L'Oreal Professionnel Paris

Mijn haar is beschadigd, ik heb het veel gekleurd, van donker naar licht, van licht naar donker en weer terug naar blond, ik gebruik de fohn, de stijltang, de krultang etc. Ook al in de tijden (een x aantal jaar geleden) dat er nog geen fijne heat protection producten waren. Ik gebruikte in het verleden veel haarlak (om volume te krijgen, ik wist niet hoe het anders moest dus destijds ging er een hele fles haarlak per week erdoorheen, nu doe ik ongeveer 6 tot 8 weken met een fles haarlak en koop ik iets duurdere producten die beter doen voor mijn haar). Mijn haar is enorm uitgevallen nadat ik ongeveer 75 tot 80 kilo ben afgevallen, ik had vitamine tekorten en vooral vitamine B was een grote afwezige (de vitamine die zorgt voor gezond haar). Gelukkig is dit inmiddels weer hersteld en groeit mijn haar ook weer terug. Dit zijn dunne haartjes en ze moeten nog ver groeien om de lengte te bereiken die mijn haar heeft.

Kortom dit alles heeft geen positief effect gehad op mijn haar. Tijd om weer nieuwe dingen te proberen om mijn haar weer gezonder te krijgen en weer een natuurlijke glans te krijgen.

Ik was fijn aan het internetshoppen vanuit mijn rolstoel en ik kwam op de website van Knip&Go terecht. Ik was op zoek naar haarproducten van L'Oreal (vind ik een prettig merk voor mijn haarverzorging) en ik zag op hun website dat zij kortingen aanbieden van wel 46% op de haarproducten van L'Oreal (vandaag de dag nog steeds, het is me niet duidelijk of het een actie is of dat ze de producten altijd aanbieden met deze korting).

Ik heb van de Serie Expert, L'Oreal Absolut Repair Cellular de shampoo (EUR 11,12 voor 500 ml), conditioner (EUR 8,48 voor 150 ml, helaas zag ik geen grotere fles) en het haarmasker (EUR 9,88 voor 200 ml) besteld. Supersnelle service, voor 16:00 uur besteld, de volgende dag in huis en wanneer je besteld voor een bedrag boven de EUR 30,-, dan is de verzending gratis. De volgende dag had ik dus al mijn producten in huis.

Ik was mijn haar ongeveer twee keer per week. Mijn haar is niet snel vettig en mijn haar zit beter als ik het niet te vaak was. Wanneer ik mijn haar dagelijks was dan krijg ik het amper in model, het zit het beste ongeveer 2 dagen na het wassen.

De producten heb ik vorige week binnengekregen en nu twee keer mijn haar ermee behandeld.

Shampoo: een cel herstellende shampoo voor zeer beschadigd haar, hij schuimt fijn, door de pomp gebruik je niet teveel, ik heb lang haar dus ik heb ongeveer 3 pompjes nodig. Hij smeert makkelijk door het haar heen en door het een beetje te masseren op de hoofdhuid verdeeld het erg gemakkelijk. Hij ruikt ook nog eens heel fijn.

Conditioner: een reinigende en celherstellende verzorging voor zeer beschadigd haar. Ik gebruik conditioner vanaf ongeveer halverwege mijn haar, anders wordt het haar op mijn hoofdhuid slap en krijg ik het niet in model. De conditioner voelt lekker creamy aan en ziet er een beetje parelachtig wit uit. hij trekt goed en snel in. Op de verpakking staat dat er melkzuur in zit en dat is precies hoe het eruit ziet als je het na het intrekken uitspoelt. Het ziet er melkachtig uit. Ik heb wat extra conditioner op de klitten van mijn extensions gedaan. Toen mijn haar handdoekdroog was en ik voor de zoveelste keer ging proberen de klitten eruit te borstelen ging dit enorm makkelijk. Ik blij.

Masker: een celherstellend masker voor zeerbeschadigd haar. Na het gebruik van de shampoo en conditioner voelde mijn haar toen het nat was al een stuk beter aan. Normaal gesproken zou ik het masker dan niet gebruiken maar gewoon 1 keer per week. Omdat ik graag wil dat mijn haar beter hersteld heb ik nu wel het masker gebruikt en gebruik ik dit voorlopig even bij elke haarwasbeurt. Het masker ruikt heerlijk. Het is een hele stevige substantie en smeert net als de andere producten heel fijn door het haar. Ik heb het masker ook vanaf ongeveer halverwege mijn haar gedaan tot aan de punten. Het restje op mijn handen heb ik uitgesmeerd vanaf ongeveer 3 cm van de hoofdhuid tot aan de helft van het haar. Het masker hoeft slechts 2 minuten in te trekken. Ik denk dat ik het iets langer heb laten zitten omdat ik tijdens het intrekken van het masker mijn benen heb geschoren en mijn tanden heb gepoetst. Mijn haar voelde nat, nog zachter aan dan alleen na het gebruik van de shampoo en conditioner.

In alledrie de producten zit voor celvernieuwing, melkzuur in het product. Een quote van de verpakking: "Melkzuur heeft het vermogen om de ionische verbindingen te herstellen die zorgen voor de cohesie van de cellen in de kern van het haar, zone C. Het haar wordt op celniveau hersteld en voelt weer sterk aan. Het haar is zacht, soepel en glanzend en van binnenuit veranderd." (cohesie betekent samenhang).

Overall: wauw. Ik merk direct een verschil na slechts twee keer gebruik van deze producten. Mijn haarpunten zijn minder droog. De producten smeren fijn in het haar. Ik kreeg de klitten bij mijn extensions er makkelijker uit. Ik ben eigenlijk gewoon verbaasd. Ook een paar dagen na het wassen voelt mijn haar nog fijn aan. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat op de langere termijn en hoop op een stralende bos gezond blond haar. Mijn haar voelt aan alsof ik net bij de kapper ben geweest, zo zou je haar altijd moeten voelen toch?

 

Bij deze producten heb ik ook een fles L'Oreal haarspray gekocht, een heat protection spray en een speciale toupeerkam. Ik denk dat de combinatie van de producten in deze lijn van L'Oreal ervoor zorgen dat het na ongeveer anderhalve week al zoveel beter gaat met mijn haar. Ik had het veel eerder moeten doen.

Op mijn verlanglijstje staat de leave in conditioner van deze L'Oreal lijn. Ik denk dat ik dan mijn set compleet heb. Ik ben erg benieuwd. Als ik weer producten nodig heb dan bestel ik de leave in conditioner erbij.

With Love,

 

Life Must Be Fabulous

Volg mijn Blog op Bloglovin'

Reacties op onderwerp: L'Oreal Professionnel Paris

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht