Beauty tips

Een random artikel over beauty en verzorging. Als je een fabulous leventje wil dan moet je er ook fabulous uit zien!

Ik kwam op de website van Dutch ModeI Info (hierna DMI) en ik zag verschillende beauty tips die ik graag met jullie wil delen. Ik vertel daarbij ook mijn eigen ervaringen bij deze tips en ik voeg er tips aan toe uit mijn eigen ervaring!

Beautytips voor je lichaam:

  • De blauwe plek: als je een blauwe plek op je lichaam hebt, kun je daar Vitamine E voor gebruiken om ze sneller te laten verdwijnen. Een goede tip voor mij, ik heb namelijk snel last van blauwe plekken. Soms zit er ineens een blauwe plek en heb ik geen idee waar deze vandaan is gekomen. Ik gebruikte altijd een vitamine E olie van De Tuinen maar sinds ik de Argan Olie van Aya-shop gebruik, gebruik ik deze. In Argan olie zitten hoge concentraties van vitamine E en is dus een prima vervanger van de vitamine E olie die ik gebruikte.

Gezond eten en veel water drinken is het allerbeste voor je huid en voor je lichaam. Maar vitamine E is een minder bekende stof die echt goed doet voor je lijf. Het gaat de veroudering van je huid tegen, bestrijdt fijne lijntjes en rimpels. De aanmaak van collageen door je lichaam wordt gestimuleerd je hebt echt (ik spreek uit ervaring) snel effect. Ook littekens zijn goed te behandelen met Argan Olie, het helpt echt bij het genezingsproces en het herstellen van je beschadigde huid naar een mooie zachte huid. Mijn gezicht is sinds ik om de dag Argan Olie gebruik zoveel zachter geworden. Ook heb ik het idee dat de fijne lijntjes rondom mijn ogen minder worden. Ik kan niet spreken uit ervaring betreft Acne of puistjes. Ik heb het geluk dat ik daar amper last van heb en ook niet heb gehad in mijn jeugd. Wel lees ik regelmatig dat Vitamine E daar ook wonderen voor doet. Argan Olie is een 100% natuurlijk product en bevat echt enorm veel vitamine E.

  • Scheerschuim: gebruik in plaats van scheerschuim, cremespoeling. Deze tip neem ik letyerlik over van de website van DMI. Ik scheer mijn benen persoonlijk niet zo vaak omdat ik hele lichte haartjes heb. Maar als ik het doe, doe ik het inderdaad met cremespoeling. Mijn benen glanzen meer en zijn zacht. Na het scheren gebruik ik Argan Olie, een klein beetje maar. Ik vind het echt zo een fijne olie.
  • Koude/warme douche: deze tip las ik ook op de website van DMI maar het is iets wat mijn moeder me altijd heeft mee gegeven. Wissel tijdens het douchen het water met koud en warm. Dit stimuleert je bloedsomloop en verbetert je weerstand. Ik lees nu dat het ook zou moeten helpen tegen slapeloosheid. Ik doe dit af en toe, eigenlijk alleen als ik een griepje voel aankomen. De laatste tijd slaap ik slechter als dat ik normaal doe dus ik denk dat ik deze tip vanavond nog in praktijk ga brengen!

Gezond eten en drinken

Een goede leefstijl is belangrijk om gezond te zijn en je goed te voelen. Veel groente, twee stuks fruit per dag en veel water drinken. Ik zelf eet ook veel eiwitten (kipfilet, eiwit van een ei, kalkoenfilet op brood etc.) Eiwitten helpen om je botten gezond te houden. Kijk voor meer informatie over eiwitten en gezond eten op de website van het voedingscentrum. Ik heb veel ellende gehad met mijn gewicht, veel te dik zijn, het jojo effect, ik heb tientallen dieten geprobeerd. Na een maagbandje en daarna een Gastric Bypass operatie ben ik mijn leefstijl compleet gaan veranderen. Ik heb veel aan de website van het voedingscentrum gehad. Ik eet veel eiwitrijk en koolhydraatarm voedsel, het gaat om een balans die je krijgt in het eten, regelmatig eten en eten in normale/kleine porties en goede verhoudingen. Heb je een dag wat meer gesnoept of had je een feestje, doe dan de dag erna één of twee balansdagen.Voor mij werkt dit echt.

Beautytips voor je ogen

  • Het eerste wat ik lees op de website van DMI is dat vochtige zakjes kamille thee helpen tegen wallen. Mijn ervaring is dat dit daadwerkelijk zo is. Ik kook altijd wel het water en hang het zakje thee erin, ik laat het afkoelen en doe het dan op mijn ogen als het nog wel warm is. Natuurlijk niet gloeiend heet want dan krijg je brandwonden. Laat de zakjes dus echt goed afkoelen. Ik behandel hier de traanoogjes van mijn hondje ook mee. Ik heb een chihuahua die soms wat rode natte plekjes onder haar ogen krijgt. Zonder het oogje aan te raken van mijn hondje dep ik een beetje met een theezakje kamillethee en de plekjes verdwijnen.
  • Er staat op de site ook dat het goed is om laag te slapen met je hoofd en niet teveel of dikke kussens onder je hoofd te hebben. Dit zou wallen tegen gaan. Ik slaap zelf volgens mij niet te hoog maar ook niet heel laag. Ik lig heerlijk in mijn bed zoals ik dat nu doe maar mischien is dit een handige tip voor een lezer.
Beautytips voor je mond

  • Om wittere tanden te krijgen: wrijf geplette aardbeien over je tanden. Nou deze tip ga ik zeker proberen. Nog nooit gedaan namelijk en ben benieuwd of het werkt!
  • Voor zachte lippen, gebruik een oude tandenborstel en wrijf er overheen. Dit doe ik vrij regelmatig, ook om velletjes van mijn lippen af te krijgen zodat mijn lippenstift mooier pakt. Ik denk dat veel dames deze tip al kennen!
  • Honing is goed voor zachte lippen en als je lippen schraal zijn, gebruik dan vaseline, dit werkt verzachtend. De vaseline tip kende ik al. De honingtip niet. Ik vraag me af of dat zal werken. Honing is zoetig en bevat suikers. Ik denk dat als ik dat zou doen ik steeds met mijn tong over mijn lippen zal gaan wat denl ik een aanval op het tandglazuur kan betekenen. Enfin, ik ga het wel een keer proberen als ik schrale lippen heb. Ik ben nieuwsgierig!
Beautytips voor je make-up
  • Om deze tip moest ik wel lachen, ik probeerde het net even en het klopt wel! De tip van DMI: "om uit te vinden waar je je blusher precies moet aanbrengen; hou je hoofd een paar seconden ondersteboven, als je overeind komt zie je precies waar je je blusher moet aanbrengen". Persoonlijk doe ik het niet zo. Ik breng altijd eerst een bronzer aan onder mijn jukbeen vanaf de kant van mijn oor tot ongeveer de buitenste ooghoek. De blusher doe ik daarboven op de appeltjes van mijn wangen (die worden inderdaad door de tip van DMI beter zichtbaar!). Ik werk altijd van de buitenkant van mijn gezicht richting mijn neus. Mocht ik teveel van het product aanbrengen dan kan ik het makkelijker corrigeren.
  • Doe een druppeltje water bij wateroplosbare mascara als het te droog wordt, bij waterproofmascara kun je olie gebruiken. Dit doe ik zelf eigenlijk nooit. Ik koop een nieuwe mascara. Ik gebruik veel mascara dus ze gaan er ook redelijk snel doorheen, nog voordat ze de kans krijgen om droog te worden.
  • Meng foundation met een beetje dagcreme voor een natuurlijker resultaat. Deze tip klopt zeker. Waar je dan wel op moet letten, is mijn ervaring, is dat je de foundation wel egaal aanbrengt, Ik vind dat wat lastiger als ik hem heb gemengd met dagcreme.
  • De beste tip: haal altijd je make up van je gezicht af voordat je gaat slapen. Ik deed dit vroeger niet altijd maar nu wel. Ik had er nooit zo een zin in. Maar op een gegeven moment gaat je huid echt protesteren, bij mij in de vorm van mee eters. Vanaf dat moment haal ik altijd mijn make up van mijn gezicht. Ik heb vaak moeite met het erafhalen van mijn mascara. Maar ik doe het toch want ik wil niet dat mijn wimpers gaan afbreken. Het is echt belangrijk om je make up te verwijderen en een goede nachtcreme of argan olie te gebruiken. Mischien ondervind je er nu nog geen gevolgen van maar als je ouder wordt ga je het echt wel merken! 

Beautytips voor je haar

  • Het is echt belangrijk om je haar goed te verzorgen. Ga daarom regelmatig naar de kapper. DMI adviseert om zeker één keer in de drie maanden naar de kapper toe te gaan om de gespleten en dode puntjes er uit te laten knippen. Ik moet ook nodig naar de kapper. Doordat mijn microringextensions er langer in hebben gezeten dan normaal moet ik echt even de dode puntjes laten knippen. Ik heb een bon gekocht via Groupon dus ik ga een nieuwe kapsalon proberen. Ik hoop dat ik snel naar het revalidatiecentrum kan zodat ik als ik weer een beetje kan lopen in een weekend naar de kapper kan. Momenteel is het met die rolstoel allemaal even niet te doen helaas.
  • Gebruik geen haarproducten met alcohol omdat dit je haar uitdroogt.
  • Als je blond haar hebt en het om een natuurlijke manier blonder wil krijgen, dan kun je dit doen met citroensap, doop je haar erin en laat het drogen in de zon. Lauren Conrad had op haar website laatst een leuk artikel geplaatst geschreven door één van haar LC teamleden, check dit artikel op: Beauty DIY: Natural hair highlighters. De website van Lauren Conrad vind ik sowieso een leuke aanrader, hij is Engelstalig maar ze hebben leuke artikelen en leuke tips. Ik ben een fan!
  • Nog een laatste tip van DMI: gebruik babyshampoo, zacht voor je haar en je haarverf blijft langer mooi zitten, bovendien ruikt het ook heerlijk. Dit is waar! Ik was mijn extensions met babyshampoo en ik maak ook mijn make up kwasten schoon met babyshampoo. Ik gebruik ook wel eens de haarlotion om een klitje uit mijn haar te krijgen. Ik ben fan van het alombekende Zwitsal.
Beautytips voor je huid
 
  • Bij een vlekkerige huid (door bijv. puistjes) gebruik; Calendula creme. bijv. van Kruidvat. Na een paar maanden zie je echt resultaat! Ik heb hier zelf geen last van dus nooit geprobeerd. Wie weet een handige tip voor iemand die er wel last van heeft?
  • Tea tree olie en antiseptische oogdruppels helpen de roodheid uit een puistje te krijgen. Ook lavendel olie schijnt hierbij te helpen.
  • Als je een lichtere huid wilt, snij een citroen door de midden en wrijf deze over je hele gezicht, laat het 5 minuten zitten en spoel het af met warm water! Dit heb ik ook nooit geprobeerd, ik probeer juist altijd een beetje een getinte huid te krijgen. Deze tip ga ik niet uitproberen hihi!
  • Heb je een pukkeltje, spuug op je vinger en smeer dat erop. Speeksel is bacteriedodend! Ik wist niet dat speeksel bacteriedodend is. Een tip die mischien een beetje viezig klinkt maar als ik dan een pukkeltje krijg tijdens mijn hormonale dagen van de maand, dan ga ik hem denk ik wel even proberen.
  • Zachte handen scrub: Mix een handpalm vol met suiker met het sap van een halve citroen. Masseer dit over je handen tot je huid begint te tintelen. Afspelen met koud water en dan handcreme aanbrengen. Suiker is schurend, waardoor droge huid eraf gescrubt word, en het citroen sap is verfrissend. DIt is een heerlijke tip. Deze heb ik al vaker toegepast. Ik heb nu in de rolstoel veel last van blaren op mijn handen en van eeltplekjes, daar helpt het ook goed tegen!
  • Lezerstip van DMI: Voordat je make-up opdoet: Pak een washandje en maak het nat met heet water. Laat het op je gezicht rusten zo laat je je poriën open gaan. Circa 2 min. Als de tijd voorbij is was je je gezicht weer met koud water om er voor te zorgen dat je poriën niet verstopt raken. En doe dit precies hetzelfde voor het slapen gaan maar daarna natuurlijk geen make-up meer opdoen! :p. Deze ga ik ook proberen. Ik ben benieuwd. Kun je direct checken of je make up goed er af is gehaald.

Dit waren de random tips van Dutch ModeI Info  en een paar tips van mij over mijn ervaringen. Ik vind het een leuke site om zo af en toe eens te bezoeken en de tips die gegeven worden zijn handig. Vele kende ik al en ik heb nieuwe geleerd die me goed bevallen.

Even voor de formaliteit en om copyright misverstanden te voorkomen; een quote van de website van DMI: Het is toegestaan inhoud over te nemen, mits je daarbij Dutch Model Info met een werkende link naar de website als bron vermeldt. Dit heb ik natuurlijk gedaan.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en wat aan de tips hebben.

With Love,

Life Must Be Fabulous


 

 

Reacties op onderwerp: Beauty tips

superblog!

echt een superblog ik ga de tips zeker uitproberen!
ik hoop dat je snel van die rolstoel af bent
xxx lotte

Re:superblog!

Dank je wel meissie! XoXo

Nieuw bericht