Hoe blijft je make-up mooier en langer op je gezicht? Een aantal tips & tricks

Vrouwen zijn steeds drukker, we willen er goed uitzien.. of we nou naar school toe gaan, we een drukke werkdag hebben of we een hippe mama zijn. Een les hier, een vergadering daar en een kop koffie met een vriendin tussendoor... In de ochtend maken we ons klaar voor de nieuwe dag. Hoe blijft je make up nou mooi en goed eruitzien? Ik heb hier een aantal tips en tricks voor je om er de hele dag 'flawless' uit te zien.

Tip 1: gebruik waterproof make-up.

Het is in de avond een minuutje langer werk om het eraf te krijgen maar je mascara, eyeliner, wenkbrauwproducten blijven de hele dag goed op hun plek zitten. Ik ben zelf enorm fan van het mascara assortiment van L'Oreal Paris en Yves Saint Laurent en de wenkbrauw producten van Anastacia Beverly Hills. Deze producten blijven de hele dag mooi en hoef je niet tussendoor bij te werken! Ik gebruik weinig tot geen eyeliner dus ik kan hier geen favoriete waterproof eyeliner noemen.

Tip 2: gebruik primers en producten om je make-up te fixeren.

Voordat ik mijn make up aanbreng, maak ik mijn gezicht nog een keer schoon met reinigingsmelk en tonic. Ik merk dat na het slapen er toch nog vuil van mijn gezicht af komt. Vervolgens gebruik ik een stevige dagcreme en die laat ik intrekken terwijl ik lekker een kop cappuccino drink. Vervolgens gebruik ik eerst een primer voor zowel mijn gezicht als mijn ogen. Ik vind de primer van MAC, NYC en ELF make up alle drie erg fijn. Door een primer te gebruiken voordat je je make-up aanbrengt, wordt je make up mooier opgenomen op het gezicht, het ziet er strakker uit, je hebt amper last van strepen en je huid gaat er meer van stralen. Voor je oog make-up kun je een aparte primer gebruiken, ik vind die van Beyu erg fijn. Door een primer te gebruiken voor mijn oogmake-up merk ik dat ook de goedkopere oogschaduw de hele dag goed blijft zitten. Dat is toch wat we willen? Essence en Catrice hebben ook fijne (budget) prime and fine producten!

Gebruik nadat je je make up hebt aangebracht een fixerende poeder. Door een matterende poeder lichtjes over je gezicht te poederen, zorg je ervoor dat er nog een dun beschermlaagje overheen gaat. Ik doe dit vooral in mijn T-zone en bij mijn lippen omdat wanneer ik bijvoorbeeld een beetje zweet mijn make-up er op die plekken als eerste minder mooi gaat uitzien. Sinds ik de Essence all about matt poeder gebruik heb ik hier veeeeeeel minder last van. Mijn make up blijft mooier zitten en ook als ik het even warm heb gehad zie je dat niet direct op mijn gezicht.

Tip 3: zit zo min mogelijk aan je gezicht

Door niet aan je gezicht te zitten blijft je make up er frisser uitzien, Zorg ervoor dat je zo min mogelijk aan je gezicht zit.

Tip 4: neem een klein make-up tasje mee met de essentiële producten

Geen grote make-up tas met je hele collectie maar een klein bescheiden make-up tasje is voldoende om gedurende de dag je make up eventueel een beetje bij te werken. Handige kleine producten om mee te nemen zijn: lippenstift of lipgloss, concealer en een cream blush. Hiermee kun je snel en gemakkelijk even een klein beetje bijwerken mocht je toch in een regenbui belanden of in een snikhete metro of in de file. Ik heb ook standaard een klein spiegeltje, 2 wattenstaafjes en een wattenschijfje in mijn kleine make-up tasje zitten. 

Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben. Ikzelf vind het erg handig. Ik verblijf zoals de meesten weten in een revalidatiecentrum. Ik zwem hier vier keer per week op therapeutische basis. Ik ga dan wel niet onder water met mijn hoofd maar toch komen er spetters in je gezicht. Ik merk dat ik doordat ik primers en fixerende producten gebruik ik gewoon keurig opgemaakt uit het water kom. Ik krijg vaak de vraag hoe ik dat nou doe, nou zo dus! Hihi!

Heb je wat aan deze tips? Blijft jou make-up de hele dag mooi zitten? Heb jij nog een handige tip?

With Love

Olivia

Life Must Be Fabulous

 

Reacties: Hoe blijft je make up mooier en langer op je gezicht? Een aantal tips & tricks !!

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht