Writersblock? 10 tips om dit tegen te gaan

Lieve lezers,

Hebben jullie wel eens last van een writersblock? Bij mij komen er altijd ideeën naar boven als ik ergens mee bezig ben, als ik in de tram zit, tijdens het revalideren. Ik vergeet dingen snel dus ik schrijf ze altijd op. Maar soms heb ik toch geen zin om ergens over te schrijven wat ik eerder had bedacht of ik heb toch geen inspiratie om zo een artikel te schrijven. Maar toch wil ik dan iets op mijn blog zetten. Er zijn allerlei manieren om inspiratie te krijgen. In dit artikel deel ik graag een aantal tips met jullie, hopelijk helpt dit ook een ander die even niet weet wat hij of zij moet schrijven!

  • Schrijf je ideeën op, heb altijd een klein notitieboekje en een pen in je tas zodat je ideeën direct kunt opschrijven.
  • Maak foto's gedurende de dag van dingen die je hebt gedaan, vooral als je iets gaat doen wat speciaal is of iets waar je blog mee te maken heeft. Je kunt dan bijvoorbeeld een Plog maken (photo log) over hoe jou dag eruit zag.
  • Pinterest, een leuke app op je telefoon. Er staan enorm veel leuk DIY op, tips om je haar te doen, beauty tips & tricks. Ik heb regelmatig mijn pinterest momentjes en ik pin dan allerlei dingen die ik leuk vind. Over sommige dingen heb ik dan blog ideeën. Die foto's sla ik dan op mijn telefoon op zodat ik die kan gebruiken als ik even geen of minder inspiratie heb. Absoluut niet als een copy cat maar wel een idee wat ik op mijn persoonlijke manier en in mijn eigen stijl kan uitwerken.
  • Bloglovin, ook zo een leuke app. In deze app kun je al jou favoriete bloggers in één overzicht volgen. Je kunt zien wat er speelt in het blogwereldje en wellicht helpt dit om zelf weer leuke ideeën te krijgen om over te schrijven. Ook hier geldt natuurlijk dat je niet zomaar artikelen kunt en mag kopiëren. Schrijf zelf een artikel, en als je al een leuke quote gebruikt, noem dan de naam van degene die dit heeft geblogd met een verwijzing naar zijn of haar blog.
  • Stel een vraag aan je lezers over of zij leuke vragen voor je hebben die je kunt beantwoorden. Je kunt ook vragen of zij dingen hebben die zij graag zouden willen lezen, jou ervaring hiermee willen weten of een product dat zij graag gereviewd zouden willen zien.
  • Tegenwoordig zie je veel lijstjes, dat is niet erg moeilijk om te bedenken. Bijvoorbeeld; tips om een koude winter door te komen, een verslag van een mooie reis die je hebt gemaakt, een top tien leuke vakantiebestemmingen en ga zo verder.
  • Kijk eens terug in de statistieken van je blog en bekijk welke artikelen of welke categorie artikelen het beste gelezen zijn. Wellicht krijg je hierdoor inspiratie doordat je ziet wat je lezers leuk vinden. Daarnaast kun je ook een oud artikel een keer herschrijven. Ik review graag. Ik review de producten vaak nadat ik ze een aantal keren heb gebruikt. Eigenlijk is dat dus een eerste indruk. Wellicht is je mening verandert over het product of heb je een vergelijkbaar product waar je eigenlijk enthousiaster of minder enthousiast bent. Doe een battle met dat andere product of herschrijf het oude artikel met je nieuwe ervaringen. 
  • Schrijf een persoonlijke update over jouzelf, lezers vinden een kijkje achter de schermen vaak erg leuk. Wie is de persoon achter de blog?
  • Kijk eens naar de lay-out van je website, misschien kun je wat dingetjes aanpassen of opleuken zodat je toch wat aan je website kunt werken maar niet direct een nieuw artikel schrijft. Misschien komt er nog inspiratie naar boven als je kritisch bezig bent met je lay-out.
  • Post gewoon even geen nieuw artikel, misschien is het even niet het moment om wat te schrijven. Laat het even gaan en kijk hoe je weer nieuwe inspiratie kunt krijgen.

Hebben jullie wel eens last van een writersblock? Hebben jullie altijd nieuwe artikelen paraat ook voor momenten dat je even geen inspiratie hebt om nieuwe artikelen te schrijven? Ik ben benieuwd of anderen nog tips hebben om een writersblock tegen te gaan!

With Love,

Olivia

Life Must Be Fabulous

 

Reacties: Writersblock? 10 tips om dit tegen te gaan

fijne tips

Thanks! Ik heb nu direct al inspiratie!!!

Re:fijne tips

Wat leuk! Heb je ook een blog? Als je de link stuurt neem ik een kijkje! Tnx voor je bericht. Blij dat je er iets aan hebt! XoXo Olivia

Nieuw bericht