Dipje

Lieve beauty's,

De laatste weken komen er wat minder artikelen online dan voorheen. Mijn excuses daarvoor. Ik zit een beetje in een dipje en hoop dat ik er snel uitkom. (Op zich is mijn leven een grote dip sinds maart maar goed...) Ik heb wat nieuwe oefeningen in het zwembad gehad tijdens mijn poliklinische revalidatie. Ongeveer twee en een halve week geleden. Hierbij heb ik veel mijn rug gedraaid en ik heb hierdoor veel meer pijn als dat ik had de laatste weken. Ik merk aan mezelf, ondanks mijn middagdutje, dat ik rond 20:00 uur al wil liggen in bed. Zitten doet dan gewoonweg teveel pijn. Wellicht doe ik teveel en verdeel ik mijn energie verkeerd. Ik ben dan ook deze week weer begonnen met dagplanningen maken maar zelfs met een dagplanning lukt het me niet om te doen wat ik wil doen of ik doe teveel van andere dingen. Ik heb veel stress die niet nodig zou moeten zijn maar helaas is het er wel en zijn het externe factoren die ik niet kan beïnvloeden. Ik moet er maar mee dealen maar het is best wel frustrerend.

Ik heb heel erg weinig energie. Ik vermoed dat dit ook komt door de dagen die zo kort zijn, het is laat licht en vroeg weer donker. Als ik rond 10:00 uur a 10:30 uur wakker wordt dan heb ik om 15:00 uur al het gevoel dat ik de lamp aan moet doen omdat het donkerder wordt. Ik kan daar slecht tegen. Ik ga kijken of ik de komende dagen ergens even een zonnebankje kan pakken. Ik heb nog EUR 50,- op mijn Sunflower pasje staan dus ik kan nog een paar keer gratis zonnen. Ik zon niet vaak onder de zonnebank maar heb het idee dat mijn huid even een oppepper nodig heeft. Ik hoop dat het gaat lukken ergens de komende dagen.

Waar ik wel heel blij van wordt is de gezelligheid van kaarsjes aan, het een tikkeltje luie gevoel als ik een film kijk en een nieuwe samenwerking! Ik heb superleuke producten ontvangen die ik fijn ga uitproberen en reviewen. Ik heb vandaag al wat foto's gemaakt en morgen ga ik er nog een paar maken in een andere setting en dan de mooiste uitkiezen natuurlijk. En een tipje van de sluier, het gaat om huidverzorgingsproducten die niet getest zijn op dieren en die geen parabenen bevatten. Ik kan je vertellen dat ik vandaag heb geroken aan de flessen en mmmmm zalig! Ik ben erg benieuwd wat de producten doen met mijn huid en wellicht is de oog make-up reiniging precies het product waar ik zo hard naar op zoek ben. Ik ben benieuwd. Ik ga lekker smeren de komende dagen/weken en bedenken hoe ik op een leuke manier de producten kan reviewen. Ik zit te denken aan een schriftelijke review van een aantal producten en een video review. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik merk wel welke inspiratie er komt als ik ermee bezig ben hihi! Ik vind het superleuk dat ik ben benaderd om dit te doen. Dat is iets wat ik echt niet had verwacht toen ik mijn blog begon. Ik had uberhaubt niet verwacht dat mensen mijn verhaal zouden willen lezen hihi! Maar nu het gebeurt haal ik daar wel weer positieve gevoelens bij.

Ik kan alles wel een beetje relativeren maar ik lig veel te piekeren. Zo nu ook, midden in de nacht. Ik dacht ik ga even een personal update typen zodat ik hopelijk zometeen zonder te piekeren kan gaan slapen. Mijn hondje daar gaat het goed mee. Ze is zo vreselijk lief. Ze slaapt wel veel en vind het helemaal niet leuk om naar buiten te gaan... Volgens mij heeft ze het veel te koud ondanks haar dikke wintervachtje en ja, met deze kou doe ik haar een trui aan of haar jasje. Ik kleed mijn hond liever niet aan want ik vind dat niet bij honden passen maar tijdens de puppycursus werd me dit wel ten zeerste aangeraden vorig jaar. In ieder geval is ze een positieve en lieve opsteker. Afgelopen zaterdag heb ik de nurves gehad om naar het I love beauty event te gaan. Qua lichaamskracht kon ik dit eigenlijk nog niet aan. Ik ben dan ook nog steeds aan het bijkomen hiervan. Maar toch blij dat ik ben gegaan.

Afgelopen dinsdag zijn mijn nieuwe hulpmiddelen geleverd, ik moest alles namelijk inleveren bij de gemeente omdat ik de maximale leentermijn had bereikt. Ik heb nu een nieuwe toiletverhoger, badplank en een rolstoel op maat. Met mijn rolstoel op maat ben ik erg blij. Hij rijdt een stuk lichter en ik zit goed met mijn benen waardoor ik geen rugpijn krijg. Gelukkig heb ik hem niet de hele dag nodig maar in de avonden gebruik ik hem helaas regelmatig. Ik heb het ongeveer 2 en een halve week zonder mijn hulpmiddelen moeten doen omdat dit het gat was tussen de zorgverzekering en de WMO van de gemeente. Ik vind het best wel flauw dat dit niet opgelost kon worden. Ik kon een badplank lenen van het revalidatiecentrum zodat ik in ieder geval wel kon douchen zonder hulp (mijn douche zit in mijn bad). Maar de toiletverhoger miste ik misschien nog wel meer dan mijn rolstoel. Ik accepteerde het maar dat ik als ik moe was niet naar buiten kon en thuis moest blijven. De toiletverhoger miste ik echt omdat ik constant een pijnscheut kreeg bij het opstaan door mijn hele rug. Ik vrees dat dit ook een factor is geweest dat ik meer pijn heb de laatste weken.

Nou ja. Ik kan helaas even niet heel veel positiefs bedenken. Ik heb wel ongeveer 6 pagina's aan bog ideeën over artikelen in mijn To Do boekje van de hema. Dus ik hoop dat ik snel weer even wat lekkerder in mijn vel zit en er wat artikelen uit gaan rollen. Het liefst zou ik vooruit willen gaan werken maar dit is wat lastig omdat ik gewoonweg niet zo lang achter de laptop kan zitten. Ik ben nu ongeveer 15 minuten aan het typen en moet nu gaan afronden omdat ik merk dat ik me minder kan concentreren. Overdag hou ik het iets langer vol maar hierdoor ben ik best lang bezig met artikelen.

Ik hoop dat jullie me niet vergeten. Ik probeer wel mijn instagram goed bij te houden en ook op facebook wordt ik steeds actiever. Volg je mij al op facebook? Klik hier om naar mijn facebookpagina te gaan!

Ik ga nu proberen te slapen. Nog even een slaapmeditatie oefening doen in het kader om mindful te worden (wat zo lastig is met alle stress, hoe kan ik het nou laten zijn zoals het is terwijl er zoveel in mijn hoofd zit?)

Sweet dreams als je dit nu nog leest!

XoXo Olivia

Life Must Be Fabulous

 

 

Reacties: Dipje

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht