ELF make up

Ik kan pakketjes laten bezorgen in het revalidatie centrum. Hoewel ik financieel eigenlijk op dit moment even enorm moet opletten kon ik het op de website van ELF make up niet laten om toch wat dingetjes aan te schaffen. Ik twijfel een beetje of deze blogpost onder het kopje beauty moet of bij de reviews.. omdat ik niet uitgebreid ga reviewen maar mijn eerste indruk wil vertellen zet ik hem toch in deze categorie.

Wat kan een mens opfleuren van wat make-up.. Ten minste.. ik in ieder geval. Ik wordt er blij van, voel me er beter door en het maakt me een beetje gelukkig. Nu heb ik voor een klein prijsje een heleboel dingetjes kunnen aanschaffen. Van ELF make up.. Eyes Lips Face. Goedkoop maar tot nu toe iedere euro waard. De kwaliteit is goed als je er goed mee omgaat.... wel een primer gebruiken maar dan zit het ook de hele dag goed. Het enige minpuntje vond ik de verzendkosten van EUR 6,95. Dat was het duurste op mijn gehele bestelling. En stiekem heb ik toch een beetje spijt dat ik dat ene oogschaduw pallet van EUR 4,- heb laten liggen.

Enfin, mijn aankopen:

Als eerste de ELF Baked Highlighter, EUR 4,- nieuw in de collectie.

Zowel met een natte als een drge kwast geeft hij goed pigment af. Ik vind hem fijn werken, hij heeft een mooie glimmer maar het is niet too much... hoewel, als je wel echt wil shinen gebruik je gewoon iets meer en je zult shinen! Ik ben nooit zo van de "baked" producten, maar deze valt me absoluut niet tegen. Ik heb hem nu 3 keer gebruikt en hij highlight echt fijn! Hij is te glimmend om ermee te contouren maar je kunt er wel een mooie glow mee aanbrengen op je gezicht.

 

De ELF glanzende gloss voor lippen in de kleur fuschia, EUR 1,-nieuw in de collectie.

Voor die ene euro dat hij kost is het een perfecte gloss. Ik ben een lipstick typje en deze lipgloss plakt best wel maar, hij blijft goed zitten. Geen hele dag maar je hoeft hem niet iedere 10 minuten bij te werken. De kleur is mooi en doordat je eerst de kleur aanbrengt en daarna een blanke gloss wordt hij iets lichter als dat je in eerste instantie denkt. Ik combineer deze gloss met een lipstick en hij blijft dan langer zitten. Bijvoorbeeld pink nouveau van MAC cosmetics sluit mooi aan en je lippen blijven langer shinen. En die ene euro is echt geen geld!

 

De ELF glitter primer, EUR 2,50.

De primer breng je gemakkelijk aan met een kwast en hij doet zijn werk voor deze prijs zeer goed. Ik heb hem tot nu toe alleen nog gecombineerd met het eyshadow pallette van ELF maar ik denk dat het ook een prima basis is voor make up producten van andere merken. Echt een glitter zie ik niet nadat ik er een oogschaduw overheen heb gedaan maar hij door deze primer blijft de oogschaduw de hele dag en zelfs nacht zitten. Ja ja... ik had afgelopen week een avond dat ik zo afgepeigerd was van de therapieën en het etentje met mijn vriend erna dat ik te moe was om nog mijn make up eraf te halen. Toen ik de volgende ochtend wakker werd, zat mijn oogschaduw nog perfect. Ik heb hem zonder bij te werken erop laten zitten, alleen mijn mascara had wat puntjes nodig.

Het ELF palette met 32 oogschaduw kleuren, beperkte editie, EUR 6,-.

Zes euro voor een palette met 32 kleuren.... ik dacht het zal wel troep zijn maar ik ga het proberen. Ik ben zeer tevree. Echt ik neem mijn gedachten terug. Ik heb de oogschaduw niet geprobeerd zonder primer dus ik weet niet of hij zonder primer net zo mooi pakt als met maar met de primer doet hij zijn werk top. Echt een enorm mooi budgetproduct. De kleuren zijn mooi, er zijn zowel matte kleuren als glimmende kleuren en ook kun je deze mooi met elkaar combineren. Ik heb nog net eerder voor deze prijs zo een fijn oogschaduw palette aangeschaft. Het is een limited edition dus als je deze mooi vind dan moet je hem vlug bestellen.

De ELF Countouring Blush en Bronzer cream, EUR 4,-. nieuw in de collectie.

Mijn eerste indruk is dat hij goed pigment afgeeft. Echter doe ik over de cream nog wel ook mijn vaste poeder. Ik gebruik deze nu eigenlijk als een basis/primer voor mijn bronzer en blush. Ik vind dat hij voor mijn gezicht iets te glimmend is. Ik ga het nog wel verder uitproberen door het af te poederen met een matte poeder maar het is voor mij iets te creamy. Toch heb ik hem sinds ik het pakket het ontvangen, iedere dag gebruikt. Ik heb daarover heen van Sleek Make Up het bronzing block en de blush gebruikt. Deze kleuren sluiten mooi aan op de cream van ELF.

 

De corrigerende concealer, EUR 4,- nieuw in de collectie.

Toppertje. De vier kleuren die je moet hebben zitten erin. Hij pakt goed. Hij dekt. Ik kan er niet meer van maken! Hij is superfijn! Enige puntje waar je even op moet letten is dat hij niet te warm wordt want dan wordt hij heel erg zacht en pak je al snel teveel van het product. Op een iets koelere plek bewaren is wel een kleine aanrader. Ik ben blij met deze concealer. Ik vind hem fijner werken dan het Catrice contouring palette. Deze kleuren zijn net iets zachter waardoor hij net wat mooier aansluit op mijn foundation.

Make up spray, mist and set,  EUR 4,- nieuw in de collectie.

Met Aloe, green tea, cucumber and vitamine A, C en E. De spray ruikt heerlijk. Ik snap nog niet helemaal de bedoeling hiervan en mis eigenlijk een klein etiketje op de achterkant over hoe je hem het beste kunt gebruiken. Ik doe nu dus als ik al mijn make up heb gedaan even in mijn gezicht sprayen (let wel goed op je mascara als je geen waterproof op hebt, dat heb ik al ondervonden). Ik denk dat het idee moet zijn dat het de make up vast zet zodat het langer blijft zitten. Hij ruikt heerlijk dus ik spray wel! hihi! De fles oogt chiq maar is van goedkoop plastic, dat maakt wel dat hij lekker licht is in je handtas maar hij voelt wat minder luxe aan.. maar ja, voor vier euro...... heb ik daar geen kritiek op. Of het echt werkt dat het je make up goed vast zet weet ik nog niet. Make up blijft bij mij meestal wel goed zitten omdat ik standaard wel de fixing powder van Essence gebruik. Maar met de ingrediënten van deze spray kan het denk ik zeker geen kwaad hem te gebruiken. Deze ingrediënten zouden ervoor moeten zorgen dat je huid gezond is en ontspannen.

Per slot, het verwenpakket voor de wenkbrauwen, EUR 4,- nieuw in de collectie.

Dit product bestaat uit twee delen een borsteltje met de kleur (ik heb voor ash gekozen omdat ik asblond haar heb) en een soort gel aan de andere kant. Je hebt wel nog een borsteltje nodig om het product mooi aan te kunnen brengen op je wenkbrauwen. Ik ben nu gewend aan de brow wiz van Anastacia Beverly Hills (die kost EUR 27,95), daar kan ik ook mooi mee tekenen. Maar ik merk dat ik als ik de brow wiz heb gebruik en vervolgens deze lichtjes aanbreng, het lijkt alsof mijn wenkbrauwen iets voller zijn. Ik ben ook met deze aankoop zeer tevreden. Je moet met deze wel goed oppassen dat je niet teveel gebruik, dan krijg je een klonterig effect. Maar met mate is hij echt mooi en de vier euro's zeker waard.

Ik had ook nog een nailblock besteld, deze is helaas niet geleverd. Ik heb ELF een mail gestuurd en wacht hun reactie nog af. Ik ben echt blij met deze aankopen. Ik krijg complimentjes over dat mijn make up mooi zit, wat wil je nog meer? Heb je geen enorm budget maar wil je wel veel voor weinig, dan is ELF cosmetics een prima aanvulling op de Catrice, Essence en MUA. Ik weet eigenlijk niet of deze producten in Nederland in de winkel te verkrijgen zijn. Ik heb ze in ieder geval nog niet in een winkel gezien. De verzendkosten vind ik wat aan de hoge kant in vergelijking met de make up producten maar wel de moeite waard. Zeker als je meerdere producten besteld dan is het de verzendkosten wel waard!

Hieronder nog wat looks van deze week met de make up van ELF cosmetics.

 

 

With Love,

Life Must Be Fabulous

 

Reacties: ELF make up

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht