Hoe ik mijn gezicht verzorg en welke producten ik gebruik

OMG. De eerste fout is gebeurd hoor. Ik heb per ongeluk een artikel gewist terwijl ik die juist wilde verplaatsen. Maar ik had mijn site nog geback upt dus ik dacht oh de dingen die ik vandaag schreef kopieer ik even en die kan ik er zo weer inzetten en dan restore ik mijn back up gewoon. En ja hoor. Natuurlijk is dit artikel verdwenen. Ik schrijf hem dus maar opnieuw. Ik had een foto gemaakt van de koptekst dus die kan ik gelukkig gewoon overtikken. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Ik baal ENORM!

 

So, hello beauties, wat leuk dat jullie mijn site hebben gevonden en dit artikel lezen. In dit artikel vertel ik jullie hoe ik mijn gezicht verzorg en welke producten ik hierbij gebruik. Ik vind het belangrijk om mijn huid goed te verzorgen. Het zorgt ervoor dat ik minder snel last krijg van puistjes en mee eters en ik hoop dat ik door mijn huid goed te verzorgen, minder snel rimpels krijg. Ik ben ervan overtuigd dat naast een goede verzorging van de huid, je leefstijl ook erg belangrijk is. Ik drink veel cappuccino's, daarom moet ik van mezelf ook veel water drinken. Water zorgt ervoor dat je afvalstoffen in je lichaam beter worden afgevoerd. Op de facebookpagina van BeautyByDilan (ik ben een groot fan van haar, ze komt spontaan over en heeft superleuke en handige tips, ze heeft helaas geen youtube kanaal maar ze plaatst wel regelmatig filmpjes op haar facebookpagina) dat zij biotine slikt. Biotine (oftewel vitamine B8) zorgt ervoor dat je huid en haar gezond blijven. Toen ik dit las heb ik gekeken op de multivitamines van FitForMe die ik dagelijks slik en ik zag dat dit al ruim in de mutivitamine is verwerkt. Ik vind het een goede tip van Beautybydilan.

Ik heb een normaal huidtype, niet te droog en niet te vet. Ik kan redelijk veel hebben, soms heb ik in de winter wat last van droge plekjes maar dit is altijd vrij snel weg als ik daar wat aandacht aan besteed. Ik heb weinig last van puistjes en mee eters, alleen in de hormonale dagen van de maand, bloos* hihi. Ik heb wel gevoelige ogen en de huid onder mijn ogen is ook gevoelig. Hierdoor ben ik altijd voorzichtig met het vewijderen van de make up. Ik heb minstens 1 keer per jaar een oogontsteking. Gelukkig voel ik die vaak wel aankomen door wat irritatie in de ogen en dan houd ik er rekening mee dat ik minder of geen oogmake up op doe.

Ik reinig mijn huid twee keer per dag. Ik doe dit voordat ik ga slapen en voordat ik in de ochtend mijn make up op doe. Ik gebruikte altijd de Lancaster cleansing milk en cleansing tonic. Deze zijn al een tijdje op en ik kan nu niet echt shoppen dus ik gebruik nu van de Hema van de lijn It's my beautifull Skin Day  de cleansing milk en cleansingtonic. Deze producten bevallen mij prima. Het reinigt mijn huid goed en ik krijg er geen gekke plekjes van op mijn huid. Ik gebruik veel mascara, soms wel drie soorten door elkaar. Het is dan ook dagelijks een klus om dit er weer af te krijgen. Ik doe dit altijd al onder de douche met water en vervolgens heb ik twee favorieten die ik gebruik. Ik vind de Clarins instant Eye make up remover erg fijn en ook de oogreinigingslotion van L'Oreal vind ik prettig. Ik heb van deze twee producten niet een bepaalde voorkeur. Beide zijn niet olie achtig, ik hou niet van oogreinigingsproducten waar olie in zit, dat gaat in mijn ogen zitten en daar krijg ik irritaties van. Het maakt wel makkelijker je ogen schoon maar door de bij effecten gebruik ik het liever niet.

Nadat ik mijn gezicht heb schoongemaakt smeer ik mijn gezicht en hals in met een creme of met Argan Olie. Ik gebruik eens in de week van Olaz deTotal Effects 7 in one moisurizer en serum. Hij is bijna op dus ik moet over een week of drie een nieuwe aanschaffen. Dit serum is heerlijk zacht en geeft het gevoel alsof je een masker op hebt gehad. Om de dag smeer ik mijn gezicht in met de Olaz Total Effects 7 in one verstevigende nachtcreme. Hoewel dit een creme is voor de oudere huid en ik pas 27 ben, vind ik hem heerlijk. Hij is lekker dik en trekt snel in. Het geeft ook echt een verstevigend gevoel. Om de andere dag gebruik ik de pure Argan Olie die ik heb gekocht bij Aya-shop, Argan Jewelry op instagram. Deze Argan Olie is fantastisch. Ik gebruik hem nu een aantal weken en mijn gezicht is zo zacht geworden hierdoor. Ik gebruik hem niet dagelijks omdat het toch een olie is en ik wil niet dat mijn huid te vettig wordt. Maar wauw, deze olie raad ik iedereen aan. Ik gebruik hem wel dagelijks in mijn haarpunten waardoor de punten van mijn haar weer zachter aanvoelen en minder pluizen. Je schijnt ook met deze olie te kunnen koken, als je aan het flesje ruikt, ruik je een notenachtige geur. Heerlijk. Mischien dat ik dat nog eens ga proberen. Er zit een fijn dopje op het flesje van de olie waardoor er niet teveel olie uit het flesje komt als je het op je hand doet. Dit vind ik ook echt een pluspunt. Je kunt lang met het flesje van 55 ml. doen.

Ik ben nog op zoek naar een fijne oogcreme. Wie weet heeft iemand een tip voor mij?

Op regelmatige wijze, ongeveer eens per 4 dagen scrub ik mijn huid tijdens het douchen. Dit doe ik de laatste tijd vaker. Het verwijderd de dode huidcellen en je huid wordt er zachter van. Ik gebruik de Sunrise scrub van Rituals. Deze is mild en heeft niet van die harde korrels die sommige scrubproducten wel hebben. Nu ik in een rolstoel zit ga ik niet meer naar de zonnebank en zit ik met het mooie weer ook niet in de zon omdat ik mijn appartement niet zelfstandig uit kan. Wanneer ik wel onder de zonnebank ga dan scrub ik minder. Omdat deze scrub vrij mild is, scrub ik hiermee ook zachtjes mijn gezicht. Dit doe ik heel voorzichtig want eigenlijk is het een lichaamsscrub. Ik scrub nooit onder mijn ogen, wel mijn voorhoofd en mijn wangen, kin en hals. De geur van deze Rituals Sunrise is lekker subtiel.

Ik smeer mij na het douchen altijd in met bodylotion. Mijn favorieten zijn de bodylotions van Vaseline, de essential moisture en de cocoa radiant. Deze laten namelijk niet veel geur achter waardoor mijn parfum of bodyspray gewoon normaal ruikt. Ik heb superveel bodylotions met geurtjes maar ik vind dat toch minder fijn wegens de geur. Soms gebruik ik die wel voor het slapen gaan als ik geen parfum of bodyspray op doe. Ik gebruik de cocoa radiant meestal als ik een tintje heb van de zon of de zonnebank. Ik weet eigenlijk niet waarom ik dat doe hihi.

Per slot verzorg ik ook mijn lippen goed. Ik wil graag dat ze zacht zijn en zacht blijven. Ik doe soms met een oude tandenborstel er even overheen gaan om de losse velletjes eraf te borstelen en daarna gebruik ik een lippenbalsem. Overdag ben ik een echte lipstickgirl. Ik heb de lipgloss fase even achter mij gelaten en ik draag graag gewoon lipstick. Maar in de avond of wanneer ik thuis ben gebruik ik altijd lippenbalsem. Ik vind de lijn van Babylips van Maybelline New York echt heel fijn. Voor het slapen gaan gebruik ik altijd de mint fresh. Deze heeft geen kleurtje. Ik heb nog twee andere, een die een roze kleurtje achterlaat en 1 die een rood kleurtje achterlaat. Maar ik wil geen onnodige vlekken in mijn beddengoed dus voor het slapen gaan, ga ik voor de Mint Fresh. Een nieuwe favoriet is de Sheer & Shimmer Lip Balm van Figs & Rouge, de Vanilla Orange. Ik kreeg deze als excuus van Omis&More omdat ik iets bestelde wat per ongeluk al uitverkocht was. Superief en een leuke service dat ze me een extraatje toestuurden bij mijn bestelling. Deze Lipbalm is ook heerlijk zacht en blijft verbazingwekkend lang zitten. Echt een nieuwe favoriet die ik zeker opnieuw zal aanschaffen als hij op dreigt te gaan.

 

Volgens mij heb ik mijn verhaal redelijk verteld zoals ik het al eerder in het artikel had geschreven. Gelukkig hoefde ik de foto's niet opnieuw te bewerken wat flink wat tijd heeft gescheeld.


Ik hoop dat jullie mijn verhaal leuk vonden om te lezen. Wat voor verzorgingsproducten gebruik jij? Wat is je favoriet? En heb je nog een tip voor mij qua oogcreme voor mijn gevoelige huid onder de ogen? Ik ben benieuwd!

 

With Love,

 

Life Must Be Fabulous

Reacties op onderwerp: Hoe ik mijn gezicht verzorg en welke producten ik gebruik

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht