Hoe vaak was jij je haar? EN Tips om je haar sneller te laten groeien

Lieve beauty's,

Een artikel over haar. Hoe vaak was jij je haar? Waarom was je het zo vaak en hoe voelt je haar? In dit artikel gewoon wat informatie over het wassen van je haar en waarom je haar eventueel wat sneller vet wrdt. Ook een paar tips van mijn stijlicoon Lauren Conrad om te zorgen dat je haat sneller groeit! Dat willen alle meiden met lang haar denk ik!

Haren wassen

Ik was mijn haar ongeveer eens in de 6 a 7 dagen. Één keer per week dus, meestal op zaterdag of zondag. Mijn haar wordt niet snel vet. Dit komt denk ik ook omdat ik al jaren mijn haar maar één keer per week was. Als mijn haar op bijvoorbeeld vrijdag wel wat vettig wordt, dan doe ik er wat droogshampoo (Batiste is mijn favoriet) in mijn haar en dit zorgt voor het absorberen van de vettigheid.

Op onderstaande foto heb ik mijn haar al een dag of 5 niet gewassen. Ik borstel mijn haar voordat ik ga slapen goed uit zodat ik de eventuele haarspray restjes weghaal. Ook doe ik in de punten van mijn haar een paar druppels pure argan olie zodat deze zacht blijven. Ik heb ongeveer 9 maanden geleden een flesje argan olie gekocht bij ayashop. Ik dacht eerst zo een klein flesje (55 ml) maar door de handige dop gebruik je niet snel teveel en doe je er lang mee. Ik zit nu op ongeveer 2/3. Ik gebruik deze olie ook ongeveer 3 a 4 keer per week op mijn gezicht nadat ik mijn gezicht heb schoongemaakt. Mijn huid is verbeterd sindsdien.

Waarom ik mijn haar niet dagelijks was is omdat het niet snel vettig wordt. Daarnaast heb ik een paar jaar geleden eens gelezen dat het slecht is voor je haar om het dagelijks te wassen. Less is more las ik meestal. Na een beetje speuren op internet en in mijn beautyboeken heb ik de volgende nuttige informatie gevonden.

De haarzakjes op je hoofdhuid produceren talg. Talg zorgt voor bescherming van de haarwortels en brengt een laagje aan. Wanneer je dagelijks je haar wast, spoel je deze olie weg van je hoofdhuid. Hierdoor gaan je haarzakjes sneller talg produceren om het verlies te compenseren. Hierdoor wordt je haar dus sneller vettig als je je haar dagelijks wast.

Het is natuurlijk per persoon en per haarsoort verschillend hoe lang je haar mooi blijft na het wassen. Het is belangrijk dat je haar wel schoon en gezond blijft dus als je eens in de vier dagen je haren wast is dat ook al mooi! Maar dagelijks je haren wassen is niet goed voor de talgproductie en het zal sneller zorgen voor vettig haar.

Als je besluit om je haar minder te gaan wassen, doe dit dan geleidelijk aan. Ga niet direct van dagelijks wassen naar wekelijks wassen. Je haarzakjes snappen het dan niet meer. Bouw het wassen geleidelijk af door er steeds een dag extra tussen te laten zitten. Zo went je haar aan je nieuwe was patroon.

Tips van Lauren Conrad om je haar sneller te laten groeien

Op mijn facebook account gaf ik in het kort de tips door de Lauren Conrad (LC) gaf in haar mooie beauty boek (Lauren Conrad - Beauty - uitgeverij kluitman Alkmaar, Blossom Books) om je haargroei te versnellen. Door mijn tijd in het revalidatiecentrum kon ik niet naar de kapper. Toen ik weer thuis woonde ben ik in de tweede week naar de kapper geweest en heb ik 20 centimeter van mijn haar af laten knippen zodat mij haar weer helemaal gezond is. Ik draag nu ook niet meer dagelijks mijn luxury for princess hairextensions. Mijn haar voelde direct dikker en gezonder aan door de knipbeurt. MAAR 20 cm is wel erg veel. Ik kon dus wel wat groeitips gebruiken. Ik neem de tips van LC dan ook in acht en hoop dat mijn haar weer sneller gaat groeien.

Tips van LC:

  1. Eet goed en gezond. De noodzakelijke vitamines voor gezond en sneller groeiend haar zijn: A, C, E, B3, B6 en B12. Daarnaast is ijzer goed voor je haar en zijn ze allen goed voor je algehele gezondheid.
  2. Masseer tijdens het aanbrengen van de shampoo in je haar je hoofdhuid met je vingertoppen. Doe ditzelfde ook bij het uitspoelen. Dit stimuleert de bloeddoorstroming.
  3. Vermijd stress. Dit kan haaruitval veroorzaken.
  4. Neem af en toe een multivitamine tablet voor zwangere vrouwen. Ik vind deze tip wel bijzonder maar volgens LC werkt het echt en daarmee kun je ook je vriendje even lekker laten schrikken hihi.

Mijn tips:

Was je haar niet te vaak, plm. 1 a 2 keer per week. Door je haar te vaak te wassen raakt de productie van talg in de war en dit kan zorgen voor kwetsbaar haar. Ga regelmatig naar de kapper om gespleten en dode haarpunten af te knippen. Een haar die eenmaal kapot is kan helemaal breken tot de wortel. Dit zorgt voor broos en dof haar. Gebruik regelmatig (maar ook niet te vaak) een haarmasker voor een optimale verzorging. Ook kun je om je punten te beschermen en verzorgen een haarolie gebruiken (ik ben topfan van de argan olie). Ik draag vaak elastiekjes in mijn haar wegens een staart of een knotje. Ik gebruik elastiekjes zonder metalen sluiting zodat ik geen schade aanbreng aan mijn haar.

Ik ben benieuwd hoe vaak jullie je haar wassen?

With love,

Olivia
Life Must Be Fabulous

Reacties: Haren wassen en je haar sneller laten groeien

1 a 2 keer

Ik ben jaloers op je haar! Ik moet mijn haar om de twee dagen wassen. De eerste dag overleef ik het gewoon, maar een tweede dag overleef ik enkel met droogshampoo. Vroeger waste ik het elke dag..

Re:1 a 2 keer

Hale, lieverd ik zie nu pas je bericht... Ik krijg geen meldingen van reacties op mijn mail helaas... Maarrrr je kunt het echt afbouwen hoor! Heb ik ook gedaan.... Heeft even geduurd maar nu is mijn haar gewend aan deze routine! En het is echt veel minder snel vettig! XoXo Olivia

Nieuw bericht