niet eens dat hij al begonnen was! Vrienden die al tattoos hadden zeiden dat het lijnen zetten erg pijnlijk was en het inkleuren zou je minder voelen... Ik heb het juist andersom ervaren. Het schrapende gevoel van het inkleuren voelde ik meer dan het trekken van de lijnen.

Mijn 1e tattoo

Ik wilde al jong een tattoo (ik denk dat ik een jaar of 14 was), het mocht niet van mijn moeder. Braaf dat ik was heb ik daar netjes op gewacht, als ik 18 was mocht ik zelf weten wat ik met mijn lichaam zou doen. Niet direct naar de tattooshop gegaan op mijn 18e. Ik wilde zeker weten dat ik het juiste zette op het juiste moment en op de juiste plek. Ik denk dat ik 19 of 20 was dat ik met 1 van mijn beste vriendinnetjes de tattooshop binnen ben gestapt en de eerste heb laten zetten, onder mijn nek, maar net boven mijn schouderbladen. Een Keltisch symbool dat staat voor sterke vrouw en goede moeders (dat laatste.... ik ben nog geen mama hoor) maar het sterke vrouw paste wel bij mij, nog steeds na alles wat ik mee heb gemaakt en waar ik nu momenteel in zit. Destijds had ik ook een hele moeilijke periode gehad waar ik sterk en goed uit ben gekomen. Hieronder een foto. Ik moet deze gaan bij laten werken. Wel oppassen want sommige lichte stukken zijn juist schaduwen. Voorlopig kom ik daar toch niet aan toe!

De volgende twee tattoo's

Ik wilde het liefst direct weer terug om er nog meer te zetten. Wat gaf het een kick de eerste keer! Maar ik heb er zorgvuldig over nagedacht en nu, een jaar of 7 later, heb ik er twee bijgezet. Een hartje op mijn voet wat voor mij staat voor "vriendschap". Deze heb ik laten zetten met een groepje lieve vriendinnen. We hebben allen een hartje op onze voet laten zetten en twee hebben hem op hun enkel. Maar we hebben allemaal een ander soort hartje en voor ons allen is de betekenis ook anders. We vonden het gewoon erg leuk om dit samen te doen maar wel elk op onze eigen manier.

Ik wilde ook al een tijd een symbool van geloof, hoop en liefde op mijn arm. Maar ik wist niet precies waar op mijn arm. Ik heb hem laten zetten toen ik ook het hartje op mijn voet liet zetten. Ik geloof in mijzelf, ik heb hoop voor de toekomst en voor een fijn leven en ik geloof oprecht in de liefde. Dat is mijn betekenis van dit symbool.

Het zetten van de laatste twee was niet zo pijnlijk, ik voelde het een klein beetje op mijn voet. Wat pijnlijker was, was mijn rug. Ik had toen al rugproblemen en heb er langer over gedaan om op die bank te klimmen en in een pijnloze houding te liggen als dat de tattoo werd gezet hihi. Ik slikte al best wat morfine dus denk dat dit zeker wel invloed had op de pijn/irritant gevoel die je normaliter hebt bij het zetten van een tattoo.

 

Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen betekenissen geeft aan plaatjes. Voor mij zijn dit zeker niet de enige tattoos, er gaan er nog wel wat komen in de toekomst! Met mijn zusje heb ik een tattoo uitgezocht die we samen gaan laten zetten als ik weer beter ben. Een tattoo met voor ons beide een mooie betekenis en omdat we zusjes zijn en dat altijd zullen blijven. En ook in ieder geval zal ik de namen van mijn toekomstige kinderen laten tatoeeren. Ook wil ik nog iets voor mijn moeder en vader laten zetten maar daar heb ik nog geen ideeën over. De naam van mijn partner zou ik nou weer nooit op mijn lichaam zetten, zou jij dat wel doen?

Dit is mijn tattoostory... Een boek dat nog niet uitgeschreven is hihi!

Heb jij tattoos? Hoe denk jij over tattoos?

 

With Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

 

 

Reacties: Tattoogirl

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht