Shady Lady Vol. 3 - The Balm

Lieve beauty's,

Drie nieuwe oogschaduw paletten heb ik in mijn bezit. Ik vroeg op instagram over welke jullie graag als eerste een review willen lezen. Overduidelijk was het antwoord de Shady Lady van The Balm. Ik zit nu voor de tweede keer dit artikel te typen. Helaas liep mijn lieve kleine hondje over mijn toetsenbord en was het hele artikel away.. not saved... BALEN! Maar goed. Ik ben zo enthousiast over dit juweeltje dat ik het met liefde nog een keer schrijf.

Ik heb de Shady Lady gekocht bij Boozyshop in de Sale voor EUR 27,97.

Shady Lady vol. 3 - The Balm

Eerst wat foto's van de vrolijke verpakking:

Er zit een vrolijk printje op de verpakking van karton. Als je het palette eruit haalt dan zit er op de stevige kartonnen buitenkant hetzelfde printje. Het palette sluit met een stevige magneetsluiting. Op beide achterkanten zie je onderstaand plaatje, namelijk de kleuren met de namen hiervan. Daarnaast staat er in de kleur waarvoor je de kleur kunt gebruiken, sommige kleuren kun je gebruiken voor je hele ooglid, sommige om te schaduwen of juist voor de eyeliner. Daarbij ben je natuurlijk zelf helemaal vrij hoe je het palette gebruikt. Het zijn tips. Ik hou altijd wel van tips!

Als je het palette dan opent, komt er een mooie, heldere spiegel tevoorschijn met een leuk bij de verpakking passend roze randje. Op de foto rechts heb ik ingezoomd op de kleuren van het palette.

Swatchen

Er zit geen kwast of applicator bij het palette. Ik vind dit persoonlijk niet erg omdat ik nooit de bijgeleverde applicator gebruik (oke, alleen die van mijn naked 3 van urban decay maar die is dan ook echt extreem fijn!). Ik gebruik de applicator eigenlijk alleen om te swatchen. Nu heb ik daar een kwast van mijzelf voor gebruikt.

Ik had enige verwachting van The Balm. Ik heb er namelijk veel goede reviews over gelezen en dan met name over het Nude Tude palette wat op mijn wishlist staat (ik moet die wishlist maar weer eens updaten). Ik ben enorm te spreken over de prachtige pigmentatie bij het swatchen. Ik streepte één keer over de kleur en ik streepte het vervolgens op mijn hand. Ik moest de kwast goed afvegen over mijn tissue want er zat nog veel meer kleur op. Je hebt dus echt heel weinig nodig van dit product om je ogen op te maken. Daarbij vind ik de grootte van de oogschaduw ook vrij groot. Ze zijn groter dan bijvoorbeeld de paletten van Sleek make-up. Ik denk dat ik erg lang plezier ga hebben met dit palette.

Hierbij foto's van de swatches:

De kleuren van links naar rechts: Lusty lee, Envious Erin, Racy Kacy, Safe Bet, Runaround Rebecca, Come-hither Heather, Open to Offers Olwen, All the Way Annie & Guilty Gwen. De namen vind ik persoonlijk een beetje gek. Ze hadden waarschijnlijk veel lol tijdens het bedenken denk ik zomaar eens hihi!

Een ooglook met de Shady Lady:

De reden dat ik mijn instagram volgers vroeg van welk palette ze eerst een review wilden was omdat ik zelf niet kon kiezen. Ik vind het leuk om als ik een review schrijf, ook foto's toe te voegen van hoe ik het palette heb gebruikt. Ik heb natuurlijk lang niet alle kleuren gebruikt in deze look maar om je een idee te geven van wat je ermee kunt heb ik mijn ogen vandaag met de Shady Lady opgemaakt.

De eerst foto is zonder make-up. Ik heb enkel een dag crème op en ik had alvast de primer aangebracht. Ik gebruik altijd een primer.

Mijn haar heb ik altijd naar achteren als ik mijn make-up doe en ik heb hier nog lekker mijn huiskleding aan. Verderop zie je de foto's van de look die ik heb gemaakt. Ik heb wat foto's die wellicht hetzelfde lijken maar ik heb foto's gemaakt in verschillende soorten licht zodat je het (hopelijk) goed kunt zien. PS. het enige wat er bewerkt is aan de foto is dat ze zijn verkleind en dat mijn blognaam erop is gezet. Ik heb niet gespeeld met contrasten en helderheid etc. Het is verder gewoon zoals het is!

 

En nog een paar full face foto's:

 

Conclusie

Ik had natuurlijk geswatcht dus ik wist al dat de oogschaduw goed gepigmenteerd was. Ik dacht ik begin met een lichte basis. Ik gebruikte direct al veel te veel. Mijn eigen schuld. Maar wat kon ik veel met dat ene likje oogschaduw. Ik ben echt verbaasd. De volgende keer begin ik de basis anders omdat ik nu best wel shimmery ben opgemaakt terwijl het palette wel wat shimmers bevat maar ik heb nu teveel van de shimmery kleuren gebruikt. Ik was snel klaar met het opmaken van mijn ogen en ik ben zelf erg tevreden. Hij smeert erg fijn. De kleuren zijn mooi. Ook als je gaat blenden dan blenden de kleuren mooi met elkaar maar ze verdwijnen niet. De kleuren blijven wel gewoon zichtbaar. Ik ben erg blij met deze aankoop en weet zeker dat ik hier veel plezier aan ga hebben. Ik kan eigenlijk geen minpunten bedenken!

 

Per slot de instagramfoto:

 

Reviewd with love,

XoXo Olivia

Life Must Be Fabulous

 

Reacties: Shady Lady Vol. 3 - The Balm

Shady Lady Vol.3 - The Balm

Mooi palette! Leuke review :)

Re:Shady Lady Vol.3 - The Balm

Dank je wel Esmee! Ik denk dat ik veel plezier ga hebben van dit palette! hihi XoXo Olivia

Nieuw bericht