Double review - battle tussen de Divaderme Lashextender en de Essence Volumizing Lash Powder

Goedemiddag Lieve beauties,

Hoe fabulous zijn mooie, volle en lange wimpers?

In dit artikel een dubbele review/battle over twee producten die ervoor zouden moeten zorgen dat je wimpers meer volume/verlenging krijgen. Mooie lange wimpers is iets waar ik van droom. Ik heb best grote ogen maar mijn wimpers zijn zonder 12 lagen mascara (3 verschillende soorten door elkaar) korte witblonde stokjes. Als ik geen mascara draag krijg ik standaard de vraag of ik mischien ziek ben? "Nee ik ben niet ziek, ik heb geen mascara op en ik heb blonde wimpers dus je ziet ze amper..."

Ik vind het frustrerend. Ik ben altijd op zoek naar manieren om mijn wimpers mooi en volumueus te krijgen. Ik heb allerlei verschillende mascara's geprobeerd. De mascara van Yves Saint Laurant vond ik altijd heel erg fijn maar hij droogt supersnel uit waardoor ik er maar 3 a 4 weken mee doe. Daarom ben ik sinds ongeveer een half jaar aan het smeren met drie verschillende mascara's van L'Oreal (de: Extra Volume Collageen, False Lash Architect en de Volume Millioin Lashes). Ik gebruik ze alledrie door elkaar en heb dan het gewenste effect.

Vandaag een battle tussen twee producten die je wimpers meer volume zouden moeten geven. De Volumizing Lash Powder van Essence (budget) en de Lash Extender van Divaderme (iets duurder).

De Lashextender van Divaderme 

(adviesprijs volgens de website EUR 27,25, ik heb hem gekocht voor EUR 15,- beursaanbieding)

Ik was dit jaar op de huishoudbeurs, via een vriendin had ik perskaarten gekregen dus ik kon gezellig een dag met mijn vriendin gaan en ik ben er nog tweede dag  heen gegaan en heb toen een gezellige dag gehad met één van mijn clienten (ik werk in de zorg). Op de huishoudbeurs kwam ik bij een demonstratie van de Lashextender van Divaderme. Een flesje met zwarte vezeltjes en een borsteltje. Ik mocht plaatsnemen op de stoel en de dame bracht de Lashextender bij me aan (ook al had ik al mijn gebruikelijke dosis mascara op). Wat een verschil, zelfs toen ik de mascara op had, zag je het effect. Het fijne was dat de dame de Lash extender bij me aanbracht waardoor ik naar beneden kon kijken en ik geen vezeltjes in mijn ogen kreeg. Ik besloot de beursaanbieding van EUR 15,- te kopen (ik kreeg er nog een minilipgloss, een fijne mascara en nog wat make up kwastjes bij).

De lashextender werkt als volgt:

  • Het handigste is om het product per oog te gebruiken, dus niet beide ogen tegelijk doen maar na elkaar.
  • Je brengt een laagje mascara aan op je oog.
  • Haal het borsteltje uit de lashextender, kijk zo ver als mogelijk naar beneden (bijv. door een spiegel op je make-up tafel te leggen) en breng de lashextender met een zigzaggende beweging aan op je wimper. Sluit dit af op de topjes van je wimpers zodat ook daar vezeltjes opkomen waardoor je wimpers ook langer worden. 
  • Breng nog een laagje mascara aan over je wimpers. Doe dit voorzichtig want anders vallen de vezeltjes die niet direct goed pakken van je wimpers af.
  • Wil je nog meer volume, herhaal dan de handeling met de lashextender en vervolgens nog een laagje mascara om de vezeltjes vast te zetten.

Mijn mening over de Lashextender:

Zoals je op de foto ziet is hij nu kwart leeg, ik heb hem regelmatig gebruikt. Ik vind hem erg fijn want je krijgt een goed volume effect. Ik gebruikte hem eerst dagelijks maar ik kreeg irritaties in mijn ogen doordat er toch steeds wat vezeltjes in mijn oog terecht kwamen, dat gaat er dan uittranen. Het gevolg is dan zo een streep over je blush en bronzer heen van een traan. Nu gebruik ik hem alleen als ik naar een feestje, verjaardag of uit eten ga en als ik er leuk uit wil zien (wat meer tutten dan gewoon een dagelijkse make-up). Ik doe dan zo voorzichtig mogelijk de vezeltjes op mijn wimpers. Het was erg handig dat de dame op de huishoudbeurs de vezeltjes aanbracht, toen kwam er niets in mijn oog terecht. Ik merk wel dat hoe vaker ik de Lashextender gebruik, hoe handiger ik erin wordt en hoe minder vezeltjes er in mijn ogen komen. Ik denk dat dit flesje vezeltjes het wel volhoudt tot de volgende huishoudbeurs. Hopen dat ze daar weer staan zodat ik ze voor een tientje goedkoper kan aanschaffen.

Volgens de website van Divaderme is de Lashextender veilig voor contactlens dragers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat een beetje betwijfel omdat er toch best wat vezeltjes in je ogen terecht komen of terecht kunnen komen.

Voordelen

  • Veel volume en ook echt een verlenging van je wimpers, hij bereikt totaal mijn gewenste effect.
  • Makkelijk aanbrengen als je enige ervaring hebt.
  • De vezeltjes blijven op de borstel zitten als je de borstel uit het flesje haalt, je krijgt dus geen troepjes op je make up tafel.
  • De gevallen vezeltjes op je wang kun je makkelijk wegvegen met een schone blushkwast.
  • Geschikt voor lensdragers volgens de website van Divaderme.

Nadelen

  • Er vallen toch wat vezeltjes in je oog als je niet goed oplet of als je het te snel wil doen. Dit zorgt voor traanogen.
  • Ik vind de prijs persoonlijk wat aan de dure kant. De beursprijs vind ik goed te doen en voor die prijs zou ik hem zeker weer kopen. Voor de normale verkoopprijs zou ik hem denk ik laten liggen en op zoek gaan naar een alternatief product.

Verkooppunten van de Divaderme Lashextender kun je vinden op de website van Divaderme, klik hier om naar hun website te gaan.

Essence Volumizing Lash Powder

(adviesprijs bij het Kruidvat, EUR 2,99)

Kruidvat heeft sinds kort een webshop en ik was aan het zoeken naar producten die ik wilde bestellen. Ik deed dit via mijn telefoon, niet zo handig want het was ietwat onoverzichtelijk, via de laptop is de webshop prettiger in gebruik. Ik scrolde langs de Essence Volumizing Lash Powder en ik dacht die wil ik proberen. Net zoiets als de Lashextender die ik al had maar dan voor slechts EUR 2,99. Ik heb hem in mijn winkelmand gedaan en een aantal dagen later kwam hij binnen. Zie hier mijn Kruidvat Shoplog.

Ik was erg benieuwd naar het kleine potje die er best wel chiq uitziet door het dubbele doorzichtige plastic, met het witte goedje en met borsteltje die er niet zo stevig uitzag. Mijn eerste indruk toen hij nog in de verpakking zat was dat ik dacht dat het een soort wattig spul was. Bij het openen bleek het meer een stevig poederig wattig spul te zijn, ik vind het lastig om de substantie te omschrijven. Als je het met je vinger aanraakt voelt het wattig aan maar als je dan je vinger er uithaalt dan komen er witte stofjes vrij. Het bijgeleverde borsteltje wat ik er in beginsel niet zo stevig uit vond zien, bleek wel best stevig te zijn. Ik heb vandaag dan ook besloten om gewoon dit borsteltje te gebruiken en niet een ander borsteltje uit mijn kwasten collectie.

De Essence Volumizing powder werkt als volgt:

  • Het handigste is om het product per oog te gebruiken, dus niet beide ogen tegelijk doen maar na elkaar.
  • Breng een laagje mascara aan (op de verpakking staat natuurlijk je favoriete Essence mascara maar ik ben niet zo dolletjes op de Essence mascara's. Ze werken niet bij mij).
  • Doe het borsteltje in het potje met Volumizing powder en breng een laagje hiervan aan terwijl je je oog dicht hebt.
  • Doe vervolgens je oog weer open en breng een laagje mascara aan om de poeder te sealen.
  • Indien nodig of indien gewenst kun je deze stappen herhalen.

Mijn mening over de Essence Volumizing Powder:

Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik heb het vandaag voor het eerst gebruikt. In ieder geval zal ik me de volgende keer beter voorbereiden. Ik doopte voorzichtig de borstel in het potje maar zo een beetje de hele inhoud van het potje wilde meekomen toen ik het borsteltje er, wederom voorzichtig, uit wilde halen. Ik had hem dus te ver er in gedaan maar ik kan hem alleen verticaal erin doen en niet horizontaal. Hierover staat niets vermeld op de verpakking dus ik deed eigenlijk gewoon wat mij het meest logisch leek. Het resultaat was een troepje op mijn handdoek (gelukkig had ik die eronder). Ik heb er direct een tissue onder gelegd en ging verder met het aanbrengen volgens de gebruiksaanwijzing. Nadat ik eenmaal het poeder op het borsteltje had gekregen ging het gemakkelijk. Ik deed mijn ogen dicht, er kwam niets in mijn oog, en mijn zwarte mascara kleurde een beetje wit. Ik heb de stappen in totaal 3 keer herhaald. De derde herhaalronde was bij het tweede oog wat minder succesvol. Alles ging namelijk aan elkaar plakken en ik kreeg een grote aan elkaar geplakte wimper. Gelukkig heb ik dit kunnen corrigeren met mijn mascara borstel en met een gewoon make-up borsteltje. Het effect vond ik goed, volume! Daar hou ik van :).

Voordelen

  • Veel volume op de wimpers.
  • Geen traanogen doordat er poeder in je ogen terecht komt.
  • Het is een heel mooi prijsje, daarvoor moet je hem zeker niet laten liggen.
  • De gevallen poedertjes op je wang kun je makkelijk wegvegen met een schone blushkwast.

Nadelen

  • Niet echt een verlenging van de wimpers maar het heet dan ook volumizing powder dus dat mocht ik ook niet helemaal verwachten.
  • Lastig om het product op het borsteltje te krijgen zonder te knoeien.
  • Niet geschikt voor mensen die lenzen dragen.

De Essence Volumizing Lash Powder kun je kopen bij de verkooppunte van Essence, onder ander is dat in ieder geval de Kruidvat en de Kruidvat Webshop.

Wie wint er voor mij de battle?

Dat is denk ik voor mij toch de Divaderme Lashextender, ondanks de prijs. Ik vind hem gebruiksvriendelijker en nu ik er beter aan gewend ben heb ik niet echt last meer van traanogen en vezeltjes in mijn ogen. Ik vind de Essence ook echt niet slecht, het product doet wat het zegt maar de gebruiksvriendelijkheid (lees, het kleine potje met de grote borstel en hoe krijg je het poeder er netjes op zonder er een kliederboel van te maken) vind ik echt wat minder. Er had beter gekozen kunnen worden voor een andere verpakking waar het borsteltje in ieder geval horizontaal in gedoopt kan worden. Ook moet je er echt niet teveel van gebruiken want dan gaat alles aan elkaar plakken. De Lashextender geeft totaal geen kliederboel en die zet je gewoon weer terug waar je hem vandaan hebt. Ik vind ik wel wat aan de prijzige kant maar hij doet zijn werk uitstekend. Ook zorgt hij voor verlenging en dat vind ik een bijkomend voordeel.

Beide producten bestaan al enige tijd op de markt en zijn niet nieuw. Ik vond het toch leuk om naast de Divaderme Lashextender nog een soortgelijk product te testen (de budgetversie) en te vergelijken. Ik hoop dat jullie dit een leuk artikel vonden. Reacties zijn welkom!

With Love,

Life Must Be Fabulous

 

Reacties op onderwerp: Double review - battle tussen de Divaderme Lashextender en de Essence Volumizing Lash Powder

Lelijk

Ik hoop dat je zelf inziet hoe lelijk dit is. En dat dit echt niet "fabulous" is....

niet mijn style

ik vind deze eye look veel te klonterig persoonlijk en de wimpers kunnen zich niet goed verspreiden waardoor je ogen er nogal snel moe uit gaan zien.

Good info

Very nice site!

Good info

Very nice site! <a href="https://yieopxa2.com/yxyaaax/1.html">cheap goods</a>

Good info

Very nice site!

Good info

Very nice site! <a href="https://opeaixy2.com/qsqsssa/1.html">cheap goods</a>

Good info

Very nice site! <a href="https://opxyiea2.com/yoyaaao/1.html">cheap goods</a>

Good info

Very nice site!

Good info

Very nice site! <a href="https://oixypea2.com/qxqsssq/1.html">cheap goods</a>

Good info

Very nice site!

Nieuw bericht