Remington Krultang Pearl Wand Ci95

Hoe fabulous is dat, een mooie bos krullen die er natuurlijk uitzien?

Helemaal happy ben ik met de Remington Pearl Wand krultang. Eindelijk een apparaat dat mooie krullen zet zonder zo een irritant klepje waardoor ik altijd een vouw in mijn haar heb. Ik zag een youtube filmpje van een meisje dat een soortgelijke krultang had, zonder zo een klepje. Ik ben gaan googlen en ik kwam toen op de Reminton Krultang Pearl Wand Ci95 uit die onder andere te koop is bij BOL.com. Toevallig had ik nog een cadeaukaart van mijn verjaardag vorig jaar dus had ik hem voor een heel klein prijsje en ik hoefde geen verzendkosten te betalen. Sowieso vind ik de krultang niet duur, bij BOL.com kost hij vandaag de dag EUR 33,99 (voor 23:00 uur besteld op een werkdag? de volgende dag al in huis!). 

Dit is hem:

De krultang is kegelvormig, je hij loopt dus van breed (25 mm) naar smal (13 mm) en de punt wordt niet heet, daar zit een soort dop op. Er zit een, ik citeer even van de website van BOL.com: "Advanced Ceramic Ultimate coating met echte parelelementen waardoor hij 8 keer gemakkelijker door het haar glijdt" op. Gewoon een laagje keramische plaat dus. De temperatuur kun je zelf instellen tussen de 130ºC en 210ºC. Als je hem aanzet staat hij standaar op 180ºC. Dat vind ik persoonlijk een prima temperatuur. Ik ben altijd bang om mijn haar te verbranden. De temperatuur kun je aflezen op een LCD display, dat oogt best luxe voor deze prijs.

De krultang heeft een hele snelle opwarmtijd, namelijk 30 seconden volgens de handleiding. Volgens mij duurde het wel iets langer maar eerlijk, ik heb er niet met een stopwatch naast gezeten. Je kunt de temperatuur vastzetten zodat als je tussendoor per ongeluk op een knopje drukt, de temperatuur niet ineens verandert. Dit vind ik erg handig. Ook schakelt de krultang zichzelf uit als hij een uur niet is gebruikt (dit heb ik niet getest, maar het klinkt wel veilig. Ik vraag me af hoe dat apparaat weet dat hij niet wordt gebruikt? Weet iemand daar het antwoord op?).

Het snoer is 3 meter lang en het is draaibaar. Altijd fijn. Volgens mij zijn tegenwoordig alle apparaten die je kunt gebruiken voor je haar wel met een draaibaar snoer. De lengte vind ik wel erg fijn. Ik zit nu in een rolstoel en nu kan ik toch zittend mijn haar krullen. Ik heb gelezen dat het automatisch een wereldwijd voltage heeft van 120V-240V. Handig want dan kun je hem meenemen op vakantie. Toen ik naar Suriname ging wilde ik mijn fohn meenemen, die kon helaas alleen op 240V. Ik heb dus een reisfohn aangeschaft. Deze krultang kan dus gewoon mee de koffer in.

Er wordt een hittebestendig tasje bijgeleverd en er zitten een hittebeschermende handschoen bij. Wat ik jammer vindt is dat de handschoen niet ook in het hittebestendige tasje past. Ik ben de handschoen dus al even kwijtgeraakt in mijn bak met apparaten voor mijn haar. Gelukkig ook weer teruggevonden maar ik denk dan als je dan zo een tasje erbij levert, zorg er dan ook voor dat de accesoires erbij passen. Het zou wel kunnen met veel proppen en als je het snoer niet te netjes opvouwt maar goed, ik wil het snoer ook niet beschadigen.

Oke, dat waren de productspecificaties :).

De krultang, wat vind ik ervan?

Ik zeg in één woord: WAUW.

Ik heb werkelijk nog niet eerder zo een fijne krultang meegemaakt. Ik heb glad haar, als ik mijn haar krul met een andere krultang, dan zijn de krullen er met een uur of twee weer uit ook al gebruik ik heat protector, haarmousse, haarlak, het wil niet helpen. Ik heb de Remington Pearl Wand nu ongeveer 5 keer gebruikt. Hij warmt snel op zoals omschreven, het zetten van de krullen daar moet je even je draai in vinden en kijken hoe het voor jou het makkelijkste gaat. Op Youtube zijn verschillende filmpjes te zien (onder andere op het kanaal van de twee leuke dames van LiveLifeGorgeous) waar meiden uitleggen hoe je de krullen het beste kunt zetten. Ik heb zelf ook een DIY geschreven met foto's over hoe je krullen kunt maken in je hairextensions: Lees meer: https://www.lifemustbefabulous.nl/news/diy-krullen-maken-in-je-clip-in-extensions-met-de-remington-pearl-wand/.

De handschoen is wel echt een aanrader om te gebruiken. Hij zou volledig hittebestendig zijn maar dat is hij niet, je voelt de warmte er wel doorheenkomen dus je moet wel blijven oppassen. Maar je hebt niet direct een dikke brandblaar als je de tang per ongeluk aanraakt.

Hoe strakker je je haar om de krultang wikkelt, hoe scherper de krul is die je krijgt. Je kunt hier dus een beetje mee spelen. Ik hou er wel van, ik vind het persoonlijk mooi als niet alle krullen hetzelfde zijn. Ik doe ook de krul opvangen nadat ik hem heb gemaakt en dan laat ik hem even op mijn hand in het rondje van de krul afkoelen.

De krullen blijven dus echt lang in mijn haar zitten, gewoon de hele dag. Aan het einde van de dag zijn ze wel wat uitgezakt maar het is nog steeds gekruld. Mischien dat ik die look nog wel mooier vind want dat staat wat minder 'gemaakt'.

Een foto met net gezette krullen met de Remington Pearl Wand:

Ik raad je wel aan om altijd een heat protection spray te gebruiken, dat is om je haar te beschermen tegen de warmte. Gebruik dit zeker als je dit apparaat gaat gebruiken op een hele hoge temperatuur.

De krullen in mijn clip-in extensions blijven nog langer zitten. Nu al een dag of drie. Vanmorgen geprobeerd om ze eruit te borstelen maar dat lukte niet eens. Het resultaat vond ik wel mooi want nu zit er een goede slag in mijn haar. Zie de fotootjes van vandaag hieronder, ik heb nu mijn eigen haar niet meer gekruld maar dit zijn de krullen die nog over zijn na het natmaken van mijn haar en het fohnen met de fohnborstel:

Als je hem ook hebt of gaat aanschaffen, heel veel krulplezier!

With Love,

 

Life Must Be Fabulous


 

 

Reacties op onderwerp: Remington Krultang Pearl Wand Ci95

handschoentje

Goede review! Zelf heb ik deze krultang ook en erg tevreden mee.
Weet jij misschien of je het handschoentje ook kan wassen of was je er dan de hittebestendige laag mee weg? Ben benieuwd!

krultang

ooo wat een mooie krultang en krullen!
ik heb nu een mini krultang van de kruidvat van 20 euro een verschikkelijk ding... maar als je er een half uurtje tot 3 kwartier mee bezig bent heb je toch wel mooie krullen....
ik zag laatst bij mijn nicht ook zo'n krultang als die van jou maar toch wel heel anders die was namelijk ik langer,dunner en hij was knal knal knal roze echt superdupercute maar toen ik voreg hoe duur die was vertelde mijn nicht dat hij 90,- euro was ;o dus misschien is de krultang die jij gebruikt een betere optie....

Re:krultang

Ja hij kost echt niet veel deze en hij is super! Ook supersnel en het blijft ook nog eens zitten.. ik ben er zo blij mee.. Geen gedoe meer hihi! Deze is ook met keramische coating dus dat is minder slecht voor je haar! XoXo

Nieuw bericht