Project Positief - Dagmar Valerie

Lieve beauty's,

Bij de leuke blogs van Looksbyesther en Beautybyfaar las ik vanmorgen over Project positief van Dagmar Valerie. Bij deze drie dames heb ik de vragen van de positviteitstag en hun leuke antwoorden gelezen. En wat een leuk project heeft Dagmar Valerie bedacht. Alles mag namelijk best een beetje positiever. Zelf zit ik in een dipje de laatste weken. Mede door het overlijden van een dierbare. Ik ben erg bezig met hoe ik weer positief kan denken dus ik dacht ik ga deze tag ook invullen. Dan sta ik weer even stil bij de positieve dingen in het leven. Misschien helpt het wel om weer even wat positiever te denken… De vragen zijn bedacht door Dagmar Valerie, de antwoorden zijn van mij... Kijk je met me mee?

Wat is je favoriete quote en waarom?
Momenteel is dat weer even: “What does not kill you makes you stronger”. Dit is lang een favoriete quote geweest vooral in de mindere periodes van mijn leven. En dat heb ik nu wederom weer. Ik zit nu weer in zo een irritante situatie waarin ik ziek ben en hier nog geen grip op heb. But hey… ik leef nog… Dit betekent dat als ik hard werk ik hier toch echt wel weer sterker uit ga komen. Ik merk al kleine veranderingen aan mezelf. Ik trek me minder aan wat er over me wordt gezegd of over hoe er over me wordt gedacht. Moeten de mensen lekker zelf weten. Ik kan het negatieve van me af zetten en genieten van het positieve. Dat is stap 1 van de sterkere Olivia. Ik ben ook dol op de quotes: “Enjoy the little things” omdat ik nu leer te genieten van de kleinere dingen terwijl ik voordat ik ziek werd alleen naar het grotere geheel keek. Nu ben ik meer gefocust op de kleinere stappen die ik maak en niet meer het grote geheel. “Be there for others, but never leave yourself behind”. Dit heb ik helaas te lang verkeerd gedaan. Vanaf nu pak ik het anders aan. Ik sta zelf op nummer één, daarna komt de rest. “Think happy thoughts”, dit probeer ik als ik in een dipje zit. En de laatste favoriete quote: “People cry not because they’re weak. It’s because they’ve been strong for too long”. Mensen hebben snel een oordeel. Dat heb ik erg gemerkt de afgelopen maanden. Mensen snapten niet waarom ik moest huilen of soms uit het niets een huilbui kreeg. Ik vind dit een mooie quote die precies verwoord waardoor het zo kwam… Ik ben te lang doorgegaan! Maar dat doe ik nu en in de toekomst helemaal anders!

Welke dromen zou je in je leven willen realiseren? Yes you can!
Ik wil weer goed kunnen lopen. Weer de sterke vrouw zijn die ik was. En Yes I Can! Ik heb er het volste vertrouwen in dat ik weer beter wordt en dat ik weer die powervrouw kan worden die ik was maar dan een beetje aangepast! Een powervrouw die niet alleen voor anderen zorgt maar die ook goed voor zichzelf zorgt. Yes I Can! Dromen… Ik heb er genoeg… Ik hoop dat er een paar gaan uitkomen maar ik kijk nu niet te ver vooruit. Ik leef nu, vandaag de dag, ik weet niet wat morgen me brengt.

Wat betekent geluk voor jou?
Geluk betekent genieten. Genieten van de kleine dingetjes op dit moment. Wanneer ik weer even heb gelachen. Of zoals gisteren dat ik heb genoten van een dagje helemaal voor mezelf. Ik waardeer dingen veel meer sinds ik ziek ben. Echt stom dat ik dat hiervoor niet deed. Ik leefde een stressvol en gejaagd bestaan. Nu sta ik meer bij dingen stil. Ik zie geluk in de kleinere dingen.

Wie kan jou ontzettend opvrolijken?
Mijn hondje is echt het liefste en vrolijkste in mijn leven. Ze beurt me op, is altijd blij om me te zien en voelt precies aan wat voor stemming ik heb. Zij maakt mij blij. Zij maakt mijn leven vrolijk. Ik hou echt verschrikkelijk veel van haar. Verder ook mijn vriendinnen die me niet hebben laten vallen en die er voor mij zijn. Al moet ik zeggen dat dit er steeds minder worden. Zo gaat dat helaas als je ziek bent. Daarom koester ik degenen die ik wel om me heen heb en ik hoop dat ze snappen dat ik niet alles kan wat ik kon en dat ik nog een weg te gaan heb.

Voor wat mogen we je ‘s nachts wakker maken?
Mmmm voor niet zo veel. Ik zou het echt niet weten. Mij krijg je niet zo gemakkelijk wakker. Ik moet echt niet denken aan eten of drinken als ik lekker lig te slapen. Een heerlijke ontspannende massage daar mag je me wel voor wakker maken als ik dan daarna weer lekker verder mag slapen hihi.

Waardoor kreeg je voor het laatst een lachbui?
Gisteren toen ik in bad lag. Mijn hond sprong ineens het bad in (ieniemienie hondje van plm 2,5 kilo). Ze schrok want ze zag niet dat ik in het water lag. Ik ging helemaal stuk om dat koppie. Ze schrok enorm van het water waar ik in lag en dat haar pootjes nat werden hihi, ze heeft uiteindelijk lekker in mijn nek op de handdoek gelegen.

Op welke prestatie ben je ontzettend trots?
Op mijn succesvolle school carrière en mijn werkervaring. Ik heb MBO gedaan en daarna HBO in drie jaar. Ik ben gaan werken en zat uiteindelijk in het management van een bedrijf. Ik was 25 toen ik daarmee begon. Daarvoor had ik ook leidinggevende ervaring en ben er trots op dat ik dat op jonge leeftijd al heb bereikt. Daarnaast ben ik trots op mijn doorzettingsvermogen in de periode dat ik de strijd aan ging tegen de kilo’s. Ik ben enorm veel afgevallen en ben er trots op dat ik dat heb bereikt.

Welke boodschap zou je graag aan anderen willen meegeven?
Wees jezelf. Wees blij met jezelf. Zet jezelf op nummer één. Leef je leven met een glimlach en waardeer je geluksmomentjes. Als het even tegenzit en wanneer er dingen niet lukken, vraag dan om hulp. Het is niet erg om hulp te vragen. Leef met de dag. Carpe Diem.

With love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

 

Reacties: Project Positief - Dagmar Valerie

?

Mooi ingevuld wijfie! Je bent harstikke goed bezig ben trots op je :) x

Re:?

Thanks lieve Farah! Jij hebt m ook mooi ingevuld! !! XoXo Olivia

Mooie boodschap!

Mooie antwoorden! En dat je een toppertje bent dat blijkt uit alles wat je tot nu toe al bereikt hebt op alle gebieden. En de boodschap die je ons meegeeft daar kan ik me helemaal in vinden...mooie boodschap! Liefs Xxxx

Re:Mooie boodschap!

Dank je wel lieve Mandy! XoXo Olivia

Project Postief

Heel mooi, meissie!! <3

Re:Project Postief

Thanks lieve Britt, XoXo

Project Positief

Wauw zo ongelooflijk mooi! Wat mag je trots zijn op jezelf en wat geef je een prachtige boodschap door <3 X

Re:Project Positief

Dank je wel Dagmar. Bloos. Bedankt voor het bedenken van project positief. Erg leuk! Ik heb met plezier op je blog gelezen en je direct toegevoegd op Bloglovin'. Ik was je nog niet eerder tegen gekomen maar blijf jou zeker volgen. Thanks voor je lieve woorden! XoXo Olivia

Tag

Mooi ingevuld meid!!!

Re:Tag

Thanks girly XoXo Olivia

Nieuw bericht