De eerste week met poliklinische therapie

Lieve lezers,

De eerste week met de behandelingen op de polikliniek is alweer voorbij. Ik vertel je... ik zie enorm op tegen komende week. Ik vond het erg zwaar. Over de eerste dag (maandag) heb ik afgelopen week een artikel geschreven. Klik hier om daar naar toe te gaan. Vrijdag was mijn tweede dag. Donderdag was ik pas een beetje bijgekomen van maandag. Ik heb het als heel zwaar ervaren. Hoewel ik vrijdag slechts één therapie had was het wel pittig. Ik moest namelijk om 09:30 uur in het revalidatiecentrum zijn, wat betekent dat ik om 08:30 uur in de taxi zit en wat betekent dat ik om 06:00 uur in de ochtend moest opstaan. Ik heb ongeveer twee uur nodig om goed wakker te worden plus ik moest mijn hondje natuurlijk uitlaten. Daarnaast douchen en me aankleden etc. Ik was op tijd mijn bed uit maar ik heb uiteindelijk geen tijd gehad voor een ontbijt. In het revalidatiecentrum kreeg ik direct een lekkere cappuccino van een mede-revalidant dus dat was wel fijn! Ik had fysiotherapie. Een nieuwe therapeute ook. Een leuke meid die mijn problematiek snapt en direct door al mijn maskertjes heen prikte. Een eerste pluim voor haar is binnen. Ook al hebben we dit keer alleen een gesprek gehad, ik was doodmoe. Ik heb nog even gezellig koffie gedronken met mijn mede-revalidant die ook een dag moest terugkomen en ik had om 12:00 uur mijn taxi terug besteld. Maar die kwam niet. Wederom vergeten mij in te plannen. Ik was nogal pissed off. Ook geen excuses gekregen o.i.d. Mijn hondje was al super lang alleen thuis en ik wilde dolgraag liggen. Pijn in mijn rug en ik was gewoon kapot moe. In totaal heb ik een uur en drie kwartier mogen wachten op de taxi. Toen ik thuis kwam werd ik wel blij van de brievenbus. Hierin lagen de leuke pakketjes die ik zojuist in de shoplog in de categorie beauty heb geplaatst (klik hier om dar naar toe te gaan). Daarnaast lag ook al mijn pasje voor de taxi in de brievenbus. Omdat ik niet zo mobiel ben en nog niet met het openbaar vervoer kan reizen mag ik vanaf nu gebruik maken van het aanvullend openbaar vervoer. Ik moet minimaal een uur van tevoren boeken en ik kan tussen 06:00 uur en 00:00 uur de hele dag reizen binnen een straal van 25 km vanaf mijn huis voor de prijs van het openbaar vervoer maar ik wordt wel van deur tot deur afgezet. Hierdoor kan ik naar de bedrijfsarts toe, kan ik een vriendin bezoeken maar kan ik ook naar het winkelcentrum om boodschappen te doen. Het maakt mij weer wat mobieler. De aanvraagformulieren voor Valys (de dienst die buiten mijn regio rijdt, die kan ik gebruiken als ik naar mijn ouders ga op de veluwe) lagen ook in mijn brievenbus dus die heb ik ook ingevuld en opgestuurd. Mijn vrijheid krijg ik een beetje terug en nu kan ik nog beter op zoek naar mijn grenzen. En ook hoeft niet iedereen meer naar mij toe te komen maar ik kan gaan kijken hoe het gaat om zelf ergens naar toe te gaan en hoe het is om in een andere omgeving te zijn (bijv. zonder verhoogd toilet bij een vriendin etc.).

Ik ben uiteindelijk van 15:30 uur tot ongeveer 18:15 uur in slaap gevallen. Ik had mijn wekker wel gezet maar niet gehoord. Ik heb hondje uitgelaten, even gebeld met mijn moeder, soep gehaald want koken zat er niet meer in voor mij, soep opgegeten, naar de 5000e aflevering van gtst gekeken (ik vond het een beetje tegenvallen) en ik ben daarna weer lekker in bed gaan liggen. Ik weet niet hoe laat ik in slaap ben gevallen maar heel laat zal het niet geweest zijn.

Vanmorgen werd ik moe wakker en ik ben al de hele dag bezig om mezelf wakker te houden. Ik zit constant te knikkebollen en moet echt iets doen want anders val ik in slaap. Ik heb amper energie en mijn maandelijkse periode breekt ook nog eens aan. Helaas heeft de verkoudheid doorgezet en ik ben nu dus enorm verkouden en ik heb last van mijn keel. Kan er allemaal nog wel even bij hoor... en alles in één keer daar raak je ook wel aan gewend... In ieder geval heb ik alleen een kleine boodschap gedaan bij de Lidl. Heb ik een soepje gegeten (geen eetlust) en ik heb even wat geschreven op mijn blog.

Dit artikel ga ik nu ook afsluiten en ik ga lekker naar mijn bedje toe. Ik zie best wel op tegen volgende week. Ik heb therapie op maandag en woensdag, dus maar één rustdag. En best wel een pittig programma. En vrijdag moet ik naar de bedrijfsarts toe. Ik ben blij dat ik eindelijk een bedrijfsarts heb (heeft een half jaar mogen duren). Ik maakte me zorgen over hoe ik er moest komen omdat ik niet 3 keer kan overstappen met het OV maar gelukkig heb ik mijn taxi pasje al binnen dus dat is geen probleem meer. 

Nu ga ik lekker douchen en slapen.

Ik wens jullie fijne dromen en slaap lekker!

XoXo Olivia

 

Reacties: De eerste week met poliklinische therapie

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht