I Love Beauty Event

Lieve beauty's,

Gisteren ben ik samen met mijn vriendinnetje van Amsterdam naar Zwolle gereden om het "I Love Beauty Event" van Miss Lipgloss oftewel Cynthia Schultz bij te wonen. We keken hier al een hele tijd naar uit en gisteren was het zo ver!

Het evenement zou beginnen om 13:00 uur. Wegens mijn 'handicap' kan ik niet lang staan en ik was bang voor de rij bij de ingang. Gelukkig had ik een invalidenparkeerkaart gekregen (erg goed geregeld!) waardoor we voor de deur konden parkeren maar we besloten om dan rond 13:00 uur weg te rijden uit Amsterdam. Het evenement duurde immers tot 21:00 uur en als je ook nog naar het eindfeestje zou gaan kon je nog tot 23:00 uur genieten. Rond de klok van 14:30 uur kwamen we aan.

Toen we aankwamen stond er gelukkig geen rij bij de ingang. De kaartjes werden gescand en we konden doorlopen. Even naar het toilet geweest en we liepen richting de balie voor de workshops. Tot onze grote teleurstelling bleek dat alle workshops al waren uitverkocht. De dames achter de balie vertelden dat de workshops al waren uitverkocht binnen ongeveer 20 a 30 minuten na aanvang. Dit vonden we erg jammer. Op onderstaande foto staan de workshops die gegeven werden:

Wij hadden graag in ieder geval twee workshops gevolgd, de workshops die ons erg leuk leken waren de "Sally Hanson-", "Schrijven Kreng-" en "The Secret of the Kardashians" workshops. We hoefden ze niet per se allemaal te doen maar het was toch leuk geweest als we er in ieder geval één of twee hadden kunnen volgen. Als back upper had ons de "Rimmel London-" of de "philosophy workshop" ons ook leuk geleken. Mijn lieve vriendinnetje uit Rotterdam die ook kwam met haar nichtje was ook erg teleurgesteld dat de workshops vol waren. Zij waren er rond 13:30 uur en baalden enorm. Net als ons een flinke reis achter de rug. Toen ik in de avond op de facebookpagina van I Love Beauty Event keek, zag ik meerdere teleurgestelde reacties. Ik las ze en ik las ook de reacties van het team achter dit event. Ik denk dat ze echt niet hadden verwacht dat het zo een vaart zou lopen en dat er zoveel mensen teleurgesteld zouden zijn. Er stond ook veel geschreven dat ze dit volgend jaar anders aan gaan pakken. Ik denk dat een online voorverkoop best wel handig zou zijn, of een geleide inschrijving bijvoorbeeld de eerste workshopronde dan kun je de tickets kopen tussen bepaalde tijden, bij de tweede, de derde en vierde ronde ook.. Zo heb je in ieder geval dat de mensen die van ver komen ook een kans hebben om in ieder geval een workshop te doen. Een andere mogelijkheid zou zijn om maximaal 2 workshops te kunnen doen of om de workshops grootschaliger aan te pakken. Als je het toegangsticket iets goedkoper maakt en de workshops één a twee euro duurder i.v.m. producten dan kun je een deel schenken aan het goede doel (wat ik een top initiatief vind!) en de rest gebruiken voor de producten die extra nodig zijn. Nou ja, dit zijn maar mogelijkheden. Dit was een tegenvaller bij binnenkomst.

Wel leuk om elkaar weer even te zien (en de hele dag door elkaar weer steeds even tegen te komen hihi!):

Wat direct opviel was de mooie uitstraling van het evenement. Er lag een felroze vloerbedekking en de standjes zagen er mooi en verzorgd uit. Er hingen grote doeken aan het plafond en er was in het midden van de ruimte een groot scherm boven het podium. Aan de zijkant was er een hele lange bar met allerlei verschillende soorten hapjes. Je kon een broodje eten of een lekkere muffin maar je kon ook een hele high tea nemen. Zag er leuk uit! Dat wat we gegeten hebben was dan ook lekker! De tafeltjes stonden ook aan de zijkant en je kon zo het evenement in kijken zeg maar. Op de tafeltjes stonden vrolijke glazen met natuurlijk een mooie roze bloem. De kleur roze was erg goed doorgevoerd! Het was enorm opvallend (mede door de vloerbedekking) maar daarbij was het wel weer precies goed. De sfeer was mooi neergezet en er was gebruik gemaakt van mooie producten. Mijn complimenten daarover!

Gelukkig werden er in de Main Room, daar waar alle standjes waren, ook workshops gegeven. Alleen kon je het dan niet direct toepassen. Toch kon je luisteren en kijken naar een aantal workshops. Voor mij was dit niet te doen omdat er geen zitplaatsen waren. Ik kan niet zo lang staan zoals jullie weten dus het gaan naar een evenement als deze was sowieso al een uitdaging! 

Onderstaand een foto van het programma, wij waren er op de zaterdag!

De "ask me anything" met vragen van lezers aan Miss Lipgloss hebben we beluisterd terwijl we een kop koffie zaten te drinken. Het was leuk dat het leek op een soort interview omdat er een dame was die de vragen aan Cynthia stelde. Hierdoor kwam het ook spontaan over. We zagen het dan wel niet maar we konden wel meeluisteren. En de Flormar workshop over de kerst make-up look hebben we wel zittend bekeken namelijk op de stand van Babyliss. Ze waren daar op een podium haren aan het doen en doordat er een groot scherm hing konden we precies zittend op de rand van het podium de workshop volgen.

De volgende foto is een impressie van de foto's die ik zelf met mijn camera heb gemaakt tijdens het event (lekker geoefend met de spiegelreflex hihi):

Wij hebben ons dus vermaakt in de main area. Hier waren allerlei verschillende stands met verschillende merken. Je kon je nagels laten lakken bij Sally Hanson. Hier stond alleen echt een enorm lange rij. Wij besloten om daar maar niet in te gaan staan. De wachttijd kon oplopen tot ongeveer twee tot drie uren! Nou dan lig ik dus allang op de grond hihi! Gelukkig hoefde ik niet in die lange rij te gaan staan om een lakje te kopen. Ik heb een beetje een zandkleurige kleur gekozen om toe te voegen aan mijn Miracle Gel collectie (EUR 12,-). Ik ga hem vanavond denk ik op mijn nagels aanbrengen!

Wat leuk was is dat je bij de aankoop van een nagellak een handcrème cadeau kreeg. Ik ben erg benieuwd! Nu met de wintermaanden in aantocht en omg, vandaag vond ik het echt super koud, is een fijne handcrème erg handig. Ik heb gauw last van scheurtjes op mijn huid als ik het koud heb en mijn handen droog zijn. Ik hop dat dit een fijne verzorgende crème is. Het is een vrij grote fles/tube, ik vind het leuk dat Sally Hanson een full size product cadeau geeft. Misschien ga ik hem reviewen!

Ik wilde een tijdje geleden het boek van Cynthia Schultz kopen over Beauty. Ik realiseerde me op tijd dat ik naar het event zou gaan en ik had gelezen dat het boek gesigneerd kon worden. Nou dat is toch best leuk dacht ik zo! Ik heb hem laten signeren op mijn eigen naam. Op mijn blog gebruik ik een pseudoniem dus ik heb even mijn vinger op mijn naam gelegd. Het was erg leuk om even met Cynthia te kletsen. Helaas was het vrij druk op het moment dat wij bij de signeersessie waren waardoor we er niet zo lang hebben gestaan.

Er was een professionele fotograaf aanwezig van Elvado fotografie. Na het signeren konden we dus even op de foto! Ook leuk! Zie onderstaand de foto's met Miss Lipgloss herself.

Bij de stand van make-up musthaves zijn we twee keer geweest. De eerste keer was het erg druk en konden we niet even rustig kijken. Ik heb toen de blusher en bronzer van I heart make up gekocht (EUR 7,- per stuk) maar ik werd bijna weggeduwd en platgedrukt (terwijl ik met een kruk loop.. kijk even uit toch?) dus ik wilde graag snel uit de mensenmassa. Toen we er aan het einde van ons bezoek nog even langsliepen was het een stuk rustiger. Ik was nog op zoek naar een primer dus ik kon mooi even goed snuffelen. Ook hebben we even gezellig gekletst met de dames van Make-up Musthaves. Ze hadden niet verwacht dat het zo druk zou zijn. De hadden een collectie W7, I heart make-up en een collectie Make-up Revolution bij zich. Op hun webshop verkopen ze nog veel meer merken zoals Essie, Sleek make-up, Sally Hanson, Rimmel London, Max Factor, Maybelline New York, China Glaze en nog veel meer. Deze genoemde merken hadden ze helaas niet bij zich maar eerlijk, het had ook niet gepast op de stand, daarvoor was er te weinig ruimte!

In ieder geval ben ik bij de tweede ronde nog geslaagd voor een oogschaduw primer van W7 (EUR 4,-). Ik ben benieuwd! Ik heb alle w7 oogschaduw paletten al dus ben benieuwd naar de primer. Volgens mij zit er een glittertje in en ik ben benieuwd hoe dat werkt in combinatie met de W7 oogschaduw paletten.

Per slot heb ik bij een stand met make-up voor EUR 1,- nog een visagie modelite gekocht, geen idee hoe het heet. En ook heb ik twee pakken Balea gezichtsreinigingsdoekjes aangeschaft. Ik heb ze gisteren direct gebruikt in de avond en ik vind ze erg fijn. Ze zijn zacht, ruiken lekker en ze reinigen goed (oke mijn waterproof mascara had wat meer werk nodig maar dat ben ik gewend). Verder vond ik de stand er wel leuk uitzien met veel kleuren nagellak enzo maar de nagellakjes en make-upjes roken erg chemisch dus ik durfde me daar niet aan te wagen.

Bij de PINC Sale heb ik niet kunnen slagen, het leek erop dat het een sample sale van Super Trash was. Echter de kleding die er hing vond ik niet echt passen bij de stijl van Super Trash. De rekken waren wat slordig en de accessoires lagen allemaal door elkaar. Ik zag een gave ketting maar die zat helemaal in de knoop. Ook kon ik niet gemakkelijk de schoenmaten zien op de schoenen en we waren er eigenlijk al gauw klaar.

Ik moest van mezelf echt opletten. Ik ben iemand die makkelijk geld kan uitgeven. Maar ik had de hele tijd in mijn achterhoofd... Ik heb heel veel make-up, het moet wel een toevoeging zijn. Dat is dan ook de reden dat ik niet echt veel heb gekocht. Bij Rimmel London kon je twee producten uitzoeken voor EUR 15,- maar de foundation die ik wel eens heb gebruikt was er niet in mijn kleur dus ik heb mezelf ervan weerhouden om iets te kopen. Dit soort aanbiedingen heb je soms zelfs beter in het Kruidvat of bij de Etos. Het zou dan een toevoeging moeten zijn. Bij de stand van Babyliss stond ook een enorme rij. Hier hebben we dan ook niet echt gekeken. Ook was het een drama om een smoothie te halen, de rij daarvan was ook echt enorm en niet eventjes maar constant en de hele middag. Als ik niet mijn handicap zou hebben dan zouden we dit soort dingen wellicht wel hebben gedaan maar ik wilde liever niet het risico lopen om een spasme in mijn been te krijgen omdat ik te lang stil sta of juist te lang achter elkaar doorloop. We hebben dan ook een paar keer even gezeten om wat te drinken en om wat te eten. Door de drukte bij sommige stands en de kleine ruimte die er soms beschikbaar was hebben we niet overal echt lekker uitgebreid kunnen kijken.

De volgende merken waren nog meer aanwezig, ik noem ze niet allemaal maar de wat bekendere, op de website van I Love Beauty kun je precies zien wie er allemaal aanwezig waren: Babyliss, Belezza, Blezi CCosmetics, Cosmania, Fabs shoes and bags, Flormar, Glamourvision (hier kon je voor EUR 25,- een fotoshoot laten doen incl. visagie), Hairextesions Kampen, Inglot, Lash Extend (volgens mij kon je hier een wimperverlenging laten zetten), Make-up Musthaves, Marc Inbane, nagelproducten.nl by Hilke, oral B, Philosophy, Sabon, tasjekopen.nl, the Bodyshop, Yankee Candle (ook wel beend as U.S. Candle) en nog veel meer.

Ik wil niet teveel zeuren in het artikel want ik heb uiteindelijk een leuke dag gehad, maar ik miste wel een beetje de merken zoals Maybelline New York, Max Factor, Sleek Make-up, merken die in de webshop werden verkocht van Misslipgloss (echt jammer dat de webshop is gesloten. Ik vond het een leuke webshop! Nou moet ik ergens anders mijn Bam Balm en Batiste producten gaan zoeken hihi). Ik had iets meer huidverzorging verwacht en ik heb eigenlijk op nagelverzorging na, niet echt iets van handverzorging of pedicure gezien. Dat zou wel een toevoeging zijn aan zo een event als deze denk ik! Ook miste ik een beetje de 'echte' aanbiedingen, wellicht waren ze er bij bijvoorbeeld Babyliss maar dan waren ze niet duidelijk. Het is leuk dat als je op een evenement bent, je iets exclusiefs kunt krijgen, iets met een fijne korting (geen 5%) of dat je er een leuke goodie bag bij krijgt. Mijn vriendinnetje uit Rotterdam was goed geslaagd voor kleding! Helaas heb ik zelf niet echt ergens een 'wauw' effect gehad maar dat komt natuurlijk ook omdat ik streng moest zijn van mezelf hihi.

Ohja, ik zou het bijna vergeten, de Selfie Wall.. Daar hebben we natuurlijk nog even twee foto's gemaakt!

    

Bij vertrek kregen we nog een Magazine van #Mijn Zwolle waar een leuk artikel in staat over hoe Cynthia Schultz haar dromen heeft waargemaakt.

En dat was dan alweer het I Love Beauty Event.

Mijn vriendin en ik hebben een gezellige en leuke dag gehad. Ondanks de tegenvaller van de workshops en de drukte bij bepaalde stands. Ik hoop dat mijn kritische noot niet verkeerd wordt opgevat want we hebben het echt wel naar ons zin gehad. Ik begrijp zo goed hoe moeilijk het zal zijn om een event te organiseren en om alles vlekkeloos te laten verlopen zeker voor de eerste keer. Ik ben erg benieuwd naar de workshop aanpak voor volgend jaar en naar wie er dan aanwezig zullen zijn bij de standjes. Ik hoop dat het iets ruimer opgezet zal worden zodat je makkelijker langs een rij kunt lopen of net even wat langer kunt kijken bij een standje.

Rond een uur of 18:30 uur zijn wij weer vertrokken. Ik kon amper nog lopen en het was too much. Hierdoor hebben we het eindfeestje niet meegemaakt maar voor ons was het genoeg en zeker voor mijn conditie. Thuis aangekomen waren we voldaan, hebben we nog een lekker kippensoepje gegeten en stokbrood met smeersels zoals kruidenkaas, kruidenboter en brie. Jummie. Een fijne afsluiter van de dag.

Cynthia, you did a good job!

With Love,

Olivia,

Life Must Be Fabulous

Reacties: I Love Beauty Event - Miss Lipgloss - Zaterdag 29 november

I Love Beauty Event

Mooi neer geschreven

Re:I Love Beauty Event

Thanks meissie! XoXo Olivia

I love beauty event

Leuk verslag meid :) die hartjes van make up musthaves zie ik overal voorbij komen! Word er hebberig van. Ik ben blij dat je genoten hebt :) je hebt het lekker uitgebreid geschreven, heerlijk. Net alsof ik er ook was ;)

Re:I love beauty event

Thanks babe. Ik heb de hartjes nu al n paar x gebruikt en ze zijn echt fijn! Als je ze tegenkomt een absolute aanrader! XoXo Olivia

Nieuw bericht