L'Oreal Elvive - Full Fiber

Lieve beauty's,

Vandaag weer een nieuwe review. Dit keer over de L'Oreal Elvive Full Fiber haarverdikkende booster. Zoals ik eerder vertelde had ik van mijn halfzusje een kortingsbon gekregen voor producten van L'Oreal bij Bol.com. Naast de eerder gereviewde concealer en mijn favoriete mascara, scoorde ik ook deze haar verdikkende booster (EUR 7,51). Oeps... Ik dacht namelijk dat ik de leave-in conditioner had aangeklikt. Een foutje van mijn kant. Maar, mijn haar is wegens vitaminetekorten dun geworden dus een haar verdikkend middel wilde ik wel even proberen. Inmiddels is hij op dus ik dacht ik ga er een review over schrijven.

Een mooi groot doosje met de herkenbare L'Oreal Elvive kenmerken. Kijkend naar het doosje had ik een fijne grote fles verwacht. Op de verpakking staat dat het een innovatief product is en dat het zeer geschikt is voor haar dat dikte mist. Nou mijn haar voldoet hieraan zeker (ik heb een tijd vitaminetekorten gehad omdat ik ongeveer 80 kilo kwijt ben geraakt in twee jaar tijd. Ik heb lang een vitamine B6, B12, D, ferritine en ijzer tekort gehad. Ook was mijn HB gehalte een lange tijd veel te laag. In deze periode ben ik veel haar verloren, het lag zelfs soms in bosjes op mijn kussen in bed en bij het haren wassen zat het douche putje snel vol met haar. Momenteel groeit het wel terug maar... het duurt nog wel even voordat het mijn lengte heeft bereikt. Gelukkig zijn er inmiddels geen kale plekjes meer zichtbaar). Het product zou een optimale vergroting moeten geven van de haar vezels.

Ietwat teleurgesteld was ik toen ik de tube uit het doosje haalde. De tube bevat 30 ml product (weinig!). Er zit filloxane in het product wat ervoor zou moeten zorgen dat dit gaat doordringen om zich te verspreiden in de haar vezel.

How to use

Het product moet je als volgt gebruiken:

  • Was je haren met de Elvive full fiber shampoo, masseer de shampoo goed in en spoel het zorgvuldig uit.
  • Doe een ruime hoeveelheid haar verdikkende booster in je hand.
  • Breng deze substantie aan over het gehele haar.
  • Spoel deze booster NIET UIT maar breng nadat het even is ingetrokken, de Elvive full fiber crèmespoeling of masker eroverheen aan.
  • Na het intrekken spoel je jou haren uit zoals je dat altijd doet.

Voor een maximaal effect moet je de full fiber booster twee keer per week gebruiken.

Wat ik van het product vind

Zoals ik net vertelde was ik ietwat teleurgesteld over de inhoud van het flesje. De lengte van mijn haar is tot iets over mijn schouder. Omdat het product vooral voor de haar vezels is heb ik het vooral bij de wortel van mijn haar aangebracht en de restjes over de rest van mijn haar. Ik heb het product precies gebruikt zoals staat omschreven op de verpakking en ook met de juiste producten van L'Oreal Elvive.

Op het moment tijdens het aanbrengen en het uitspoelen had ik daadwerkelijk het gevoel dat mijn haar wat steviger aanvoelde. Dit gevoel was wel weg nadat ik het product met crèmespoeling had uitgespoeld.

Ik heb in totaal 6 keer deze tube kunnen gebruiken. Toen was hij helemaal leeg. Ik heb niet de indruk dat mijn haar dikker is geworden. Ik merk geen verschil. Daarbij heb ik veel meer last van klitten. Daar waar ik mijn haar normaliter eens in de 5 a 6 dagen was omdat het niet snel vettig wordt, moest ik mijn haar sinds ik dit product gebruikte om de 3 a 4 dagen wassen. Vooral de klitten vond ik erg vervelend. Hier heb ik zelden tot nooit last van. Ook heb ik de indruk dat mijn haar doffer is geworden. Ik kan eerlijk gezegd niet iets positiefs bedenken bij dit product. Wellicht is 6 keer gebruiken te weinig om effect te hebben. Maar omdat ik geen verschil merk, mijn haar vettiger wordt en ik ineens last heb van klitten in mijn haar zou ik het product niet nog een keer aanschaffen.

De shampoo en crèmespoeling van deze lijn ben ik wel blijven gebruiken. De conditioner is al bijna op (zit minder ml. in de fles dan de shampoo) en ik moet zeggen dat ik deze wel prettig vind. Ik heb inmiddels mijn haar twee keer gewassen met de shampoo en crèmespoeling zonder de booster en ik begin weer wat gewone glans te krijgen en wat minder klitten. Ik weet echt zeker dat het aan de booster met filloxane heeft gelegen dat ik zoveel klitten heb. Vanavond ga ik mijn haar weer fijn wassen en doe ik er even een extreem verzorgend masker in, hopelijk zijn de klitten dan weg en heb ik weer de natuurlijke glans terug.

Overigens op de website van L'Oreal lees ik ook positieve reacties. Bij andere mensen werkt het product wellicht wel. Klik hier om naar die site toe te gaan.

Voor mij geen nieuwe tube Full Fiber. De shampoo en conditioner ga ik misschien wel nog een keer kopen maar dat zal dan zijn als er een aanbieding is. Ik hou van de Inecto coconut haar producten en de haar verzorgingslijn van L'Oreal Professional die je bij de kapper kunt kopen.

Heb jij deze full fiber booster geprobeerd? Wat vind je ervan en werkt het wel voor jou? Ken je de producten van L'Oreal Elvive?

With Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

Reacties: L'Oreal Elvive - Full Fiber

tekorten oorzaak

Wat jammer dat het geen wondermiddel is, had het anders graag gekocht!

Vraagje.....heb jij soms een GBP gehad, ik herken namelijk heel veel van je tekorten van mijn eigen lijstje.....;-)
Ik heb hierdoor op dit moment heel erg last van haaruitval, heb het zelfs al een stuk korter moeten knippen....en heb het gevoel dat ik langzaam niets meer over hou....zo jammer want ik had zulk mooi haar.

Re:tekorten oorzaak

Hi Sandra, yes i had! In 2010 dus inmiddels 4 jaar terug. Ik had in 2009 een maagbandje wat mis is gegaan. Ik heb een aangepaste gbp want door de schade van het bandje hebben ze een deel van mijn maag verwijderd ipv dichtgeniet. Heb jij ook een gbp? Ik was vrij jong vonden de artsen. Ik ben het traject ingegaan eind 2007 begin 2008. Door de wachtlijst in 2009 1e operatie gehad en in 2010 de switch naar gbp. Ik was toen ik het traject in ging 22. Maar hopeloos, had alles werkelijk geprobeerd. Ben uiteindelijk blij dat ik het heb gedaan. Resultaat is na hard werken (en nog steeds blijven opletten) goed. Happy met maar 42 hihi XoXo Olivia

Re:Re:tekorten oorzaak

Ps. Mijn vitamine tekorten zijn opgelost door de vitamine tabletten van fit for me. Je kunt een proefverpakking bestellen geloof ik. Www.fitforme.nl geloof ik. Deze supplementen zijn de beste voor mensen met een gbp! Heb nu ook geen wekelijkse b12 injecties meer nodig.... xoxo Olivia

Re:Re:tekorten oorzaak

Wat grappig...ik ook in 2010.
Veel kilo's kwijt maar ook wel weer wat er terug bij...nu redelijk stabiel.
Vitamines slik ik inderdaad, soms van fit for me soms iets anders.
B12 spuit ik zelf elke maand ongeveer omdat de huisarts vond dat 1x per 2 maanden voldoende is, maar ik merk gewoon dat ik het meer nodig heb.
Op moment van stress, krijg ik extra last van psoriasis op mijn hoofdhuid en dat is ook mede een reden van de haaruitval.

Re:Re:Re:tekorten oorzaak

Oh e ht? Ik in het slaz in amsterdam en jij? Herkenbaar!!! Ik sluk fitforme trouw 2 x per dag. Als ik het niet doe merk ik dat snel... ik ben onlangs weer wat afgevallen juist.. door huidige medicijnen weinig eetlust. Maar heb niet echt geschommeld verder. Blijf netjes op maat L en maat 42. Broeken ligt aan het model. Hihi. Nou als je n x wil kletsen kun je mailen boor! Ervaringen uitwisselen vind ik altijd wel interessant XoXo Olivia

Nieuw bericht