Real Techniques kwastenset - Sams picks Brush set (limited edition)

Lieve beauty's,

Vandaag weer een nieuwe review online en wel over de kwastenset van Real Techniques. De limited edition genaamd Sams Picks Brush Set. Ik heb deze kwastenset besteld bij Beauty88. De service van Beauty88 was snel en ik heb de kwasten al even kort laten zien bij de unboxing van deze bestelling in mijn video. Nu heb ik deze kwastenset een week of drie in mijn bezit en ik heb ze nu vaak genoeg gebruikt om er een review over te schrijven. De kwastenset kost bij Beauty88 EUR 34,99.

Mijn eerste indrukken

De kwasten worden geleverd in een plastic box. Als je de verpakking opent zitten de kwasten in een stevige kartonnen en luxe aanvoelende verpakking. Ik kreeg de kwasten er wat moeilijk uit omdat ze er strak inzitten en ik lange nagels heb. Ik wilde natuurlijk niet aan de haren trekken dus ik moest de kwasten er voorzichtig uithalen.

Op de achterkant van de verpakking staat een omschrijving waar elke kwast voor dient. Erg handig voor degenen die nog niet zoveel ervaring hebben met kwasten. Eigenlijk heb ik al deze kwasten al (op eentje na) van andere merken maar een mens heeft nooit genoeg kwasten toch?

Toen ik de kwasten uit de verpakking haalde was het eerste wat me opviel de enorm zachte haartjes. De haartjes zijn synthetisch heb ik gelezen bij de Q&A bij Beauty88. Ook liggen de kwasten erg fijn in de hand. Ze zijn niet zwaar, de steel van de kwast is niet te klein maar ook niet te groot of te dik. Aan het einde van alle stelen zit een zwart einde van ander materiaal, ik vermoed iets van rubber waardoor de kwasten een stevig uiteinde hebben. De kwasten hebben ook allemaal een kleurtje waardoor ik al vrolijk wordt door ernaar te kijken. Wat ook leuk is om te weten is dat de kwasten niet zijn getest op dieren en dat ze "cruelty free" zijn.

Ik gebruik de kwasten sinds ik ze heb dagelijks (op de eyeliner brush na, ik draag namelijk niet vaak eyeliner). Ik vind de kwasten echt ontzettend fijn mede doordat ze zo heerlijk zacht zijn. Ik had slechts één kwast van Real Techniques en de miracle complexion spons. Hiermee was ik erg tevreden en ik wilde er graag meer. Ik was op zoek naar een kwast voor mijn crease zodat ik mijn oogschaduw mooier kan blenden. Deze zit exclusief in deze set dus ik dacht deze bestel ik voor het te laat is!

Inhoud van de kwastenset

De kwastenset bevat de volgende kwasten:

  • Multitask brush ~ voor het aanbrengen van poeder, losse poeder, blush en bronzer.
  • Buffing Brush ~ voor het aanbrengen van poeder en minerale producten zoals foundation.
  • Exclusief in deze set: de Essential Crease Brush ~ een hele zachte en taps toelopende kwast voor het aanbrengen van bijvoorbeeld oogschaduw maar ook handig om te contouren.
  • Setting brush ~ om perfect poederige producten aan te brengen of highlighter.
  • Pointed Foundation Brush ~ voor het aanbrengen van vloeibare foundation voor een perfecte dekking.
  • Fine Liner Brush ~ om heel precies vloeibare of creamy eyeliner aan te brengen.

Multitask brush ~ voor het aanbrengen van poeder, losse poeder, blush en bronzer.

Deze kwast is echt een multitask kwast. De haartjes staan perfect bol om je gehele gezicht te kunnen poederen maar doordat de haartjes ook naar elkaar toestaan is hij ook echt perfect om blush en bronzer aan te brengen. Persoonlijk doe ik dat liever met de Buffing Brush omdat die iets kleiner is en iets kortere haren heeft. Hierdoor kan ik het iets preciezer aanbrengen. Maar wat ik dan wel weer met de Multitask brush doe is het blenden van de blush en bronzer zodat ik geen vlekken in mijn gezicht krijg. De kwast is stevig dus met het gebruiken van producten moet je opletten dat je niet teveel op je kwast aanbrengt.

Buffing Brush ~ voor het aanbrengen van poeder en minerale producten zoals foundation.

Ik heb met deze kwast geen foundation aangebracht (wat wel kan volgens de verpakking) maar ik gebruik deze kwast om mijn bronzer en blusher mooi aan te brengen. Ik gebruik voor mijn foundation de miracle complexion spons, de beautyblender of één van mijn Kabukikwasten. Ik heb wel gelezen dat het aanbrengen van foundation met deze kwast heel erg fijn is. Wie weet dat ik het toch nog ga doen maar vooralsnog gebruik ik deze kwast voor poederige producten. De kwast is ook stevig, net als de Multitask Brush en de haartjes van de kwast staan echt dicht op elkaar. Ook zijn de haren kort van deze kwast. Juist daarom vind ik deze fijn voor poederige producten omdat ik hierdoor goed ronde bewegingen kan maken met de kwast.

Exclusief in deze set: de Essential Crease Brush ~ een hele zachte en taps toelopende kwast voor het aanbrengen van bijvoorbeeld oogschaduw maar ook handig om te contouren.

Voor deze kwast heb ik de set eigenlijk gekocht. Ik was op zoek naar een taps toelopende kwast die ik kan gebruiken bij het opmaken van mijn ogen. Ook deze kwast is weer erg stevig, de haartjes staan perfect om oogschaduw in je crease/arcadeboog aan te brengen. Ik vind het persoonlijk mooi om daar met een iets donkerdere kleur oogschaduw aan te brengen en dat gaat werkelijk perfect met deze kwast. Hij is niet supergeschikt voor het blenden (wat ik eigenlijk wel hoopte maar hiervoor zijn de haartjes te stevig) maar toch kun je wel egale overgangen maken met deze kwast waar ik erg blij mee ben.

Setting brush ~ om perfect poederige producten aan te brengen of highlighter.

Deze kwast had ik nog niet in deze vorm. Ik heb een soortgelijke kwast maar die is wel een stukje groter. Deze kwast is vrij klein maar wel een stukje groter dan de Essential Crease Brush. Je kunt hier echt perfect highlighter mee aanbrengen, hij werkt enorm precies. Echt een fijn kwastje. Ik had hem groter verwacht toen ik deze kwast op het plaatje zag. Ik wil ook nog wel eens met deze kwast mijn ogen afpoederen met een transparante poeder zodat mijn oogschaduw beter blijft zitten.

Pointed Foundation Brush ~ voor het aanbrengen van vloeibare foundation voor een perfecte dekking.

Dit is een foundationkwast, hij is net als alle andere kwasten erg stevig. Ik ben gewend dat deze vorm foundation kwast iets groter is maar ik vind hem handig voor het aanbrengen van foundation om de wat moeilijker bereikbare plekken in het gezicht. Ik heb al meerdere superfijne foundationkwasten dus eigenlijk had ik deze kwast niet echt nodig. Maar.... Ik had bij Boozyshop een superfijn concealer palette gekocht (al een tijd geleden) en omdat deze kwast wat kleiner is als dat ik gewend ben leent deze kwast zich perfect voor het blenden van mijn concealer als ik concealer gebruik. Zo zie je maar dat je een kwast op meerdere manieren kunt gebruiken. Ik vind hem echt perfect voor concealer. Ik had mijn maandelijkse hormoonperiode en dan heb ik soms last van een puistje. Natuurlijk had ik er deze maand één dus ik heb wat meer concealer gebruikt als dat ik normaliter doe en deze kwast zorgde echt voor een perfecte dekking. Nou moet ik zeggen dat het concealer palette ook echt een heel fijn palette is maar ik merk een verschil in de werking van een product als je kijkt naar de kwasten die je gebruikt.

Fine Liner Brush ~ om heel precies vloeibare of creamy eyeliner aan te brengen.

Zoals jullie inmiddels vaak genoeg hebben gelezen gebruik ik zelden eyeliner. Ik heb deze kwast daarom niet echt gebruikt nog. Het is een mooi kwastje en de haartjes zijn stevig maar erg dun. Als ik ernaar kijk dan denk dat je hiermee op precieze wijze eyeliner kunt aanbrengen. Ook heb ik deze kwast in YouTube filmpjes zien terugkomen waar ik zag dat er een wing werd gemaakt met deze kwast.

Plussen en minnen

Op de Fine Liner Brush hebben alle kwasten een functie gekregen in mijn dagelijkse make-up routine. Eerlijk... Dat is nog geen enkele set gelukt. Ik heb meerdere sets en ik gebruik meestal een paar kwasten veelvuldig en andere slechts incidenteel. Ik ben erg blij met deze set. Ik vind het heerlijk om de zachte haartjes op mijn gezicht te voelen. Het zorgt ervoor dat het make-up ritueel bijna een feestje wordt. Ik kan eigenlijk geen minnen bedenken voor deze Brush Set. Sam heeft de kwasten goed samengesteld. De prijs-kwaliteitverhouding vind ik ook top. Het is geen budget maar ook geen high-end. Ik vind de kwasten misschien nog wel wat aan de goedkope kant voor de kwaliteit die je krijgt. Ik kan hier eigenlijk pas over een tijdje een uitspraak over doen, ik weet niet hoe lang ze meegaan en mooi blijven en hoe lang ze hun werk goed blijven doen maar mijn eerste indruk is dat de kwaliteit gewoon echt goed is. Als ik de kwast die ik al had meeneem (die heb ik nu een jaar of drie en ik gebruik hem in periodes meer en minder) dan werkt deze nog zoals bij aankoop alleen is de steel wat aan het verslijten.

Sams Picks

Ik wilde graag even weten wie nou precies Sam is. Het gaat om Samantha Chapman. Ze is een Engelse visagiste en op YouTube is ze te vinden onder Real Techniques (filmpjes over wat je met de kwasten uit bijvoorbeeld deze set kunt doen), Pixiwoo (yes een Pixiwoo sister) en PixiwooMadness.

With love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

 

Reacties: Real Techniques kwastenset - Samss picks Brush set (limited edition)

Gekocht

Ik heb ze gekocht naar aanleiding van jou artikel en ik ben er echt superblij mee. Bedankt! X Shar.

Re:Gekocht

Wat leuk Sharen, ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als dat ik er van geb! XoXo Olivia

Nieuw bericht