Kabuki kwasten

Hoe heerlijk zijn nieuwe zachte fijne kwasten?

Ik hou er van.

Ik heb een Kabuki kwastenset besteld via Bestdeals (hier de link naar de kwasten, de deal is nu verlopen maar komt soms weer terug), een set van vier Kabuki kwasten voor slechts EUR 14,95. De normale prijs zou volgens de website EUR 74,95 zijn. Dat is dus best een mooie deal. Ik heb gekozen voor de kleur wit omdat ik dat mooi vind passen bij mijn roze kwastenset die ik via dezelfde website heb gekocht. Ik had ze al een tijdje geleden besteld maar de levertijd was best wel lang door de, volgens Best Deals, enorme belangstelling.

Zo zien de kwasten eruit. Ze liggen fijn in de hand en ze zijn enorm zacht. Ik ben benieuwd of ze zo zacht blijven ook na het schoonmaken na gebruik. We'll see. De eerste indruk is in ieder geval goed!

Maar wat kun je nou met deze kwasten? Ik ga het de komende periode uitgebreid proberen.

Onderstaand een plaatje met nummers en de omschrijving van de kwasten:

1. Dit is de taps toelopende Kabuki. Deze kwast kun je gebruiken om bijvoorbeeld je vloeibare foundation, creme of poeder aan te brengen op de plaatsen van je gezicht die lastig te bereiken zijn. Ook kun je hiermee je primer aanbrengen of een highlighter. De kwast schijnt ook uitermate geschikt te zijn om te contouren op het gezicht. Een kwast als deze heb ik nog niet eerder gehad. Ik ben erg benieuwd of het gaat lukken om deze verschillende producten aan te brengen. Het lijkt me belangrijk dat de kwast tussendoor wel goed gereinigd wordt daar je hem kunt gebruiken voor zowel vloeibare als creme producten. Ik heb nu al zin om me morgen op te gaan maken!

2. De ronde Kabuki: mengt minerale/natuurlijke producten op de huid. Ik wist niet goed wat minerale producten zijn, ik dacht aan producten op natuurlijkebasis maar waarom daar dan een aparte kwast voor nodig is? Ik heb begrepen op de website van Mens & Gezondheid dat minerale make-up enkel uit zuivere mineralen en natuurlijke ingredienten bestaat. Colorescience schijnt goede producten van minerale make-up te hebben in hun assortiment. De minerale make-up zou zorgen voor minder rimpels, acne en oneffenheden op de huid, UVA en UVB bescherming, goed camoufleren en lang vasthouden en je schijnt er een jonger uiterlijk van te krijgen en per slot zou het ontstekingsremmend zijn. Welicht iets om eens te gaan proberen als ik dit zo lees. 

Als ik zo kijk naar de ronde Kabuki denk ik dat deze ook handig is om de grotere oppervlakten, zoals je wang, te blenden. I am going to try this!

3. De platte Kabuki: deze is geschikt voor het aanbrengen van vloeibare of crème producten op de vlakke delen van het gezicht, zoals het voorhoofd en de wangen. Deze Kabuki heb ik al eens gehad in het verleden, hij is toen gebroken en ik heb hem weg moeten gooien. Ik vond deze kwast erg fijn en ik ben blij dat ik hem weer in mijn kwasten assoirtiment heb. Je kunt hiermee heel egaal je foundation aanbrengen, al zal ik dit waarschijnlijk eerst gaan proberen met de beautyblender die ik morgen binnen ga krijgen hihi.

4. De schuine Kabuki: wanneer je kleine rondjes maakt met deze kwast, kun je hiermee de bronzer en de blusher mooi aanbrengen op de huid. Momenteel gebruik ik een soortgelijke kwast om mijn bronzer en blusher aan te brengen. De kwast die ik nu heb heeft zijn langste tijd echt gehad, ik denk dat ik er een jaar of 8 mee heb gedaan. Tijd om deze nieuwe te gaan proberen!

Ik ben benieuwd naar de twee kwasten die ik nog niet ken en ik ga het volop uitproberen de komende weken. Ik zal er nog een review over maken wanneer de tijd daar is. Ik vind de kwasten in ieder geval op het eerste gezicht er mooi uitzien, ze liggen fijn in de hand en ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar ze zijn echt superzacht. Wellicht ga ik een youtube filmpje opnemen over hoe je deze kwasten kunt gebruiken en als ik de twee kwasten die ik nog niet zo goed ken onder de knie heb. Ik vindt het alleen doodeng om een filmpje op youtube te gaan zetten. De whole world can see. Ik heb nu een paar keer wat make-up routines opgenomen en een smokey eye DIY maar ik durf ze (nog niet online te zetten. Mischien kom ik nog over die angst heen hihi!

Voor nu een fijne nachtrust toegewenst mocht je dit vandaag de dag nog lezen. Het is alweer over elven dus ik ga lekker mijn bed opzoeken. Sweety dreams to you all! XoXo.

With Love,

 

Life Must Be Fabulous

Reacties op onderwerp: Kabuki kwasten

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht