Kerst Tag

Lieve beauty's,

Door Beau Thess werd ik getagd op instagram om de kerst Tag te doen. Leuk, in deze blogpost beantwoord ik de vragen van deze Tag.

Wat is je favoriete kerstliedje?
Ik wordt ieder jaar helemaal gek van het liedje van Mariah Carrey - All I want for Christmas. Het wordt zo vaak gedraaid.. Tien jaar geleden kon ik er heerlijk bij meezingen, lekker vals... Misschien is het wel 12 of 13 jaar geleden.. Nu kan ik het niet meer horen.. Maar wat mijn favoriete liedje is? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Er worden jaarlijks nieuwe liedjes uitgebracht maar ik vind niet dat er nou echt iets bijzit dat ik zou downloaden. Gloria in exelsis Deo vind ik wel een mooi nummer en ook hou ik wel van die nummers die door grote groepen mensen worden gezongen.

Wat is je favoriete kerstfilm?
Ik kan nog steeds kijken naar Home alone hahaha! Heb ze wel minstens 10 keer gezien en toch blijf ik ze leuk vinden.

Wat staat er bovenaan op jouw kerstverlanglijstje?
Wij vieren kerst nooit uitgebreid met cadeautjes. Dit jaar hebben we lootjes getrokken en daar heb ik een paar boeken opgezet die me leuk lijken, o.a. van Saskia Noort en een boek over Mindfulness. Ik hou wel van beauty dingen natuurlijk als we even bloggerelateerd gaan kijken, maar als bijvoorbeeld mijn neefje, oom of stiefvader mij heeft getrokken dan ga ik denk ik niet de juiste producten krijgen hihi. Dus ik heb gekozen voor veiligheid.

Wat is je favoriete make-up look voor de kerst?
Ik heb wat inspiratieplaatjes geplaatst op mijn facebookpagina. Ik heb een blauw jurkje (via Bonprix) met een mooie ketting en de double dots oorbellen die hier goed bij passen van DWH Jewelry. Ik denk dat ik daar een ooglook bij zal maken met bruintinten en glitters. Welk palette ik ga gebruiken weet ik nog niet, ik heb zoveel keuze. Ik neem er denk ik 2 of 3 mee naar mijn moeder (ik ga er een aantal dagen logeren). Ik heb een mooi potje met glitters dus de oogschaduw hoeft niet perse shimmery te zijn. Ik kan het daarmee mooi shimmery maken hihi. Ik denk ook dat ik wat meer highlighter zal aanbrengen. Ook ben ik erg blij met de bronzer en blusher van Make up Revolution, de I heart make up lijn. Deze heb ik gescoord bij het I Love Beauty Event op de stand van makeup musthaves. Ik denk dat ik die ook zeker ga gebruiken... Wat ik met mijn nagels ga doen weet ik nog niet. Dat zal vast een Sally Hanson lakje gaan worden in combinatie met een glitterlakje. Mijn jurkje is één kleur, namelijk donkerblauw dus ik denk dat ik iets meer zal knallen met de make-up.

     

Wat draag je het liefst tijdens kerst?
Mijn nieuwe blauwe kerstjurkje. Hij kleed mooi af en accentueert de juiste plekken. Ik kocht hem toen ik op zoek was naar een nieuw badpak. Ik heb nog geen foto want ik heb hem nog niet aangehad.

Ben je liever buiten in de sneeuw, of geniet je binnen van een kop warme chocolademelk?
Ik durf niet zo goed naar buiten met sneeuw denk ik. Ik kan nog niet zo goed lopen buiten en ik denk dat ik bang ben dat mijn kruk wegglijdt en ik dan zal vallen. Ik kies daarom voor een kop warme chocolademelk met slagroom of met marshmellows jummie. Ik kijk dan wel naar de sneeuw hihi.

Hoe ziet jouw ideale kerst eruit?
Gezellig met de familie, de gedichten lezen en cadeautjes uitpakken. En daarna lekker met zijn allen eten. Lekker rustig aan, geen stress en ik hoop dat mijn oom lekker tiramisu gaat maken. Dat kan hij zo goed!

Wat ga jij doen met kerst dit jaar?
Ik ga op kerstavond waarschijnlijk naar mijn vriendinnetje. Eerste kerstdag met mijn moeders familie en tweede kerstdag naar het gezin van mijn vader, daar gaan we meestal gourmetten ik weet nog niet wat de plannen precies zijn. Mijn familie woont aan de andere kant van het land dus ik ga een paar dagen daar logeren.

Uiteten of zelf koken?
Zelf koken.

Heb je een echte kerstboom of een nepboom?
Ik vind de geur van de echte boom zo heerlijk. Maar met een hondje in huis heb ik dit jaar toch gekozen om mijn nepboompje weer neer te zetten. Ik hem heb een jaar of 3 geleden gekocht bij de Hema en hij is mooi vol qua takken. Een prima kerstboom.

Hieronder een foto van de kerstsfeer in mijn woonkamer. De flessen heb ik zelf geschilderd en de kaars in de vensterbank is een lege pot appelmoes hihi. Ik hou erg van geurkaarsen. Die brand ik in deze donkere dagen dagelijks.

Wat voor kleur ballen zitten er in de boom?
Matt en glimmende kerstballen in het wit, zilver en blauw.

Wat is je favoriete kerstsnack?
Ik hou echt van die kerstkransjes, zowel de koekjes als de chocolade. 

Ik tag: Beautybyfaar, Zeyologie, Madeleinelifestyle, Britt's Flava en Geertje Boekhouder.

With Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

Reacties: Kerst Tag

kersttag!

Nou super leuk! En wat een mooi boom, ik wens je heel gezellige kerstdagen

Re:kersttag!

Thanks Thess, ook voor de tag! Mn boompje is niet groot maar ik vind hem wel gezellig hihi! Jij ook fijne dagen meis! XoXo Olivia

Tag xmas

Leuk meiddddd ! Ik ga em ook invullen :-) XXX dankjewel voor t taggen!

Re:Tag xmas

Thanks girl, leuk! Ben benieuwd naar jou antwoorden! XoXo Olivia

Nieuw bericht