What's in my beautybag today

Vandaag vertel ik jullie wat ik in mijn dagelijkse make-up tas heb zitten. Dus gewoon voor een simpele dagelijkse make-up voor naar het werk of naar een afspraak of wanneer ik ga winkelen o.i.d. Ik pak met een feestje wat meer uit maar dit zijn mijn basisproducten met een paar producten die steeds wisselen zoals lipstick, oogschaduw, kleur van de blush/bronzer.

Ik heb niet één, geen twee maar drie make-up tasjes.

Ik heb een make-up tasje waar ik mijn make up in doe die ik meeneem in mijn tas als ik de deur uit ga. Een make-up tasje waar mijn standaard dagelijkse producten inzitten. En een make-up tasje waar ik de items in stop die ik dagelijks afwissel. Deze gebruik ik omdat ik me meestal zittend met een handspiegel opmaak. Dit deed ik ook al voordat ik in de rolstoel kwam te zitten. Ik zit graag op de bank in de ochtend met een cappuccino (worden jullie al gek van mijn cappuccino's?) en dan luister/kijk ik naar het journaal (dagelijkse ochtendroutine).

 

Make-up tasje 1, voor in mijn handtas (ik heb verschillende kleine tasjes, deze gebruik ik momenteel het meest (Clarins):

Momenteel zit hier niet veel in omdat ik niet veel weg ga. Als ik hier iets in doe, dan zoek ik dat per keer uit. Standaard zitten hier de All About Matte oil control paper in en een aantal kleine kwastjes die ik bij een winactie van Hair by GeneeBee en Urban Glam cadeau heb gekregen bij mijn prijs (supermooie suede oorbellen en een fantastische fabulous wimperset die tot wel 30 keer gedragen kunnen worden). Deze kwastjes zijn handig voor onderweg en passen precies in mijn To go make-up tasje. Standaard zit er een lipbalm in babylips, dit is de Pink Punch en hij geeft een rozige kleur af. En natuurlijk altijd een haarelastiekje, knipje en wattenstaafjes. Dit is wat er standaard in zit, als ik weg ga, doe ik er meestal een mini concealer bij, 1één van de drie mascara's, de kleur lipstick die ik die dag draag, een klein potje met een beetje foundation zodat ik eventueel iets kan bijwerken en andere mogelijke dingetjes die ik mischien nodig heb op de dag afhankelijk van de make up die ik draag. Ook een test parfummetje of een meeneem spuitflesje ontbreekt niet!

Make-up tasje 2, de daily standard (tasje = van BH Cosmetics):

Hierin zitten een aantal kwasten die ik dagelijks of regelmatig gebruik, een fijne poederkwast, een kwast voor mijn blusher, een wenkbrauw borsteltje, natuurlijk de foundationkwast (en binnenkort mijn nieuwe Kabukikwasten die in bestelling zijn) en verschillende kwasten om concealer en oogschaduw mee aan te brengen.

Qua make-up gebruik ik standaard de volgende producten. Make-up base van NYC en van etos eigen merk. Ik breng hier altijd minder dan een vingertopje van aan, ik vind het fijn om daarover mijn foundation aan te brengen omdat deze dan fijner en egaler uitsmeert.

Ik gebruik bijna altijd dezelfde foundation namelijk de Maybelline Fit Me nr. 120 (SPF18). Ik heb toevallig twee foundations van een ander merk in bestelling omdat ik wil kijken of dat mischien ook bij me past. Ik heb heel lang foundation van Dior gebruikt maar dit werd me toch wat prijzig. Ik vind de Maybelline Fit Me een prima vervanger, soms gebruik ik ook wel L'Oreal of Rimmel London maar meestal neem ik toch weer deze Maybelline mee. De All About Matt fixing compact poeder van Essence ontbreekt echt niet in mijn make-up tas. Ik ben dol op deze poeder want mijn make-up wordt goed gefixeerd en blijft mooi zitten. Deze poeder gaat minstens één keer per maand op.

Het wenkbrauwpotlood soft Brunette van BH cosmetics, ik heb er maar 1 die ik nu gebruik. Ik heb hem nu ongeveer 2 weken en het is de fijnste die ik ooit heb aangeschaft. Ik doe vrij weinig aan mijn wenkbrauwen. Ben wel van plan ze te laten epileren na mijn revalidatie. Ik durf het niet zelf omdat ik bang ben dat ik de vorm weghaal door teveel weg te halen op de verkeerde plekken. In ieder geval teken ik het dagelijks een klein beetje bij en soms haal ik een haartje weg die in de weg zit.

Vervolgens gebruik ik drie verschillende mascara's van L'Oreal. Als er nou één op de markt komt die deze drie combineert ben ik echt blij. Maar ik denk juist dat ik het fijn vind om deze drie te gebruiken wegens de verschillende borsteltjes. Ik begin met de goudkleurige, de Volume Million Lashes. Vervolgens gebruik ik de Extra Volume Colagene en ik sluit af met de waterproof False Lash Architect. Sommige zullen me voor gek verklaren en dagelijks is het een drama om het weer van mijn wimpers af te krijgen maar het resultaat is volle wimpers met volume.

Ook zit er nog een zelfbruinende creme van Clarins in mijn dagelijkse make-up tasje. Ik heb ongeveer 20 van deze kleine flesjes (proefmonsters van mijn moeder gekregen) en ik gebruik de zelfbruinende creme sinds een week om de twee dagen. Ik doe ongeveer 4 beurten met zo een flesje dus ik denk dat ik de zomer wel doorkom. Mijn moeder haalt vast wel weer nieuwe dingen bij Clarins en dan krijg ik hopelijk de proefmonsters weer. Handig hoor!

Make-up tasje 3, de every day different (tasje is van Toni & Guy)

In dit make up tasje shop ik iedere dag de dingetjes die ik wil gebruiken van mijn kast waarin ik mijn make/up bewaar. De kwasten haal ik uit mijn glazen pot, ik pak er altijd teveel hoor, daadwerkelijk gebruik ik er mischien drie of vier als ik oogschaduw op doe. Mijn handspiegel zit erin, ik ga me namelijk meestal lekker op de bank opmaken terwijl ik naar het ochtendjournaal kijk-luister. Helaas is er nu in de zomerperiode geen ochtend actualiteiten programma, dat vind ik altijd wel leuk om te kijken.

Enfin, ik heb ervoor gekozen om de make up er in te doen die ik vandaag gebruik, ik gebruik altijd lipstick, concealer, bronzer en blush maar ik heb tal van verschillende potjes en verschillende merken. Ik draag niet iedere dag oogschaduw (wel standaard en klein beetje wit of highlighter in mijn binnenste ooghoek om net een beetje wat frisheid in mijn oog te krijgen. Vandaag heb ik wel oogschaduw op en wel de Smokey Eau de Rose van L'Oreal. Deze heeft een beetje licht rose en donkerpaarsige kleuren, je kunt er een smokey eye mee maken maar je kunt ook gewoon een enkele of twee kleuren gebruiken. Ik heb vandaag geen smokey eye gemaakt maar wel alle kleuren gebruikt. Ik heb de Creme Puff pressed powder van Max Factor vandaag gebruikt om mijn wangen mee af te poedern voor ik de bronzer en blush gebruik. Ik heb een lichte lipstisch op van L'Oreal Colour Riche by Doutzen's Nude, Collection Privee by Doutzen. Hij staat niet op de foto maar ik heb er later nog een beetje  lipstick van BE Cosmetics in de kleur Silk overheen gedaan omdat ik het iets te roze vond in combinatie met mijn ogen. Ik heb de shimmery powder van J Cats Beauty die ik gebruik als highlighter. En vandaag heb ik wederom gekozen om mijn drie nieuwe Sleek aankopen op te doen, de Corrector en Concealer in de kleur 02, het 4 colour Bronze Block in the tint Light en de Blush by 3 in de kleur Pink Lemonade 369. En naturlijk een paar schone wattenschijfjes die ik gebruik om ophopingen of teveel aangebrachte make up te verwijderen en waar ik evetueel mijn kwast op afdep als ik hem nogmaals wil gebruiken met een ander kleurtje. Ook staat er een potje met een zelfgemaakte oogprimer. Ik heb een DIY gedaan die Beauty in A Moment had gepost op haar blog. Ik heb er wel een eigen draai aan gegeven, willen jullie weten hoe ik dit heb gemaakt, laat het me dan weten en dan zal ik een DIY maken.

Hier een foto van mijn make up of today. Let aub niet op mijn haar, ik heb een bad hair day. De oorbellen zijn van Asiisa.

Vragen voor jullie lezers:

1. Wat zit er in jou make-up tas?

2. Heb je er ook drie of ben ik de enige?

3. Wat zijn jou favoriete dagelijkse producten?

Ik ben erg benieuwd.

 

 

 

Ik wens jullie een goed weekend toe!

With Love,

 

Life Must Be Fabulous

 

Reacties op onderwerp: What's in my beautybag today

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht