Eerste dag poliklinische behandeling

Lieve lezers,

Weer een persoonlijke update. Vandaag begon mijn poliklinische traject. Spannend.

Ik had er zin in om de mensen weer even te zien die er nog verblijven na mijn vertrek. Na één week weg te zijn geweest is de hele groep al veranderd. Best wel gek! Ik was erg bang me te verslapen. Om 7 uur vanmorgen werd ik wakker omdat ik naar het toilet moest dus ik ben maar een grote kop cappuccino gaan drinken. Ik was bang dat als ik weer zou gaan liggen ik me zou gaan verslapen. Ik heb een kom brinta gegeten en heb mijn lieve hondje uitgelaten. Na een wandeling met mijn lieve diertje moet ik minstens een uur rusten. Ik heb het nieuws gekeken en tijdens koffietijd ben ik me gaan opmaken. Om 11:15 uur stond de taxi voor de deur om me naar het revalidatiecentrum te brengen. Ik had mijn spullen bij me voor het zwemmen en merkte meteen al dat het best een zware tas was (twee handdoeken, een badpak, douchegel en bodylotion). Normaliter hang ik die achter mijn rolstoel. Helaas is de rolstoel die ik thuis heb absoluut niet geschikt voor mijn lengte en het bevordert mijn rugpijn. Ik ben dus met mijn krukken naar het revalidatiecentrum gegaan. Morgen ga ik even achter de WMO aanbellen om te kijken hoever het staat met mijn aanvraag voor een passende rolstoel. Die zal ik voorlopig toch nodig hebben voor de langere afstanden en voor bijvoorbeeld het boodschappen doen. Mijn nieuwe roommate was thuis dus mijn hondje is niet super lang alleen geweest. Ongeveer 3 uurtjes. Ze heeft gewoon in de woonkamer op de bank gelegen en helemaal niets gesloopt. Ik ben erg trots op haar dat ze het zo goed doet. Ze heeft ook geen ongelukjes gehad. Mijn roommate was ook eerder thuis als dat ik was dus zij heeft haar ook even uitgelaten toen ze thuis kwam.

Er was geen enorme file op de weg alleen bij de tunnel was het wat druk. Ruim op tijd kwam ik aan. Ik heb eerst met een mede revalidant een broodje gegeten. Wat is dat restaurant in het revalidatiecentrum toch weer ver weg als je alles lopend moet doen. Ik was al moe toen ik op het terras zat (er scheen nog even een zonnetje tijdens de lunch aan zee). Na de lunch begon ik met de ontspanningsgroep. Dit ging goed. Ik leer steeds beter te ontspannen en in ontspannen houdingen te zitten en liggen. Door bewuster hiermee bezig te zijn merk ik dat ik het steeds vaker onbewust toepas. Heel erg fijn! Ik val ook niet meer in slaap bij ontspanningsoefeningen. Direct na de ontspanningsgroep had ik haptotherapie. Een goed gesprek gehad en ik ga nadenken over welke doelen ik wil gaan bereiken. Ik heb er een aantal opgeschreven maar weet nog niet zo goed wat ik met de psycholoog wil bereiken en wat ik met de haptotherapeut wil bereiken. Als het goed is heb ik volgende week een gesprek met de psycholoog dus wellicht kan ik dat met haar bespreken. De ontspanningsgroep en de haptotherapie duurden bij elkaar ruim twee uur. Ik was dan ook blij dat ik ongeveer een half uur even rustig kon zitten. Op mijn telefoon was het erg druk geweest want mijn batterij was leeg. Kon ik mooi even bijkletsen met de mensen die ik ruim een week niet had gezien. Per slot had ik nog hydrotherapie in het zwembad. Ik merkte bij het omkleden al dat ik last kreeg van lichte spasmes in mijn benen. En dat ik eigenlijk al te moe was. Ik heb rustig aan loopoefeningen in het water gedaan (zijwaarts lopen, draaien, uit balans raken en weer in balans komen, achteruit lopen, knieheffen, been streken, op mijn tenen lopen, sprongetjes maken in het water (ik heb al spierpijn in mijn buikspieren) en ik heb drie banen gezwommen. Daarnaast ook lekker even gedreven in het water op een ontspannende manier. Toen ik uit het water liep dacht ik dat ik 1000 kilo loot aan mijn benen had hangen. Ik heb me gedoucht, aangekleed en ben naar buiten gestrompeld om te wachten op de taxi. Gelukkig kwam die een kwartier te vroeg en was ik op tijd klaar. Ik was helemaal gesloopt. Ik baalde dat ik een gecombineerde rit had maar toen bleek dat Iris gezellig meereed vond ik het niet meer erg. Via Zwanenburg is binnendoor rijden en er waren wederom geen files. In de auto nog even gezellig met haar bijgekletst en snel naar huis. Thuis ben ik op de bank gaan liggen met een cafeïnevrije cappuccino en ik ben pas na twee uur opgestaan om boerenkool op te warmen. Die had ik gelukkig al kant en klaar en hoefde alleen nog even in de magnetron. Lekker gegeten, gtst  en greys anatomy gekeken en kopjes thee gedronken. Ook heerlijk geknuffeld met mijn hondje. Ik heb haar niet meer uitgelaten want ik heb de energie niet. Gelukkig kan ze ook op het katten bakje. Ik doe dat liever niet omdat ze helemaal zindelijk is maar na zo een dag als deze trek ik het echt niet om haar nog uit te laten. Ze ligt nu lekker tegen me aan en we gaan zo fijn slapen. Zij in de bench en ik heerlijk in mijn schone bed.

Morgen staat er niet veel op de planning, alleen even de bedrijfsarts bellen en aan het einde van de middag komt een vriendin een kopje koffie drinken. Geen energievreters dus. Kan ik morgen weer even opladen. Als het goed is hoef ik de deur niet uit want ik heb alle ingrediënten voor een heerlijke salade met gerookte kip nog in de koelkast liggen. Ik kan nu nog amper lopen dus een rustdag is wel erg gewenst!

 

Doe je trouwens al mee aan mijn winactie? Zie voor info: nieuws.

 

Welterusten lieve lezers,

I'll keep you posted!

WIth Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

 

Reacties: Eerste dag poliklinische behandeling

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht