L'Oreal Concealer

Lieve beauty's,

Vandaag een review over de L'Oreal TrueMatch La Touche Magique, ik heb de kleur Natural Beige 16L 7 01. Ik heb hem bij Bol.com gekocht voor EUR 12,99.


Mijn halfzusje had een kortingsbon voor producten van L'Oreal bij Bol.com. Omdat zij dit merk niet gebruikt vroeg ze of ik deze wilde hebben! Graag. Mijn mascara was bijna op dus het kwam mooi uit. Ik heb naast de mascara ook deze concealer gekocht, door de kortingsbon koste het in totaal bijna niks en de verzendkosten waren ook nog eens gratis.

Concealer

Ik heb een paar soorten concealers, dit zijn allemaal concealer paletten. Het leek me wel handig om ook een concealer met een kwastje te hebben want deze is wat makkelijker voor onderweg. Als ik bijvoorbeeld hydrotherapie heb gehad in het zwembad is het wel handig om een concealer als deze te hebben want dan hoef ik niet een heel palette mee te nemen.

L'Oreal TrueMatch La Touche Magique

Het gaat om een concealer met een highlighter erin. Dat vind ik niet erg, zelfs wel prettig. Door mijn huilbuien, soms goed slapen en soms slecht slapen heb ik best wel zwarte kringen onder mijn ogen. Ik heb het gevoel dat met highlightende concealers dit beter weg te werken is en dat dit mijn huid ook lekker oplicht. Ik gebruik als ik echt kringen heb, eerst een groenige concealer onder mijn foundation en dan een gewone concealer over mijn foundation op de plekken die ik toch nog wat egaler wil of die iets meer aangezet moeten worden.

Deze concealer van L'Oreal is dus een concealer met een geïntegreerd kwastje. Op de bovenkant zit een draaidopje en als je daaraan draait dan komt het product tussen de haartjes van het kwastje. Ik ben dit dus niet zo gewend omdat ik altijd alles met 'losse/aparte' kwasten op mijn huid aanbreng. Ik weet dus niet zo goed hoe het zit met de hygiene. Op zich ga ik wel over een product heen dat ik met een schone kwast heb aangebracht dus ik hoop dat het meevalt... Ik heb (nog) geen gekke reacties gekregen van mijn huid. Op YouTube zie ik vele beauty's met 'Get Ready With Me' video's waarin zij gewoon met het kwastje over het gezicht gaan... Ik ga er dus maar vanuit dat dit meevalt.

Op de verpakking staat "matches the colour & texture of your skin", dat klopt! In eerste instantie vond ik hem wat donker. Zie hieronder een foto waarop je een druppel op mijn hand ziet. Natuurlijk wilde mijn hondje ook op de foto, nieuwsgierig dat ze is hihi. Ik had ook voor de ivory kleur kunnen kiezen maar mijn ervaring met ivory kleuren is dat deze vaak rozige pigmenten bevat waardoor het bij mij niet zo mooi dekt. Ik vind de gelige ondertonen van de beige kleuren fijner op mijn gezicht. Vandaar de kleurkeuze voor natural beige.

De Natural Beige kleur blijkt voor mij goed dekkend. Ik gebruik hem vooral voor de kringen onder mijn ogen en de fijne lijntjes naast mijn ogen. Hier matcht hij perfect zoals hij ook wordt gepromoot. Wel moet ik het goed af poederen. Dit doe ik met een transparante poeder. De reden dat ik het moet af poederen is omdat hij anders in de loop van de dag in de lijntjes gaat zitten onder en naast mijn ogen. Dit heb ik met meerdere concealers dus op zich vind ik het niet direct een heel zwaar minpunt maar het allerfijnste is natuurlijk als het in één keer goed zit.

Er zijn zes kleuren beschikbaar: rose porcelain, ivory beige, rose beige, warm beige, natural beige en deep beige. Op de website van L'Oreal kun je de kleuren bekijken. Klik hier om naar de pagina van dit product te gaan. Wat ik erg irritant vind is dat ik nergens de ingrediënten van het product kan vinden. Ook niet op bovengenoemde pagina van L'Oreal. Ik ben altijd nieuwsgierig naar de ingrediënten in producten en vind het jammer dat het op de pagina van het merk ook niet wordt vermeld.

Ik heb geprobeerd om ook een foto te maken van dit kloddertje concealer als het is uitgesmeerd maar... je zag het niet goed op de bovenkant van mijn hand. Ik heb dus nu net, nu ik dit artikel schrijf even de concealer op mijn arm aangebracht.. 

De foto is niet zo mooi gelukt (de bovenste zijn met de spiegelreflexcamera gemaakt en deze hieronder met mijn telefoon). Maar je ziet wel het glanzende effect van de concealer en ook dekt het de blauwkleurige aderen op mijn pols. Deze zijn normaliter goed zichtbaar en nu een stuk minder. Bedenk je ook dat ik nu geen dagcrème, primer en foundation onder de concealer heb aangebracht wat ik persoonlijk op mijn gezicht wel doe.

Pluspunten

  • De concealer bedekt de donkere kringen en fijne lijntjes goed.
  • Er zit een mooie highlighter in het product waardoor je niet noodzakelijk nog apart een highlighter aan hoeft te brengen. Handig als je een basic make-up look wil maken met niet teveel shine maar wel een glimmertje.
  • De substantie van het product is niet te dun (dat het snel lekt) of te dik (dat het moeilijk uitsmeren is).
  • De verpakking met het geïntegreerde kwastje is fijn en hij werkt goed als je draait aan de onderkant.
  • Het geïntegreerde kwastje is lekker zacht en hij blijft ook zacht na meerdere keren het product te hebben gebruikt.
  • Er komt niet teveel van het product in één keer in het kwastje waardoor je niet snel teveel gebruikt.

Minpunten

  • Hij blijft niet de hele dag mooi zitten (gaat in lijntjes en huidplooien zitten) als de concealer niet is afgepoederd. Af poederen is in mijn geval in ieder geval noodzakelijk. Het is niet zozeer een extreem minpunt want ik poeder toch altijd wel af maar als je niet gewend bent om een poeder te gebruiken dan is het wel een extra handeling.
  • De Natural Beige kleur dekt de donkere kringen goed maar rode plekjes kun je wel wat camoufleren maar deze blijven wel een beetje zichtbaar. 
  • Ik kan de ingrediënten van het product niet vinden.
  • Er zijn slechts zes kleuren verkrijgbaar die allemaal voor de lichte tot medium huidskleur geschikt zijn. Het zijn allemaal variaties op een tint huidskleur. Voor de prachtige getinte dames is er geen geschikte kleur aanwezig als ik de kleuren bekijk op het internet. 

Zou ik deze concealer nog een keer aanschaffen?

Deze vraag stel ik me meestal wel af als ik een review schrijf. Ik vind het bij deze concealer een lastige vraag. Ik vind hem namelijk wel erg fijn. Ik vind hem wel aan de dure kant als ik kijk naar de plussen en minnen. Voor dit geld kan ik van andere merken ook een fijne concealer kopen(die wellicht andere plus- en minpunten hebben). Er zijn meer pluspunten als minpunten in mijn visie. Ik denk dat als ik hem nog een keer koop, ik dit wederom zou doen als ik een cadeaubon, kortingsbon of een aanbieding vind. Ik vind het namelijk wel superhandig dat ik niet een heel palette mee hoef te nemen en losse kwasten als ik onderweg ben.

Dit was mijn review over deze L'Oreal Truematch La Touche Magique Concealer.

Heb jij deze concealer wel eens gekocht of gebruikt? Wat vind je ervan? Zou jij dit product aanschaffen?

With Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

Reacties: L'Oreal Concealer

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht