Mijn METIME dagje

Lieve beauty's,

Tijd voor jezelf is zo belangrijk. Ik kan nu niet werken dus mensen denken vaak dat ik zeeën van tijd heb. Nou dat is helaas niet zo. Door mijn handicaps kosten alle dagelijkse dingen heel erg veel energie. Ik heb twee dagen per week dagbehandelingen in het revalidatiecentrum. Dit zijn twee zware dagen waarna ik niets meer kan in de avond en meestal de dag erna ook niet (kost mij dus geen twee maar vier dagen....). Ook ik heb boodschappen nodig (men men, ik zou voor de grap een vlog moeten maken over hoe ik boodschappen doe maar dat kan niet want ik loop met krukken dus heb geen hand vrij...), moet de 120 m2 van mijn appartement schoonhouden, moet de hond uitlaten, moet kijken hoe ik al deze dingen weer ga doen. Ik heb nu overal hulp bij nodig maar ik moet steeds meer zelf doen. Van het uitlaten van mijn hond moet ik ongeveer een uur bijkomen. Lopen kost mij namelijk heel veel energie. Als ik ga douchen ben ik inclusief het hele doucheritueel zoals uitkleden, douchen, haren wassen, wassen, afdrogen, bodylotion etc. ongeveer anderhalf uur bezig. Terwijl mij dit normaal gesproken ongeveer 20 minuten koste. Als ik ga koken, kan ik geen 10 minuten achter elkaar aan het aanrecht staan. Ik moet dit in stappen doen met zitpauzes. Een maaltijd op tafel zetten kost mij ongeveer vier keer zoveel tijd als in het normale leven. Ik moet dingen echt inplannen. Vrijdag had ik therapie, zaterdag en zondag had ik afspraken met vriendinnen en maandag had ik therapie.

Daarom had ik vandaag, dinsdag, een ME-TIME dagje. Een dag voor mijzelf. Waarin ik geen whatsapp berichten beantwoord, waarin ik alleen even met mijn moeder heb gebeld en een beetje heb geinstagramd maar verder geen telefoon. Een dag voor mij. Een dag waarin ik NIETS MOET. En ik had hem echt nodig. Ik lig nu in bed mijn dag te overdenken. En ik moet zeggen dat ik echt weer even heb genoten van zo een dag als deze. Ik heb me geen moment verveeld en heb genoten van de ontspannende dingen die ik heb gedaan. Ik vraag mezelf ook echt af waarom ik dit nog niet eerder heb gedaan????

Morgen ga ik wel weer verder met alle dingen regelen die ik moet regelen (medicijnen, boodschappen, gemeente bellen over de beschikking toegewezen hulpmiddelen, financien etc.).

Ik werd uit mijzelf wakker om 11:00 uur. Ik ben denk ik gisteravond rond 00:30 uur in slaap gevallen dus ik heb lekker wat slaap in gehaald. Ik had koffietijd opgenomen dus onder het genot van een cappuccino heb ik heerlijk in mijn bed naar koffietijd gekeken, mijn hondje kwam er gezellig bijliggen. Na koffietijd heb ik even het huis geswifferd terwijl de oven aanstond met twee heerlijke broodjes erin en terwijl mijn bad vol aan het lopen was met lekker warm water. Ik had mijn scheermesje klaargelegd, nog een cappuccino gemaakt, nagellak remover, mijn mindfulness boekje en ik ben lekker in bad gaan liggen.

Ik had ook een maskertje klaargelegd maar die heb ik uiteindelijk niet opgedaan omdat ik lekker aan het stomen was in bad. Mijn hondje stond de hele tijd met haar voorpoten tegen de badrand aan. Ze wilde (zoals altijd ligt ze op schoot) bij me komen liggen. Maar ze wist niet dat ik in het water lag. Ineens sprong ze zo op mijn borst en ze schrok van het water dus ze spartelde direct en ging op de rand in het hoekje zitten. Ik ging helemaal stuk.... Hoe kan dat beestje van 2,5 kilo zo in het bad springen? Ik heb echt hard gelachen.... Mijn meiske vond het water niet zo leuk. Ze pikte mijn handdoek in waar ik lekker met mijn hoofd op lag.... Maar goed..Ik ben wat gaan lezen en toen mijn concentratie wegzakte ben ik gaan scheren en heb ik de nagellak van mijn teennagels afgehaald. Na ongeveer een uur werd het water me te koud en ben ik af gaan douchen en uit bad geklommen. Dat was nog niet gemakkelijk. Gelukkig kwam ik vrij makkelijk op mijn badplankje waardoor ik redelijk normaal uit het bad kon klimmen. Heerlijk was het. Lekker een schone joggingbroek aangedaan, en op de bank de rest van de broodjes opgegeten wat ik in bad niet op kreeg. Ik heb mijn teennagels gelakt met mijn favoriete Sally Hanson Miracle Gel nagellak. En vervolgens belde mijn moeder, de enige uitzondering die ik maakte vandaag betreffende mijn telefoon (oke en instagram... little addiction?) we hebben even bijgekletst en ik ben daarna lekker met de kaarsen aan en onder het genot van een heerlijke hete chocomelk onder mijn dekentje gaan liggen op mijn loveseat en ik ben series gaan kijken die ik had opgenomen (Law and Order Special Victims Unit... still loving it).

Ineens was het al 19:00 uur, ik was in slaap gevallen.... OEPS... Ik had eigenlijk niet echt zin om te eten toen ik wakker werd. Ik keek in de kast en had nog steeds nergens zin in. Ineens zag ik de gecondenseerde melk en kreeg ik extreem veel zin in pannekoeken. Jumm, ik had nog een pak beslag hihi! Lekkere meergranen pannekoeken gebakken en opgegeten met een beetje gecondenseerde melk en wat poedersuiker. Ik heb de vaatwasser niet uitgeruimd, dat doe ik morgen wel. Net als de handdoekenwas. Ik heb nog schone handdoeken dus dat hoeft niet per se vandaag... Hebben jullie ook dat de was zo traag droogt? Serieus mijn was van zondag is vandaag, dinsdag, nog steeds niet droog... Ik had toch geen plek om het op te hangen. Dus de was doe ik ook lekker morgen hihi!

Ik heb Utopia gekeken en goede tijden slechte tijden. Toen ben ik een kop thee gaan maken en ben ik me gaan klaarmaken om in bed te gaan liggen.. Meestal rond 20:30 uur wil mijn lichaam liggen. Ik ben dan nog wel wakker maar mijn benen willen languit. Als ik daar niet naar luister is het de vraag of ik in mijn slaapkamer ga komen omdat ik dan niet meer stabiel kan lopen. Ik kan die signalen niet negeren heb ik de afgelopen weken gemerkt. Dus ik ben lekker in bed gaan liggen met een kop thee, speculaaskoekjes en een kan met limonade (ik ben dol op de RAAK limonade frambozensmaak en granaatappelsmaak).

Ik heb in bed zojuist gekeken naar "Verslaafd" en daarna naar "Roy Donders" (ik heb niks met zijn kleding etc maar ik vind het zo een sympathieke jongen. Ik gun hem zijn succes! Lekker zo doorgaan Roy!) en nu lig ik even deze blogpost te typen. Zojuist heb ik mijn nieuwe categorie op de blog gezet, "Mindfulness" ik moest even het artikel splitsen anders was het een te grote lap tekst. Het thema Mindfulness is een nieuw thema wat eigenllijk ook een beetje bij lifestyle hoort maar in de categorie kun je lezen waarom ik koos voor een apart tabbad. Zo meteen gaat de laptop uit en ga ik lekker slapen. Ik ben namelijk nog moe ook van deze Me-Time dag hihi! Ik vond dat ik hem verdiend had. Als ik donderdag de planning krijg van mijn dagbehandeling dan ga ik volgende wee weer een dag als deze inplannen. Heerlijk.

Heb jij wel eens Me-Time? Kost het je moeite om geen alledaagse dingen te doen? Zou je het wat vaker moeten doen?

With Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

 

Reacties: Mijn METIME dagje

Heerlijk....

Heerlijk...zo'n me time dagje. Die probeer ik meestal op zondag! Even lekker de tijd nemen voor jezelf, maskertje, nageltjes , pyama dag...wat ik al zei...heerlijk. Fijne dag vandaag Xxx

Re:Heerlijk....

Jaa ik ga het vaker doen hoor... ook gewoon even een dagje geen telefoon.. zo heerlijk hihi! Zondag is een mooie dag om op te laden voor de nieuwe week! Enjoy yours hihi XoXo Olivia

Nieuw bericht