Essence All in one CC cream - review

Ik heb de all in one CC cream van Essence (30 ml, kosten EUR 3,99 bij het Kruidvat) inmiddels al een tijdje in huis. Ik heb hem nu een aantal keer geprobeerd en daarom nu een review. Ik wilde hem even een aantal keer gebruiken en niet direct reviewen. Ik pak de CC cream niet direct. Ik blijf mijn lievelingsfoundation prefereren. Toch ben ik overall wel heel erg tevreden over de CC cream. Ik gebruik hem denk ik ongeveer eens in de week. Ik vind dat de CC cream van Essence eigenlijk gewoon aanvoelt als foundation. Ik heb zelfs het idee dat hij iets dikker is maar hij trekt wel goed in mijn huid (mijn huidtype is normaal). De kleur match goed met mijn huid. Het schap was aan de lege kant maar ik had de indruk dat er 2 verschillende kleuren waren en niet meer...

Er waren in mijn herinnering twee kleuren aanwezig bij mijn Kruidvat. Ik heb de kleur 10 natural gekozen. Met de tester leek deze het beste te matchen met mijn huidteint. Ik heb op de achterkant gelezen dat het rode plekjes en "spots" oftewel oneffenheden laat verdwijnen. Ik gebruik de CC cream dan ook wanneer ik wat meer rode plekken heb in mijn gezicht. Ik heb daar soms last van afhankelijk van wat voor weer het is buiten.. Gek he? Hebben meer mensen dit? Ook lees ik dat er SPF30 in zit en dat het dermatologisch is getest. Essence zegt over CC - Clear and Correct... Een CC cream is een colour control cream of een colour correcting cream. Het verschil met bijvoorbeeld de BB cream (blemish balm cream) is dat hij je huidskleur meer zou moeten corrigeren. Verder is het doel van de CC cream dus het verbergen van plekjes, hydrateren van je huid, verzorgen van je huid en het beschermen van de huid (SPF 30). Als er maar twee kleuren aanwezig zijn lijkt het mij wel lastig om met deze CC cream een grote doelgroep te bereiken. De kleur moet wel echt matchen met je huidskleur. Bij mij matcht deze perfect en ik ben er tevreden over. Ik heb van andere beautybloggers zowel positieve reviews gelezen als negatieve... Ik snap ze allemaal wel eigenlijk. Bij de negatieve ging het vooral over dat de kleur niet matchte en sommigen kregen zelfs een oranje teint ervan (dat was bij mij niet zo) en anderen waren positief net zoals dat ik hier tevreden over ben. Waarom ik hem niet automatisch pak weet ik niet. Mischien ben ik daarvoor gewoon te verslonden aan mijn lievelingsfoundation. Toch gebruik ik de CC cream wekelijks wel en zeker als ik veel roodheid in mijn gezicht heb.

De before foto... Ik had hier ook mijn haar nog niet gedaan en ik zat in mijn heerlijk los zittende huiskleding... hihi.. Zoals je ziet, veel roodheid op mijn gezicht vandaag....

Ik heb de Kabuki kwast gebruikt met een punt. Deze is ideaal voor het aanbrengen van vloeibare producten. Ik heb met deze kwast zelden tot nooit strepen in mijn gezicht. De beautyblender heb ik ook gebruikt in de vettige zones om eventuele vlekken te voorkomen en voor een juiste productverdeling; bij de randjes van mijn neus, tussen mijn neus en bovenlip en bij de T zone. Mijn goal tijdens deze keer dat ik de CC cream gebruikte was zo min mogelijk producten te gebruiken. Dat is best wel gelukt. Ik ben tevreden met het resultaat... Ik wilde er zo natuurlijk mogeljk uitzien.

De CC cream is wat aan de dikkige kant waardoor ik hem goed moest verdelen over mijn gezicht wat overigens gemakkelijk ging. Ik heb eerst punten gezet over mijn gezicht heen en vervolgens heb ik hem met ronde bewegingen aangebracht. Ik fixeer altijd mijn make up met de Essence all about Matt poeder. Hierdoor blijft de make up langer en beter zitten. De CC cream blijft goed op mijn gezicht zitten. De hele dag door. Ik zit me te bedenken of ik min punten heb... Dat heb ik eigenlijk niet echt. Het enige is dat ik een pompje prefereer op een tube... Bij een tube komt er bij mij soms veel te veel product uit, meer als dat ik nodig heb. Met een pompje heb ik daar geen last van. Als hij op is, dan zal ik hem opnieuw kopen. De prijs is perfect. Voor EUR 3,99 ben ik echt tevreden. Ik zal wellicht de volgende keer een ander merk kopen omdat ik dat dan graag wil proberen maar ik denk wel dat als deze op is, hij opnieuw in mijn winkelmandje zal belanden.

De gebruikte producten en kwasten. Het enige dat ontbreekt is de Blush. Die had ik per ongeluk al in mijn toilettas gedaan en ik kwam er pas later achter toen ik alles alweer had opgeruimd... Ik had de blush van Sleek Make-up gebruikt... Dat is een favorietje!

With Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

Reacties: Essence CC cream review

x

Hij dekt mooi zeg!

Re:x

Hoi Sophie, ja he! Vind hem ook handig hoor zeker als ik wat meer rode vlekken in mijn gezicht heb.. dan gebruik ik hem standaard hihi! Hij is inmiddels bijna op dus eens snuffelen in de winkel weer binnenkort! Xoxo Olivia

Nieuw bericht