DIY: Krullen maken in je clip-in extensions met de Remington Pearl Wand

Goedemiddag lieve beauties,

Leuk dat jullie mijn blog weer hebben gevonden en dit artikel lezen.

Ik heb sinds deze week een prachtige 260 gram set clip-in extensions van Luxury for Princess in de kleur Butterscotchblonde in mijn bezit. Een kleur die echt perfect overeen komt met mijn eigen haarkleur.

Ik wil jullie met deze DIY laten zien hoe je krullen kunt maken in de extensions met gebruik van de Remington Pearl Wand. De Remington Pearl Wand heb ik sinds kort in bezit en ik heb hem via BOL.com besteld.

Nu ik zo een prachtige dikke bos extensions heb, wilde ik graag krullen maken vanaf ongeveer halverwege het haar. Ik heb de extensions gekruld toen ze nog niet in mijn haar zaten geklipt. Dat vind ik persoonlijk makkelijker. Tijdens het inzetten van de extensions krul ik mijn haar laag voor laag mee zodat mijn eigen haar ook gekruld is.

Ik wilde graag krullen vanaf ongeveer halverwege het haar.

De benodigdheden:

- Remington Pearl Wand

- Clip-in Hairextensions

- Tangle teezer of een andere zachte borstel geschikt voor extensions

- Heat Protection Spray, ik gebruik een heat Protection spray van Toni & Guy.

- Een veilige opbergplek voor je gekrulde extensions. Ik heb de Case erbij besteld en opengevouwen en daarop de extensions gelegd. Ik heb hem niet dicht gedaan maar op mijn kast gelegd zodat ze mooi in vorm zouden blijven.

Ik heb de extensions gekruld toen ik lekker in bed een film aan het kijken was in de avond. Dat is de reden dat sommige foto's mischien wat donker zijn.

1. Je begint natuurlijk met het aanzetten van de Remington Pearl Wand. Ik gebruik de stand die standaard staat aangegeven op het apparaat als je hem aanzet, namelijk 180 graden. Ik durf ook niet heter want ik ben bang dat ik het haar of mijn eigen haar ermee beschadig. De Remington Pearl Wand is snel opgewarmd.

2. Je pakt een strook extensions. Ik heb ervoor gekozen om het aantal krullen te zetten per extension als dat de extension clips heeft. Dus een extension met 2 clips krijgt twee krullen, de extension met 3 clips krijgt drie krullen, de extension met 4 clips krijgt vier krullen. De extension borstel je zachtjes door met de borstel.

3. Na het borstelen spuit je een beetje Heat Protection spray op de extension. Ik wilde de extensions gekruld vanaf ongeveer halverwege dus ik heb de spray vanaf dat punt naar beneden op de extension gespoten.

4. Borstel na het inspuiten met Heat Protection spray de extension nog een keer door zodat de spray goed wordt verdeeld.

5. Verdeel de extension in de hoeveelheid stroken dat je krullen wilt zetten. Onderstaand zie je dat ik een strook pak met twee clips waardoor ik het haar in twee delen heb verdeeld.

6. Doe de strook vanaf ongeveer halverwege om de Remington Pearl Wand heen en draai hem er helemaal omheen tot de punt. Probeer te beginnen met draaien vanaf het dikste deel van de Remington Pearl Wand. Dan krijg je een mooie grote krul.

Tip: Zorg ervoor dat je de bijgeleverde hittebestendige handschoen gebruikt zodat je je vingers niet verbrandt. Ik kon de handschoen zo snel niet vinden dus ik moest extra voorzichtig zijn.

7. Houd het haar ongeveer 7 seconden om de Remington Pearl Wand heen. Echt niet te lang hoor (ik heb constant dat vreselijke youtube fimpje in mijn hoofd van dat meisje die de helft van haar haar afbreekt doordat ze te heet met de stijltang een krul zet).

8. Pak met je vrije hand de Remington Pearl Wand en hou deze op de kop zodat het haar in een rondje op je hand valt.

9. Laat dit plukje ongeveer 10 seconden afkoelen.

10. Herhaal het proces met het tweede plukje haar van de extensionstrook waar je mee bezig bent.

11. Als je klaar bent met de extensionstrook krullen pak je de strook vast zodat de krullen naar beneden vallen. Doordat ze nog even zijn afgekoeld krijg je een mooie krul die ook beter blijft zitten.

12. Borstel nog één maal heel zachtjes door de krullen heen en leg ze vervolgens op de plek waar je ze gaat opbergen.

13. Herhaal deze stappen met de overige stroken hairextensions.

14. Vergeet niet om de Remington Pearl Wand weer uit te zetten. Hij koelt best wel snel af maar wees voorzichtig en zorg dat je jezelf niet verbrandt.

Ik ben met het krullen ongeveer 20 minuten bezig geweest. Ik vind het makkelijker om de extensions te krullen als ze nog niet in mijn haar zitten. Zo krijg je ook geen lamme arm. Ik heb naast de Heat Protection Spray geen andere haarproducten gebruikt om de krullen langer te behouden. De kwaliteit van deze extensions van Luxury for Princess is gewoon enorm goed. Nu, 3 dagen later zitten de krullen er nog steeds in. Ze zijn wel iets uitgezakt omdat ik het heb geborsteld maar er zit nog echt een mooie, natuurlijk lijkende, slag in het haar.

Toen ik de extensions de volgende dag in mijn haar wilde zetten twijfelde ik even. Ik had eerst 4 stroken haar erin gezet maar toen bedacht ik me dat dit eigenlijk niet zo handig is omdat ik zo moeilijker kon zien waar ik nog krullen moest maken in mijn eigen haar. Ik had ze er dus weer even uitgehaald.

Vervolgens heb ik mijn haar verdeeld, ik heb met een klem mijn eigen haar vastgezet en op de plek waar ik de onderste baan wilde gaan inklippen, heb ik krullen gemaakt en vervolgens de extensionstrook ingezet. Zo ben ik naar boven toe gaan werken. Dus mijn eigen haar krullen en vervolgens de extensionstrook erin. Dit werkte snel en makkelijk.

Hieronder nog een foto van het eindresultaat. Excuses voor de verschillende kleuren lipstick, ik wissel op een dag nog wel eens van kleur hihi!

 

With Love,

Life Must Be Fabulous

 

PS, wil je meer weten over de Remington Krultang Pearl Wand Ci95, lees mijn review hierover op: https://www.lifemustbefabulous.nl/news/remington-krultang-pearl-wand-ci95/

 

Reacties op onderwerp: DIY: Krullen maken in je clip-in extensions met de Remington Pearl Wand

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht