De reden dat ik extensions draag

Ik ben in een periode van anderhalf jaar, 75 tot 80 kilo afgevallen (2011 en 2012). Bij iedere kilo die eraf ging, verdween er ook een pluk haar van mijn hoofd. Ik had last van extreem haarverlies doordat ik ernstyige vitaminetekorten bleek te hebben. Nadat de artsen erachter kwamen dat ik last had van dergelijke tekorten ben ik speciale vitaminetabletten gaan slikken van Fit for Me en sindsdien is (na enige tijd) mijn vitaminehuishouding goed op orde. Door het grote tekort aan vitamine B, viel mijn haar dus uit. Ik schaamde me er enorm voor, mijn mooie dikke bos werd een dun futloos bosje met kale plekken op mijn achterhoofd. Het haar begon gelukkig terug te groeien. Dit is een lang proces, de kale plek bij mijn voorhoofd is niet meer echt zichtbaar, toch zorg ik altijd voor een goede zijscheiding zodat de dunheid van de plukjes haar daar niet opvalt.

Om achterop mijn hoofd wat meer volume te krijgen, heb ik 3 jaar geleden wax extensions genomen, slechts 25 plukjes maar het voelde fantastisch dat beetje extra haar. De wax xtensions bevielen me niet zo omdat ze toch snel uitvallen en mijn eigen haar daarbij meegetrokken werd. Een vriendin van mij zette altijd microring extensions en ik ben naar haar kapsalon toe gegaan. Dit beviel mij erg goed, mijn haar valt amper uit en het is goed verzorgbaar. BEHALVE NU. Ik moest een week of 5 geleden al naar de kapper toegaan om ze eruit te laten halen en ze omhoog te plaatsen maar door mijn rolstoel, gaat dit nu niet. Door mijn vakantie in Suriname (ander klimaat, veel zwemmen) zijn mijn extensions meer gaan klitten en de dagen in het ziekenhuis en het vele slapen zijn ook niet echt bevorderlijk geweest. De klitten heb ik er redelijk goed uitgekregen met droogshampoo en met mijn nieuwe producten van L'Oreal Professional.  Ik ga straks in het revalidatiecentrum therapie krijgen in het zwembad wat niet bevorderlijk is voor de kwaliteit van het haar. 

Ik las enorm veel goede recensies over Luxury for Princess clip-in extensions. Ze leken me het proberen waard, zeker met het oog op revalidatie (ik kan ze gewoon eruit halen als ik zwemtherapie krijg).

Daarom draag ik extensions :). Ik voel me hierdoor veel meer zelfverzekerd. Ik zeg altijd, als je haar maar goed zit dan komt de rest wel oke. Als mijn haar goed zit voel ik me beter. Mijn eigen haar, daar wordt ik niet gelukkig van. Het is wel lang en het begint steeds gezonder te worden en het wordt ook wat dikker maar met de extensions voel ik me gewoon veel beter. Dus ja, waarom zou ik ze dan niet dragen?

Liefs,

Life Must Be Fabulous

Reacties op onderwerp: De reden dat ik extensions draag

Herkenbaar, mijn haar is ook enorm uitgevallen, o.a. door ernstig
vitamine D tekort.
Wel ontzettend knap dat je zoveel bent afgevallen, super!

Nieuw bericht