Anderhalve week verder

Vandaag ben ik precies anderhalve week in het revalidatiecentrum. Nog steeds wennen.. misschien went het nooit.. Ik ben benieuwd. Ik heb nog niet een duidelijke indicatie over hoe lang ik hier mag verblijven. De doelen worden zo een beetje gesteld voor 6 tot 8 weken dus ik gok dat dat een beetje de indicatie is. Ik hoor aan het einde van de maand de inschatting in ieder geval. Ik ben erg benieuwd. Heb veel moeilijke momenten. Meer als dat ik thuis heb gehad, gek he? Hier rollen die tranen soms gewoon over mijn wangen. Net nog, er lagen twee kaarten op mijn nachtkastje. Gekregen van mensen die ik eigenlijk zelden spreek en die via via hebben gehoord dat het momenteel niet zo goed met me gaat. Het doet me zoveel dat mensen aan me denken en me gewoon een kaartje sturen. Echt heel erg lief. Ik heb mijn kamer een beetje gezellig gemaakt ondertussen. Het prikbbord hangt al behoorlijk vol met foto's en kaarten, ik had een kunstplantje dat ik van mijn vriendin had gekregen tijdens mijn ziekenhuisopname meegenomen en op mijn verjaardag kreeg ik van mijn vriendin een boeddha met een mooie bloem erin. Die staan op het tafeltje. Een stapel tijdschriften voor als ik me verveel. Maar eigenlijk vermaak ik me hier wel. Vandaag heb ik de hele dag geen therapie. Daar baal ik wel een beetje van. Ik heb wel oefeningen gedaan die ik heb geleerd van de fysiotherapeut. Dat ga ik straks nog een keertje doen. Dan heb ik in ieder geval wel wat gedaan ook al heb ik geen therapie. Helaas is het meestal vrij druk in de oefenzaal dus er is niet altijd een plekje beschikbaar. Ik rol er dus maar op verschillende momenten op een dag naar toe. Ik slaap hier echt enorm goed, dat valt me 100 % mee. Ik wordt niet eens wakker van mijn wekker. Ik had eerst een dame op mijn kamer die me wakker hield, gelukkig kon ik oordoppen krijgen van een andere revalidant waardoor ik haar niet meer hoorde. Ze is inmiddels naar een andere kamer gegaan en nu heb ik een twee persoonskamer voor mijzelf.. voor zolang dat duurt natuurlijk... Je weet niet hoe snel er iemand op de kamer wordt geplaatst. In ieder geval afgelopen nacht heb ik alleen geslapen en dat was erg fijn. Vanaf volgende week wordt mijn programma wat drukker. Daar heb ik wel zin in. Ben benieuwd hoe mijn conditie is wat dat betreft. We gaan het zien.

Komend weekend ga ik op weekendverlof naar huis dus van vrijdag tot zondag slaap ik lekker in mijn eigen bed. Zondagavond brengt mijn moeder mij weer terug. Gelukkig zie ik dus zondag mijn hondje weer. Mijn vriend heeft het huis gepoetst dus ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Nog 1 nachtje hier en dan lekker even naar huis. Het wordt moooi weer, en het is nagelstudio tijd hihi! Verder hoop ik dat het me lukt om het balkon op te komen zodat ik ook wat zonnestralen mee kan pikken. Heb nu wel twee rolstoelen dus dat betekent dat ik wat meer vrijheid heb, ik hoop dat het me gaat lukken om door de zware voordeur heen te komen en anders hoop ik op een  lieve buurman of buurvrouw die even helpt... we'll see!

Dit was even een korte update.

XoXo

Life Must Be Fabulous