Essence - how to make nude eyes, make-up box

Lieve beauty's,

Gisteren was ik even in de Kruidvat op het plein. Ik moest boodschappen doen en mijn vriendin met de auto ging mee zodat ik even hulp had. Ik kan nog niet tillen en het is veel lopen in de winkel en dat trek ik niet zo. Omdat ik eindelijk weer eens op het plein was ging ik naar het Kruidvat. Ik liep naar het Essene schap toe en ik werd een beetje pissig want ik zag dat het Catrice schap was uitgebreid en het hele Essence schap weg was. In lichte paniek riep ik naar mijn vriendin "WAAR IS ESSENCE ZE HEBBEN HET WEGGEHAALD!!!!" en mijn vriendin stond lachend bij een schap. Ik strompel er met mijn kruk naar toe en ja hoor. Mijn chaotische, altijd uitverkochte Kruidvat, heeft ook een uitgebreid Essence en Catrice vak gekregen. Hearteyes. Het schap was nog niet eens leeggeroofd zoals normaal gesproken het geval is. Ik kan beter naar een andere stad gaan om fatsoenlijk te kunnen budget shoppen. Maar dit keer had ik geluk. Ik mocht van mezelf één palette oogschaduw kopen om uit te proberen. Als het bevalt kan ik altijd nog een andere kopen, eerst even weten hoe de pigmentatie etc. is. Ik heb gekozen voor het "How to make Nude eyes palette". Het palette kost EUR 5,99 en bevat zes kleuren. Dat betekent dus ongeveer EUR 1,- per kleur.

How to Make Nude Eyes, Make up Box

Dit is hem dan:

Ik wordt alweer helemaal vrolijk van alleen het uiterlijk van dit schattige oogschaduw doosje. Het is gemaakt van stevig karton en er zit iets van magneet in omdat hij goed dichtzit. Het materiaal voelt glad aan en de kleuren ogen op het eerste gezicht mooi (voordeel).

De binnenkant

Er zit een leuk spiegeltje in de binnenkant (een echte, geen plastic iets). En ook de binnenkant ziet er leuk en schattig uit. Er zit een applicator bij en er staan leuke namen bij de kleuren. De kleuren van Links naar rechts zijn: eye light beige, go for gold, an eye on apricot, all about nude, nude night out en team nude.

How to kaartjes

Een leuke originele toevoeging zijn de twee kaartjes achter het spiegeltje. In het Engels en in het Duits wordt uitgelegd hoe je een "every day beauty look" en een "eyes night out look" kunt maken. Het zijn duidelijke omschrijvingen van twee voorbeelden hoe je dit palet kunt gebruiken (voordeel als je nog niet zo goed bekend bent met hoe je mooi een oogschaduw kunt aanbrengen).

De swatches met en zonder flitser

Ik heb swatches gemaakt zowel met als zonder flitser. Je ziet enig verschil maar wel duidelijk wat de kleuren doen. Ik heb de swatches gemaakt met de bijgeleverde applicator. Ik wordt meestal niet blij van de applicator (nadeel). De enige applicator waar ik 100% tevreden over ben, is die van de Naked 3 van Urban Decay. Deze applicator vond ik niet prettig. Ik moest redelijk wat oogschaduw gebruiken om de swatches zichtbaar te maken op mijn hand. Mijn tweede indruk was hierdoor niet zo goed (nadeel). Ik hou er niet van als ik de helft van het product moet aanbrengen om het zichtbaar te maken. Nou heb ik bij budgetproducten altijd wel zoiets van ja, het kost toch niet zoveel. Maar ik zou het dan niet nogmaals kopen. Dan besteed ik liever iets meer aan een product dat goed is en langer mee gaat als dat ik steeds budgetproducten koop.

Enfin, hier komen de swatches, eerst zonder en daarna met flitser.

 

En dan nu swatches met flitser:

Zoals je ziet zien de swatches zonder flits eruit als matte kleuren en de swatches met flitser zien er uit als shimmery kleuren. Ik ben benieuwd wat het doet als ik mijn ogen hiermee ga opmaken.

Een ooglook met dit palette

Vanmorgen wilde ik natuurlijk wel dit palette gaan proberen.

Allereerst een no make-up foto (schrik niet):

En dan nu met make-up op en dit oogschaduw palette gebruikt:

En dan met de ogen dicht:

Even een fotootje van mijn hele gezicht. Ik vind mezelf nooit zo leuk op de foto als ik een staart draag maar goed. Even voor het algehele beeld hihi:

En dan per slot de foto die ik op instagram plaats. Er zijn geen filters gebruikt!

Mijn conclusie

Mijn eerste indruk was goed, het doosje ziet er leuk en vrolijk uit, er zit een leuk spiegeltje aan de binnenkant en de kleuren zagen er mooi uit. Toen ik ging swatchen, mijn tweede indruk, werd ik iets minder enthousiast. Ik moest veel van het product gebruiken.

Mijn derde indruk, en dat was vanmorgen toen ik het palet ging gebruiken was dan weer goed. Ik heb mijn eigen kwasten gebruikt in plaats van de bijgeleverde applicator. En toen..... kon ik het product gewoon fatsoenlijk aanbrengen. Ik hoefde niet superveel te gebruiken om het zichtbaar te laten zijn. De donkere kleuren pakken iets minder goed dan de lichte kleuren. De lichte kleuren zijn makkelijk mooi aan te brengen. De donkere kleuren pakken wel maar iets minder sterk, misschien komt dat ook omdat ik een lichte kleur als basis heb gebruikt. Dat zullen we verder merken als ik hem vaker ga gebruiken. Het palette doet wat hij zegt, een nude eye look. Het is geen enorm opvallende ooglook wat je ermee kunt maken. Maar wel een leuke alledaagse look voor naar school of voor naar je werk. Een look die niet enorm opvalt maar het is wel zichtbaar dat je iets moois van je ogen hebt gemaakt. De kleuren zijn niet erg shimmery. Er zit wel een kleine shimmer in maar die is absoluut niet opvallend. Ik vind de derde kleur (an eye on apricot) het mooiste voor aan de binnenkant van je ogen. Je ogen gaan er mooi van stralen.

Of ik een ander zou aanbevelen dit product te kopen?

Als je van niet te opvallende oogschaduw houdt dan zou ik dit product zeker aanschaffen. Het is een mooi palet waar je een mooie neutrale look mee kunt maken. Als je van hele opvallende oogschaduw houdt, dan zou ik dit product niet aanschaffen. Wellicht wel een ander palet uit de serie. Ik zag bij het Kruidvat ook een Bright eyes palet en een smokey eye als ik het me goed herinner. De kleuren van Bright eyes heb ik even gezien in de tester en die waren vrolijk en kleurrijk. Daar kun je denk ik beter een opvallende look mee maken. Maar nogmaals. Als je gewoon een mooie dagelijkse oogschaduw look wil hebben die je wel ziet maar die niet te opvallend is, dan vind ik dit product van Essence zeker een aanrader.

Wat vind jij van dit palette? Zou jij hem aanschaffen? Houd je van opvallende oogschaduw of kies je liever voor een neutrale look?

 

With Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

 

 

 

Reacties: Essence - how to make nude eyes, make-up box

ik wil hem ook!

Ik wil heb ook hebben! Ik ga eens kijken of mijn Kruidvat ook een groot schap heeft gekregen. Ik ben benieuwd! Liefs Sharen

Nieuw bericht