38 beautyvragen

Hoe vaak was jij je gezicht op een dag?
Twee keer per dag, in de ochtend en in de avond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe een beetje smokkel met het reinigen van mijn wimpers. Soms heb ik niet zoveel zin om mijn mascara eraf te boenen. Maar normaal gesproken maar ik zowel in de ochtend als in de avond mijn gezicht schoon met make up remover.

Welk huidtype heb je?
Ik heb een normale huid. Gelukkig zelden tot nooit last van puistjes, erg fijn. Ik heb er af en toe 1 in mijn maandelijkse periode *bloos.

Welke face wash gebruik je op dit moment?
Ik gebruik thuis de milk en tonic van Lancaster. In het revalidatiecentrum gebruik ik de It's my beautifull skinday lijn van de Hema.

Scrub je je gezichtshuid?
Ja, ongeveer eens in de maand. Ik heb daarna altijd een dag een beetje een gevoelige huid, ik doe er dan argan olie op en mijn huid wordt heerlijk zacht. Ik gebruik de Argan olie van Aya shop.

Welk merk gebruik je hiervoor?
Ik gebruik de scrub van Rituals.

Welke dagcreme gebruik je?
Ik gebruik oil of Olaz voor de oudere huid (ook al heb ik nog een jonge huid), ik vind hem zo heerlijk dik. Ik doe eens in de drie dagen geen dagcreme op maar Argan olie.

Heb je sproeten?
Yes op mijn neus. Je ziet ze niet zo goed. Als ik foundation op heb zie je ze eigenlijk helemaal niet. In de zomer krijg ik wel veel meer sproeten. Dan vallen ze wel op.

Gebruik je een oogcreme?
Nee, ik ben nog op zoek naar een goede. Ik heb een tijdje een oogcreme van biodermal gebruikt maar deze begon te irriteren. Nu klop ik zachtjes de dag/nachtcreme onder mijn ogen, met mijn vingers.

Heb of had je last van acne?
Nee, nooit last van gehad. Heel af en toe een puistje tijdens mijn maandelijkse periode maar zelfs dat is eigenlijk niet noemenswaardig. Dat starte overigens pas toen ik een spiraal nam, dus dat is pas sinds een jaar of 2.

Welke foundation gebruik je op dit moment?
Ik gebruik de foundation van Max Factor en de foundation van Miyo. Af en toe heb ik een CC cream dag, als ik wat rode plekjes in mijn gezict heb bijvoorbeeld. Dan gebruik ik de CC cream van Essence.

En welke concealer gebruik je?
MIjn favoriet is de concealer van Sleek make up. Maar, ik ben ook blij met de concealer van BH cosmetics en soms gebruik ik het vier kleuren concealer pallet van Catrice. Die gebruik ik als ik de groene of roze ondertoon even nodig heb. Maar doorgaans gebruik ik de concealer van Sleek.

Weet je wat de ondertoon van je gezichtshuid is?
Ik heb een gelige ondertoon. Je kunt de ondertoon van je gezicht ontdekken door de test te doen op de website van Style trip, check het hier.

Wat vind je van valse wimpers?
Fijn en handig voor een feestje, scheelt een hoop mascara. Ik vind het altijd wel een gedoe om ze er mooi en netjes op te krijgen. Ik wil ze er ook aan het einde van zo een dag//avond het liefst heel snel eraf trekken. In het begin merk ik niet zo dat ze erop zitten (tenzij ik mijn bril draag) maar op een gegeven moment gaat het wat irriteren. Ik heb gevoelige ogen.

Wist je dat je je mascara elke drie maanden moet verwisselen?
Ja dat weet ik. Mijn mascara houd het geen eens drie maanden vol. Ik smeer graag met mascara en heb maandelijks een nieuwe nodig.

Van welk merk is je mascara?
L'Oreal is en blijft mijn favoriet.

Sephora of MAC?
MAC, hoewel ik Sephora ook top vind.

Heb je een MAC Pro-card?
Nee..

Welke tools gebruik je voor het aanbrengen van je make-up?
Ik breng alles aan met kwasten en met de beautyblender. Ik heb onlangs de make up spons van Real Techniques aangeschaft, die heb ik nu één keer gebruikt en ik ga binnenkort een vergelijking maken met de beautyblender. Ik hou er niet van om mijn make up aan te brengen met mijn vingers. Dit komt denk ik omdat ik meestal lange nagels heb.

Welke primer gebruik je voor onder je oogschaduw?
Van Beyu of van ELF cosmetics. In die van ELF zit een beetje een shimmer, dat vind ik vooral mooi als ik oogmake up met shimmer gebruik, het versterkt mooi. Die van Beyu is ook erg fijn en je make up zit dan zelfs de volgende dag nog goed als je het er na een avondje stappen niet afhaalt....

En voor je gezicht?
NYC primer of die van ELF cosmetics.

Wat is je favoriete oogschaduwkleur?
Burn out van het Naked 3 pallette van Urban Decay.

Oogpotlood of eyeliner?
Oogpotlood. Ik kan niet omgaan met eyeliner en ik vind het bij mezelf ook niet mooi staan. Ik vind het overigens bij anderen wel vaak mooi.

Prik je vaak in je ogen met een oogpotlood?
Uh, nee.... nooit....

Gebruik je minerale make-up?
Sommige producten van Sleek make up die ik heb zijn op minerale basis.

Welke lipstickkleur is je favoriet?
Momenteel Barbie Pink en Relentlessy Red van MAC cosmetics. Maar Silk van BE ook zo mooi. Lipstick kan ik echt niet kiezen, ik hou van lipstick, ik draag het de hele dag, iedere dag en het liefst ook als ik naar bed ga (dat doe ik natuurlijk niet ;)).

En welke kleur lipgloss?
Op dit moment gebruik ik eigenlijk zelden lipgloss.

Wat is je favoriete blush op dit moment?
Van Sleek make up de lichtroze.

Gebruik je liever drugstore make-up of de wat duurdere merken?
Het maakt mij niet veel uit als het maar goed blijft zitten. Ik merk wel dat de producten van de wat duurdere merken beter blijven zitten dus wat dat betreft de iets duurdere make up. Maar ik kan echt niet leven zonder mijn essence all about matt poeder...

Heb je er ooit over nagedacht om make-up lessen te nemen?
Het lijkt me enorm leuk om een visagieopleiding te doen. Ik heb er alleen helaas de tijd (nog) niet voor gehad. Wie weet in de toekomst?

Ben je een beetje klungelig als je je make-up aanbrengt?
Vroeger wel, nu niet meer.

Aan welke make-up fout heb je echt een hekel?
Als ik dan eyeliner op doe en het gaat mis. Of als ik mijn oogschaduw supermooi heb aangebracht en mijn wimper met natte mascara botst er tegenaan, daar kan ik echt geirriteerd van raken.

Hou je van felle make-up of natuurlijk ogende make-up?
Ik doe meestal OF een opvallende ooglook en natural lippen of een opvallende lipstick met mijn ogen au naturel.

Van welke celebrity vind je de make-up echt prachtig?
Khloe Kardashion, haar haren zitten ook altijd perfect, vooral de kleur!

Stel: je moet de deur uit, maar je mag slechts 1 product gebruiken om je mee op te maken, welk product zou dat zijn?
Mascara, ik heb wit blonde wimpers dus anders heb ik geen ogen maare ik kan ook echt niet zonder lippenstift.

Zou je het huis kunnen verlaten zonder make-up op?
Ja, ik doe het alleen niet vaak... soms op een make up loze zondag en ik moet alleen even naar de supermarkt.

Vind je dat je er zonder make-up nog steeds goed uitziet?
Ligt eraan hoe mijn huid eruit ziet. Als ik een beetje bruin ben van de zonnebank ben ik tevreden maar ik heb een behoorlijk wit gezicht dus liever wel make up.

Wat is, volgens jou, het beste make-up merk?
Mag ik er ook drie noemen? Van mijn dagelijkse make up gebruik ik de meeste producten van Sleek. Maar ik ben dol op de lipstick van MAC en op de oogschaduw van Urban Decay.

En als laatste: wat vind je van make-up?
Het heeft me uit een depressie gehaald of in ieder geval ervoor gezorgd dat ik niet depressief ben geworden. Ik hou van make up. Ik hou van experimenteren. Ik hou van nieuwe producten proberen en het maakt me gewoon blij!

Reacties: 38 beautyvragen

Dat wist ik allemaal niet

Leuk hoor dat wist ik allemaal niet van je! Ik ben benieuwd naar elf make up primer, kun je dat ook in de winkel halen? Is hij duur?
x

Re:Dat wist ik allemaal niet

Je kunt hem in de webshop komen! Volgens mij kost het 1 euro! XoXo Olivia

Nieuw bericht