Review Masker: Chocolate Blanc van Montagne Jeunesse - Cocoa Butter & Cream Masker

Ongeveer een weekje voordat ik naar het revalidatiecentrum ging heb ik mezelf lekker verwend. Ik ben heerlijk in bad gegaan, mijn vriend heeft me eruit geholpen. Masker in mijn haar, nageltjes eraf gehaald en opnieuw gelakt, teennagels lakken was wat lastig, die zien er nog niet uit. Komend weekend mag ik op weekendverlof naar huis dus ik ga mooooiiiii naar die nagelstudio toe. Daar heb ik echt even behoefte aan. Maar na mijn heerlijke bad ben ik lekker op de bank gaan zitten en heb ik een masker uitgeprobeerd. Een masker van Montagne Jeunesse (ik zie ze altijd wel liggen in de winkels maar ik heb hem nooit geprobeerd) Ik heb het masker gekregen van twee meiden die mee waren naar Suriname waar ik nog steeds leuk contact mee heb. Ik had van hen wat verwenproducten gekregen zoals badzout, bodylotion en ook dit masker, superlief!

Ik had nog niet eerder een masker van Montagne Jeunesse geprobeerd dus ik dacht laat ik deze direct gaan reviewen. De review komt nu pas online omdat ik het even behoorlijk druk had met mezelf... Zo gaat dat dan in een revalidatiecentrum hihi!

Ik gebruik zelf meestal het chocolade masker of het avocado masker van dr. Van den Hoog, hier heb ik er standaard een stuk of vijf van op voorraad voor als ik een masker momentje heb. Niet bewust die van dr. van den Hoog maar daar ben ik ooit mee begonnen en omdat ik ze erg fijn vond koop ik altijd maskers van dit merk. Ook vind ik de maskers van Clarins erg fijn (ik krijg vaak van die fijne samples van mijn moeder) en ben ik enorm fan van het Himalaya Clay masker van Rituals.

Before... Mijn haar was nog nat en ik had lekker argan olie in in de punten van mijn haar gedaan en een warme handdoek eroverheen uit de magnetron. Vandaar de handdoek nog op mijn hoofd. Natuurlijk goed de make-up eraf gehaald! In bad had ik ook even mijn gezicht gescrubt.

Het masker moest ongeveer 20 minuten intrekkn. Hij smeerde lekker dik, daar hou ik wel van. Hij brengt daardoor gemakkelijk aan. Zie hieronder de linkerfoto waar ik het masker net heb aangebracht. Per ongeluk wat in mijn wenkbrauw gesmeerd en ik hoopte dat dit geen kwaad kon. Onderstaand de middelste foto was even gek doen met mijn hondje, ze rook het masker dus die dacht natuurlijk wat is dat.... Het was dus een witte chocolade masker en je rook overduidelijk de cocoa. Heerlijk. Ik weet niet of het ook ernaar smaakte maar de geur vond ik lekker. Ik kreeg ook direct zin in chocola, helaas had ik niks in huis hihi. Op de derde foto zat het masker ongeveer 10 minuten op mijn gezicht. Ik vond toen al dat het niet zo lekker meer zat. hij begon een beetje te trekken.

Onderstaand links was na ongeveer 15 minuten. Ik vond het echt niet meer fijn zitten. Het trok aan alle kanten, dit ben ik niet zo gewend van de maskers die ik normaliter gebruik. Je ziet ook dat het begint te brokkelen. Daar ben ik ook niet zo een fan van. Gelukkig kon ik het er 5 minuten later af gaan halen. Dit was nog best wel een werk. Zie de middelste foto, het was echt een dikke laag die eraf gehaald moest worden. Maar zoals je op de foto rechts ziet, was mijn huid heerlijk zacht. Het resultaat was er dus wel. Ik vond het alleen de laatste 10 minuten echt niet fijn. Eenmaal eraf straalde mijn huid meer, en was mijn huid fijn zacht. Ik had niet echt kleurverschillen en geen last van irriterende plekjes.

Next Morning

Ik was erg benieuwd hoe mijn huid de volgende dag zou aanvoelen. Zou het effect langdurend zijn?

Dat was het. De volgende dag, en eigenlijk de volgende 4 a 5 dagen, merkte ik echt dat mijn huid een oppepper had gekregen van het masker. Het voelde nog steeds zacht aan. Het aanbrengen van mijn make-up ging makkelijker en ook het verwijderen van make-up was geen probleem. Ik heb geen allergische reacties gekregen of iets dergelijks. Het enige minpuntje, maar dat heb ik zelf een beetje verzoorzaakt, is dat ik de volgende ochtend dacht, "wat zit er nou in mijn wenkbrauw?" ik kreeg het met wrijven niet weg en met mijn slaperige kop heb ik het er zo uitgetrokken. Ik was meteen klaarwakker. Waarschijnlijk zat er nog een klontje van het masker in mijn wenkbrauw en heb ik het niet goed weggehaald. Not so fabulous dat ik nu een dikke pluk wenkbrauw mis. Gelukkig kan ik het goed wegtekenen met de Brow Wiz van Anastasia Beverly Hils die ik de week erna gekocht had.

Pluspunten:

- smeert lekker.

- dikke creme.

- ruikt heerlijk.

- huid wordt heerlijk zacht en de zachtheid houd aan

- ik heb er geen allergische reacties o.i.d. aan overgehouden (dat is natuurlijk per persoon verschillend).

- huid glanst. en blijft een aantal dagen glanzen.

Minpunten:

- korrelt erg snel.

- na 10 minuten had ik sterk de neiging om het masker er al af te halen omdat ik het niet lekker vond zitten.

- het masker erafhalen is best wel wat werk en je hebt echt een handdoek nodig voor alle korreltjes die eraf vallen anders gaat alles in je kleding zitten.

- ik mis een stukje wenkbrauw maar dat is ook een beetje mijn eigen schuld.

 

Wat zijn jullie ervaringen met dit merk en/of met dit masker? Ik ben benieuwd!

 

With Love,

Life Must Be Fabulous

 

Reacties: Review Masker: Chocolate Blanc van Montagne Jeunesse - Cocoa Butter & Cream Masker

masker

OMG ik heb dat masker wel eens gehad en bij mij ging het gelukkig wel goed...
ik heb wel eens zo'n ding met mijn wenkbrauw gehad er was een stukje plakkerig snoep of whatever zoiets in gekomen en mijn halve rechterwenkbrauw was geruineerd voor een halfjaar ;o succes ermee xx

Re:masker

Ohh ja echt erg hoor! Ik moet hem dus echt bijtekenen want je ziet een dikke hap. Gelukkig gaat het op een natuurlijke manier met de Anastacia Beverly Hilss Brow Wizz..Wat ben ik blij met dat ding zeg hihi! XoXO

Nieuw bericht