Printic app, leuk voor het afdrukken van foto's gewoon via je smartphone

Iedereen heeft herinneringen. Veel herinneringen worden tegenwoordig vastgelegd met onze camera's. Bijna iedereen heeft wel een mobiele telefoon met een camera en selfies worden door sommigen dagelijks gemaakt. Ik hou er ook van om foto's te maken. Ik heb honderden foto's op mijn telefoon staan, van mijn hondje, vriendinnenmomenten, selfies, eten. Kortom het leven wordt vastgelegd. Soms vind ik het wel jammer dat mensen meer met hun telefoon bezig zijn als met elkaar. Ik probeer mijn telefoon altijd te ontwijken als ik met anderen ben, het leidt me af van gesprekken en het is gewoon niet zo gezellig als iedereen met zijn telefoon zit. Met uitgaan zie je ook vaak langs de kant een hele rij mensen, bezig met hun mobiele telefoon. Persoonlijk vind ik dat jammer.

 

Maar... ik wil toch graag een leuke app met jullie delen. De app heet Printic. Het is een app waarmee je foto's kunt laten afdrukken op verschillende manieren. Je kunt kiezen voor een box met 50 foto's waar je een kleine tekst onder kunt schrijven, een fotoboek, gewoon printjes of fotokalenders. De app is engelstalig en je kunt hem vinden in de playstore voor Android toestellen. Ik weet niet of hij in de Applestore te vinden is. Ikzelf heb een Samsung Galaxy S5 (heerlijke telefoon, hearteyes). Afgelopen woensdag, 3 dagen geleden, was ik bezig met deze app. Ik zat me te bedenken hoe ik straks in het revalidatiecentrum zou zitten. Ik hou van foto's, van herinneringen, van de mooie momenten. Ik dacht ik ga een set foto's laten afdrukken zodat ik die kan meenemen naar het revalidatiecentrum. Ik heb gekozen voor de box met 50 losse foto's waar je een tekst onder kunt zetten (kosten, EUR 19,99 incl. worldwide shipping). Vandaag, 3 dagen na mijn bestelling had ik het boxje al binnen en wat ziet het er leuk uit. Het is een mooi oranje boxje en de foto's zijn met een hele mooie kwaliteit afgedrukt. Toen ik bezig was met het uploaden van foto's en het schrijven van de teksten erbij dacht ik dat dit ook wel een mooie manier was om straks met de psycholoog in het revalidatiecentrum in gesprek te gaan. De psycholoog is een verplicht onderdeel van het programma. Ik praat wel graag, maar niet over moeilijke dingen. Ik had dus ook in mijn achterhoofd om foto's, momenten en quotes uit te zoeken waar ik wat over kan vertellen. Een foto waarop ik er goed uit zag, de leuke festivals van het afgelopen jaar, de verhuisdozen die me herinneren aan de vele verhuizingen van de afgelopen 10 jaar, mijn reis naar Suriname en ga zo verder. Ik ben erg blij met het boxje en ga hem straks een belangrijk plekje geven in het revalidatiecentrum. Ik hoop dat ik daar mezelf weer ga terugvinden zodat ik weer mijn fijne oude leventje kan gaan oppakken waarin ik veel lachte, het gezellig had en waarin ik leuke dingen deed. 

Onderstaand een tweetal foto's van het setje van Printic. Ik ben hierover erg te spreken. Ik maak wel een kleine kanttekening want ik heb de app stiekem ook even uitgescholden. Ik had alle foto's uitgezocht en van teksten voorzien, ik voerde mijn gegevens in, ik was bezig met de betalingsgegevens (je kunt gewoon via i-deal betalen, ideaal!), en ik kreeg een sms met mijn tancode. Omdat ik de code vergat moest ik uit mijn scherm waarna toen ik terugkeerde, alles weg was. Ik kon dus weer van voor af aan beginnen. Alle foto's opnieuw uitzoeken en voorzien van teksten. Pen en papier in de aanslag zodat ik de tancode kon opschrijven en niet de app uit hoefde. Pff daar baalde ik even van. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel, de tweede uploadsessie ging sneller en ik heb toch nog wat foto's verwisseld voor andere.

Ik wens jullie veel plezier met deze app. Hij is de moeite waard. Het is ook een leuk cadeautje. Of om bijvoorbeeld herinneringen als een babyshower, bachelorette o.i.d. bij elkaar te houden zodat je de foto's makkelijk kunt meenemen naar een bijkletsavond en ze weer gezellig met elkaar kunt bekijken.

 

Enjoy!

With Love,

LifeMustBeFabulous

'

Reacties op onderwerp: Printic app, leuk voor het afdrukken van foto's gewoon via je smartphone

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht