Mijn kerst 2014

Lieve lezers,

Ik zeg je eerlijk. Na dit rot jaar had ik totaal geen zin in de kerst. Leuk al die gezelligheid maar ik ben zelf niet heel erg gezellig. Vind de sfeer in huis altijd wel fijn maar dit jaar kon ik er niet zo van genieten als normaal. Ik vind het leuk om mijn familie weer te zien maar ik zag erg op tegen de drukte, de autorit heen en terug. Een paar dagen meer mensen om me heen dan normaal. Weinig rust. Niet mijn eigen bed.

Maar.

Het was erg fijn, gezellig en goed. Sterker nog, ik denk dat dit een van de leukste keren was van de afgelopen jaren. Daar waar ik zo tegen op zag viel echt reuze mee. Ja die autorit was vermoeiend maar ik heb goed kunnen slapen. Mijn moeder had de massagekamer omgetoverd tot een slaapkamertje en het bed was fijn ik kon er goed in en uit stappen. Mijn hondje vond het heerlijk om weer lekker door de tuin heen te rennen en afgelopen zaterdag heeft ze voor het eerst sneeuw meegemaakt hihi.

Dinsdag kwam mijn zusje me ophalen. Ik was natuurlijk nog helemaal niet klaar... Had wel mijn spullen klaargelegd maar nog niet ingepakt hihi. Gelukkig niet zo erg want zo kon zij nog even bijkomen van de heenreis.

We hebben croissantjes met kaas gegeten en zijn aan het eind van de middag gaan rijden. Mooi om weer zo richting de Veluwe te gaan. Mooie luchten, de bossen etc. Ik vind het fijn maar ik ben toch ook wel dol op de grote stad.

Mijn moeder heeft een douche met een zonnebank/infrarood... Hoe heerlijk is dat hihi! Lekker van het licht genoten. Ik was zo moe dat ik halverwege gtst al naar bed ben gegaan. En heb goed geslapen. De volgende dag even met mijn moeder en zusje naar de winkel geweest en we hebben een kop koffie gedronken om de hoek bij een hotel-restaurant. In de avond heb ik mijn nagels een kerst lakje gegeven. Ik heb ze korter gemaakt, gevijld en gelakt met een mooie rode Sally Hanson kleur.

En toen was het eerste kerstdag. We gingen met zijn allen naar mijn tante en oom. Daar hebben we heerlijk gegeten, gedronken en we hadden lootjes getrokken dus we hebben allemaal een cadeautje gehad en een gedicht. Iedereen was weer fijn creatief bezig geweest hiermee. Erg leuk! Mijn oom had overigens weer de lekkerste tiramisu van de wereld gemaakt! Wauw wat was hij heerlijk. We zijn alweer 5 dagen verder maar ik geniet er nog steeds van na hihi

Wegens de privacy van mijn lieve familie heb ik geen foto's van hen in mijn kleine sfeerimpressie gezet. Alleen een foto van mij en mijn zusje.

Op tweede kerstdag kwam mijn vader me ophalen voor een heerlijke brunch bij hen thuis. We waren met mijn vader, zijn vrouw en mijn twee halfzusjes. We hebben heerlijk gegeten, lekker ragout, een eitje erbij en fijne broodjes in de vorm van sterretjes en kerstboompjes. Onder de kerstboom stond een heel leuk mandje met wat lekkers, een heel schattig plantje van mijn zusje in een roze potje! Hij staat erg leuk op tafel! Een heerlijke douche set van Kneipp om mijn huid te verwennen, saus bakjes voor aan je bord, een warmhoudkruikje voor je handen als je buiten bent! Hoe handig en natuurlijk een december kraslot. Helaas niets gewonnen hihi! Het was gezellig en mijn vader bracht me aan het einde van de middag naar mijn lieve vriendinnetje die ik al een tijdje niet had gezien. Zij gingen naar de film en ik kan niet zo lang in een stoel zitten (film duurt ongeveer 3,5 uur) en Emi en ik hadden elkaar al een tijd niet gezien.

Bij mijn vriendin moest ik zes trappen op. WAUW. Niet echt voor mij weggelegd maar met hulp van mijn vader ging het wel uiteindelijk. Duurde even maar ik ben boven aangekomen (naar beneden ging gelukkig een stuk gemakkelijker). Mijn vriendinnetje had een heerlijke gourmet voorbereid. Er lag nog een heerlijk doosje chocola met een lief kaartje op mijn bord. We hebben heerlijk gesmikkeld van het vlees. We hadden nog zo een heerlijk domme fout gemaakt met de gril plaat. Hij was een beetje bol en droog dus we dachten even dat er boter of olie op moest... Roken dat ding hihi! Na de eerste ronde hebben we hem maar even schoongemaakt en ja... zonder boter ging het veel beter. We hebben niet alles opgekregen maar het was wel echt weer heerlijk en zo rond deze tijd hoort gourmetten er natuurlijk wel een beetje bij. Mijn lieve schat gaat verhuizen naar Paris. Naar haar love... How romantic? Ik ga der echt super erg missen maar als ik straks wat mobieler ben dan boek ik wel een keer een ticket om met de Thalys naar La France toe te reizen. We zien elkaar misschien maar 3 keer per jaar. Zij is echt mijn langste vriendinnetje. In sommige vriendschappen weet je dat het goed zit. Dat je elkaar altijd kunt bellen. Een topper. Qua afstand is Parijs overigens maar 2 uurtjes verder dan nu dus het valt best mee. Lieve Emi. Ik gun je al het geluk van de wereld en hoop dat jij en jou "Better" Love samen heel gelukkig worden in die prachtige stad.

We hebben nog heel fijn even naar Home Alone gekeken en natuurlijk lekker gekletst tussendoor. Als toetje bij de koffie nog een heerlijke muffin gegeten en rond de klok van 22:30 uur kwam mijn moeder me weer ophalen. Het was een gezellige dag.

En toen was het zaterdag. Code geel kwam er vanuit de ANWB... Oh jee. Gladheid en sneeuw... We zaten net op de grens en Amsterdam was droog.... Mijn hondje vond die witte vlokken maar vreemd... Wel leuk om te zien hoe ze door het gras heen sprong. Haar pootjes worden snel koud dus ik heb haar niet lang laten spelen... Mijn vader zou me in de ochtend terug brengen maar dit is de middag geworden. We konden gelukkig redelijk doorrijden en het sneeuwen was gestopt. Er was niet superveel gevallen. Even boodschapjes gedaan, koffie gedronken en hij ging weer terug naar 't dorp...

Ik heb mijn spullen uitgepakt, wasjes gedraaid en ben voldaan gaan slapen.

Zondag heb ik een heerlijke rustdag gehad waarin ik wel weer actief bezig ben geweest! hihi. Ik heb een video opgenomen. Het huis gepoetst voor zover ik dat zelf kan... Stofzuigen en dweilen zitten er niet in. Ik heb mijn energie redelijk goed kunnen verdelen hoewel ik achteraf merkte dat het toch wel misschien iets teveel is geweest maar goed.. Nu hoef ik het de komende dagen allemaal niet meer te doen en is het nu even goed gebeurd.

Gisteren therapie gehad en nu vandaag weer een rustdag. Morgen ga ik oud & nieuw bij een vriendin vieren die op loopafstand woont. Ik ga denk ik achter mijn rolstoel lopend erheen en als ik te moe ben in de avond dan kan ik eventueel terug rollen naar huis... Ik bekijk het allemaal nog even.

Ik hoop vanavond nog een make-up inspiratie video online te kunnen zetten met een look voor oud & nieuw.

Mocht je dit jaar niet meer op mijn blog komen wens ik je het allerbeste! Een fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!

Ik hoop dat iedereen een gezellige avond heeft en voor degenen die met vuurwerk gaan knallen... Alsjeblieft doe voorzichtig!

Ik wens iedereen een topjaar volgend jaar, cheers and enjoy.

Lots of Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

Reacties: Mijn kerst 2014

G

Dat zet er heel erg gezellig uit! Ik had ook een leuke kerst. Wij hebben ook gegourmet. hahahaha! Liefs Leila

Re:G

Ja dat was het ook Leila hihI! Gourmetten hoort er toch een beetje bij hihi! Liefs Olivia

Nieuw bericht