Opbouwen

Lieve lezers,

Weer even een update over de afgelopen revalidatieweek. Over twee uurtjes zit mijn weekend er alweer op want dan mag ik weer terug naar het revalidatiecentrum. Deze week ben ik goed doorgekomen. Vorderingen gemaakt. Ik kan steeds beter lopen dat is echt fijn. Het is wel enorm vermoeiend. Lange afstanden zitten er niet in maar dat gaan we opbouwen. Mijn loopdoelen voor de klinische periode heb ik gehaald en we zijn nu bezig met balansoefeningen en dingen als opzij stappen en achteruit lopen. Ik begin eindelijk een beetje mijn rust te vinden. Ik heb nu nog twee weken te gaan dat ik klinisch ben opgenomen. Daarna ga ik in week 42 poliklinisch verder. Ik heb dus maar één weekje thuis om bij te komen en te ontdekken wat ik wel en niet kan. Morgen heb ik mijn intakegesprek op de polikliniek. Duurt maar 20 minuten maar ben wel een beetje nerveus. De therapieën die ik nu allemaal heb zijn ook aangevraagd voor mijn poliklinische traject. Ik vroeg aan de maatschappelijk werker hoe lang het poliklinische traject ongeveer kon duren. Dat is voor mijn ziektebeeld niet bepaald. Dit kan zo een jaar zijn. Dat vind ik best lang maar aan de andere kant als dit betekent dat ik dan weer goed kan functioneren zoals het hoort dan heb ik er wel een jaar voor over. Ik wil graag weer een fabulous leventje waarin ik gelukkig ben en kan doen wat ik wil, werken, sociaal leven, leuke dingen doen etc. Ik leer veel in het revalidatiecentrum. Veel over mezelf. Wie ik ben. Waarom ik bepaalde dingen denk en doe. Ik leg de lat te hoog voor mezelf. Ik denk te veel aan anderen en minder aan mezelf. Ik kan nog wel even doorgaan maar dat is verder niet echt interessant denk ik.

Afgelopen woensdag kwam mijn vriendinnetje langs en zijn we met een mede-revalidant en inmiddels mag ik haar denk ik ook wel een vriendin noemen lekker een hapje gaan eten op het strand. Het was zulk heerlijk weer.

Onderstaande foto heb ik genomen nadat ik... ja ja... de duin op ben gelopen... Geklommen eerder.. Wat was dat zwaar zeg. Kon daarna amper mijn benen bewegen. Maar ik heb toch maar mooi die duin overwonnen. Naar beneden lopen durfde ik niet. Er lag superveel zand op de verharde weg (ze zijn de strandhuisjes aan het weghalen met sleepwagens dus ze nemen het halve strand mee op hun weg terug) en ik was bang dat ik zou uitglijden. Daarbij is de duin best wel steil. Het moet toch gaan lukken om die duin te lopen op en af voordat ik weg ga uit het revalidatiecentrum. Toch een mooi doel denk ik nog! hihi ik ga hem even aan de fysiotherapeut voorstellen!

In ieder geval weer een week met vorderingen en lekker op het strand gegeten. Hoop dat de weerman de voorspellingen voor komende week onjuist heeft en dat we nog wat zon gaan krijgen!

Vrijdagavond kwam ik thuis en was ik super moe. Ik heb geen eens avond gegeten en lag op tijd in bed. Ik was mijn avondeten gewoon vergeten.Van de bank vermoeid naar de douche en vervolgens in mijn bedje gekropen nadat ik de laatste was had opgehangen.

Zaterdag kwam gezellig mijn vriendin langs. En oooooh ze had een cadeautje voor mij mee. Zo lief. Een belated birthday cadeautje. Ik was al helemaal vergeten dat ze had gezegd dat het cadeautje nog zou komen. De verpakking alleen al vond ik echt superleuk.

Met de onderstaande foto's kunnen jullie even met mij mee genieten hihi:

 

Hoe leuk??? Nou ik vind het heel leuK! Hihi. De stickers kan ik goed gebruiken als ik de nieuwe Vogue en Cosmopolitan doorblader en de paperclips komen ook altijd van pas. De superschattige oorbellen, het armbandje en het geluksbandje komen uit de winkel van Frissierraden in Groningen. Ik heb even op de website gespiekt en daar werd ik helemaal enthousiast van. Wat een leuke website en wat een leuke sieraden. Hier ga ik even wat mee doen. Zeker omdat ze ook braids en spulletjes verkopen die je kunt gebruiken om zelf sieraden te maken en dat is één van mijn grootste hobby's, lekker frobelen! Verder hebben we een gezellige middag gehad en lekker gegeten. Ik hou van dat soort dagen. Wel wat verstoringen op mijn humeur in de middag maar ook daarop reageer ik maar niet op internet. Mijn lieve vriendin heeft het voor me opgevangen en ik laat het maar los ofzo....

Vanmiddag kwam er ook een vriendinnetje langs en we hebben weer even gezellig bijgekletst. Ik ga zo haar gekookte eten in de magnetron opwarmen en lekker eten. En daarna komt de taxi alweer voor mijn één na laatste week!

Wish me luck hihi! De laatste lootjes wegen het zwaarst....

With love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

 

 

 

Reacties: Opbouwen

hema

Hema heeft steeds leukere dingen.. hun nieuwe assortiment is echt zo leuk.. Ik wil die hele winkel leegkopen.

Nieuw bericht